Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19421 til 19440 af 31547
-
SRP
Forumindlæghej allesammen Jeg sidder lige nu med min SRP-opgave og er gået fuldstændig i stå. Jeg er kommet til, hvor jeg skal redegøre for Zygmunt Baumans teori omkring identitetsdannelse og det senmoderne samfund.. Men nu har jeg kigget diverse bøger, internetsider, artikler osv. igennem, uden at finde n... -
Logistisk vækst
ForumindlægHej venner! Jeg skriver SRP og empidemi og skal derved bruge logistisk vækst, men jeg forstår det ikke helt, og jeg ved ikke hvordan jeg skal bevise det. Nogen som har lavet det før eller ved hvordan man gør? Mit spørgsmpl lyder således: Redegør for, hvordan en epidemi kan beskrives matematisk ... -
Om at skrive en vurdering .. hjælp
ForumindlægHej! Jeg sidder pt og skriver mit studieretningsprojekt som så mange andre 3.g'ere landet over. Sidste del af min problemformulering lyder således: "Giv en vurdering af McCarthyismens betydning for koldkrigsstemningen i USA, og tag herunder stilling hvorfor McCarthy faldt i unåde."... -
Analyse og diskussion
ForumindlægHejsa jeg har en problemformulering som lyder Redegør for centrale internationale politik teorier som kan forklare stormagters ageren i det internationale system. Undersøg Krim-halvøens historiske betydning i russisk udenrigspolitik siden 1850'erne Undersøg dernæst på baggrund af et antal... -
Syre/Base egenskaber: Acetylsalicylsyre
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for syre/base egenskaber for acetylsalicylsyre i min SRP. Jeg har indtil videre skrevet følgende, men er i tvivl om hvad jeg ellers skal komme ind på mht. syre/baseegenskaber? Jeg har tænkt mig at skrive afsnittet videre m. forhold til polaritet og opløselighed, hvor det vi... -
SRP i virksomhedsøkonomi!! HJÆÆÆÆLP
ForumindlægHej, nu skal i høre.. jeg har fået den ære at skrive SRP i dansk og virksomhedsøkonomi, og mit emne er Arla under Muhammedkrisen. Jeg er sådan set snart færdig med den redegørende del, men nu er det analyse delen der driller... den lyder således: analyser Arla Foods reaktion: strategisk,taktis... -
hjæælp! Eksamens spørgsmål!!
ForumindlægEr der en der er super god til økosystemer?? Kan I hjælpe mig med disse eksamens spørgsmål??? Skitsere hvilke strækninger en å kan inddeles i, samt beskrive hvilke organismer der er karakteristiske for strækningerne - Kom herunder ind på de biotiske og abiotiske forhold. Redegøre for forholden... -
Hjælp til SRP: Eksperimentel behandlingsform for Alzheimers sygdom
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med at skrive min SRP i bioteknologi og engelsk, og er stødt på et mindre problem. Jeg bliver i min problemformulering bedt om, at uddyb en eksperimentel behandlingsform for Alzheimers sygdom efter eget valg og i denne forbindelse redegøre for de testfaser, som skal gennemfø... -
Haster - nogle kan forklarer hvad præciser betyder
ForumindlægHejsa Nogle der kan hjælpe med at forklarer, hvad der menes med teoretisk ladet ? En laboratoriemedarbejder benytter et pH-meter med måle-sonden i en væske, som vist på billedet til højre, og mener dermed at observere at pH-værdien i væsken er 6,70. Giv en kortfattet redegørelse for hvorvidt ... -
Strøm og motorer
ForumindlægHej Jeg sidder med det her eksamensspørgsmål og kan ikke rigtig komme igang. Spørgsmål 3: Strøm og motorer. Redegør for hvordan vores elektriske strømsystem er opbygget. Hvilken type strøm vi har, transformering, spænding, sikringer, faser, HPFI, relæer. Relater det til hvordan en elektromotor ... -
CR7 JBS målgruppe
ForumindlægJeg har fået en opgave i afsætning som hedder: "udvælg og kort redegør for en eller flere udfordringer for JBS, der har relation til valget af målgrupper" det er målgruppen til mærket CR7 CR7 er Cristiano Ronaldo's underbukse- og sokke linje (jeg ved godt der også er bl.a. t-shir... -
optimering- funktion af to variable
ForumindlægPostvæsenet i Langtbortistan ekspederer kun såkaldte ruller — altså pakker i cylinderform — hvis summen af længden l og tre en halv gange diameteren d er højst 84 cm. Hvad er det maksimale volumen af sådan en rulle? Redegør for, at opgaven kan løses ved at bestemme maksimum for en fu... -
GOF og uafhængighedstest
ForumindlægJeg er ved at skrive SRO i matematik/samfundsfag. Det første jeg skal gøre er, at redegøre for chi-i-anden tests. Det er jeg færdig med. Men så sagde min lærer, at hvis jeg var skarp, kunne jeg bevise at disse to tests var det samme. Nu har jeg prøvet, men får ikke de samme forventede værdier v... -
HJÆLP med andengradspolynomier
ForumindlægRedegør for fortegnene for a, b og c på det ovenfor viste andengradspolynomium. b) Aflæs definitionsmængden for funktionen c) Aflæs x-koordinaten til andengradspolynomiets rødder d) Aflæs andengradpolynomiets toppunkt. Husk at et punkt både har en x- og en y-koordinat. e) Aflæs andengradspol... -
SRO
ForumindlægVi har lavet et forsøg "væskt af bestrålede frø", hvor vi har fået nogle resultater. derved skal vi lave databehandling over det, men vi bestemmer selv, hvordan vi vil lave databehandling. Vil nogle hjælpe mig med, hvordan man kan lave databehandling over sådan nogle resultater. tilsvan... -
konduktometrisk titrering
Forumindlægjeg har lavet forsøg med konduktometrisk titrering af HCl med NaOH for at redegøre ift. titeringskurven, kan jeg så skrive at før tilsætning af NaOH, er konduktiviteten høj grundet H+ ioner og ved tilsætning NaOH falder konduktiviteten --> Ved ækvivalenspunktet indeholder opløsningen kun NaCl... -
HJÆLP med andengradspolynomier
ForumindlægRedegør for fortegnene for a, b og c på det ovenfor viste andengradspolynomium. b) Aflæs definitionsmængden for funktionen c) Aflæs x-koordinaten til andengradspolynomiets rødder d) Aflæs andengradpolynomiets toppunkt. Husk at et punkt både har en x- og en y-koordinat. e) Aflæs andengradspol... -
Folkekirken i det senmoderne
ForumindlægHejsa. :) Jeg er igang med min afsluttende opgave i religion B. I den forbindelse skal jeg lave et eksamens projekt, hvor jeg har valgt at skrive om folkekirken i det senmodere samfund. Hvad vil I skrive på når man skal redegøre for folkekirkens rolle i det senmoderen. Hvad kan man ydelig... -
Er Balkankrigene også krigene i Eksjugoslavien?
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en opgave hvor jeg skal redegøre for krigen på Balkan. Jeg ved at Balkankrigene brød ud i henholdsvis 1912 og 1913. Dog er jeg i tvivl om krigene i Eksjugoslavien og Jugoslaviens sammenbrud (1991) ligger under emnet Balkankrigene. På nettet er der en masse information o... -
Gruppe af orden p-1
ForumindlægJeg mindes et eller andet sted at have set en kommentar om, at enhver gruppe af orden p-1, hvor p er et primtal, er cyklisk... Er der nogen, der evt. har en reference til et kortfattet bevis? Jeg skal blot bruge en _kort_, præcis redegørelse for, at (Z/pZ)* er cyklisk...Jeg kender selv visse bevi...
