Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19421 til 19440 af 24890
-
Novelle hjælp
ForumindlægHey alle.. Jeg skal skrive en novelle til om et par uger :) Har skrevet dette indtil videre, jeg syntes der mangler noget og den er lidt skæv :/ Venligst hjælp mig og evt. komme med et par forslag. Tak på forhånd :) Han kom ud af toilet døren efter 1 time, slog ned i bordet og råbte med en ... -
invictus
ForumindlægEr der nogle som har set filmen Invitus ?? -
Lineær regression - signifikant?
ForumindlægHej alle. Jeg har to grafer (samme begivenhed i 2 lande) i samme koordinatsystem (x-akse: årstal, y-akse: antal begivenheder) og har ud fra disse to linjer lavet en regression. Hvorledes finder jeg ud af, om der er signifikant forskel i antal begivenheder for de 2 lande? På forhånd ta... -
TALE
ForumindlægEr der nogen, der har en tale liggende om enten (for/imod) kongehuset, unges druk, rygning eller plastikkirurgi? Det ville være en kæmpe hjælp!! :-) -
Hjælp til tysk
Forumindlæghej jeg har fået en aflevering i tysk, som jeg har problemer med, især at forstå tekseten. så jeg håber i kan hjælpe mig -
HJÆLP til stil
Forumindlæghey, jeg sidder her med en stil og kan slet ikke finde på hvad den skal handle om... vi har fået et billede vi skal skrive ud fra "en mor og en søn som sidder ved et spisebord, og skal til at spise aftensmad, og der er to tomme pladser, og de ser begge meget kede ud af det" alle skriver... -
Energi
ForumindlægHvad sker der når en tændstik stryges? altså hvad omsættes? På forhånd tusind taaaak....:) -
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
den kolde krig
Forumindlæghvad var jerntæppet, og hvad hvem var president i USA, da den blev offentligjort. jeg vil også gerne have hjælp til at give et resume af den kolde krig på ca 5-10 linjer -
Lyrik - Analyse af Lorteland
ForumindlægJeg har fået til opgave, at skulle lave en analyse af "Lorteland", som er skrevet af Steffen Brandt. Nogen der kan hjælpe? -
Kyoto aftalen :) haster,hjælp:-)
ForumindlægDavs :) En sød sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare det nedstående spørsgmål? Hvorfor er USA, Indien og Kina ikke med i Kyoto aftalen? :-) -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
Afgangsprøver - dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen i skriftlig dansk. Har i nogle gode råd angående valg af genre? Er det rigtigt at man får højere karakter ved at skrive ikke-fiktion end fiktion? Og hvad var jeres oplevelse med afgangsprøven? Hvad virkede godt for jer - og er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på... -
"Smil" af Benny Andersen HASTER
ForumindlægHej, Jeg skal analysere "Smil" af Benny Andersen, og jeg skal finde ud af hvilket slags digt det er! Jeg er fuldstænig lost! Er der en der ved hvad slags digt det er, plus en begrundelse for hvorfor det er det? -
krigen mellem Tyskland og Frankrig 1871
ForumindlægEr der nogen der ved hvilken krig der var mellem tyskland og frankrig i 1871 synes ikke det giver mening hvad det er for noget. -
Frigivelse af slaver i Danmark
ForumindlægHej! Jeg har en DHO opgave jeg skal aflevere i morgen, fredag d. 29 maj, klokken 14.00. Jeg har valgt at skrive om slavehandel i Danmark, og er desværre gået lidt i stå. Jeg er nået til et afsnit i min opgave, hvor jeg skal skrive om frigivelse af de danske slaver. Så vidt jeg forstår, var det ... -
Sætning, der står i dativ? Hjælp til mening med sætning, 24 timers eksamen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med min 24 timers tysk eksamen, og jeg er stødt på en sætning, som jeg har svært ved at finde ud af hvad betyder i min tekst. "So geht das natürlich nicht! Das wirst du einsehen, Esther. Eine Schülerin, die den Führer nicht grüsst, vielmehr, die gar nicht das Recht hat, ... -
2. verdenskrig
ForumindlægHej folkens Her er nogle spørgsmål, som jeg gerne kunne tænke mig at få nogle spicifikke forklaringer på: Hvorfor hadede Hitler jøderne så meget og gav dem skylden for 1.vk og 2.vk? Hvorfor var sigøjnerne også en gruppe, som Hitler hadede? Hvad var Hitlers gejst til at dræbe alle jøder, sigøj... -
Artikel, manchet og underrubrik det samme?
ForumindlægHej folkens! Jeg har spekuleret lidt over om en manchet og en underrubrik er det samme? -
Magnetisme
ForumindlægHejsa kloge mennesker :-D Jeg skal op i mundlig fysik om få dage, og jeg er igang med at lave små dispositioner til hvert opgivet emne. Et af de 18 emner hedder magnetisme, jeg ved en del om magnetisme, men jeg har brug for mindst 3 forsøg som skal vises. Jeg har selv to små forsøg, som jeg sette...
