Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19421 til 19440 af 36005
  • Styr på begreber

    Forumindlæg
    Der findes to skæbnebegreber: móira, som er det forudbestemte, og tyché, som er det tilfældige. Jeg husker det som, at når man taler om móira, så er der tale om nogle kvinder, der spinder livets væv, men er der nogle, der kender den eksakte forklaring?
  • [y^x]

    Forumindlæg
    Hej[y^x] på forhånd tak
  • funktioner hjælp

    Forumindlæg
    har om funktioner har en opgave der lyder: en rektangulær indhegning skla laves med en eksisterene murstensmur som den ene side. hvad bliver rektanlets sidelængde når der er 50m hegn til rådighed og arealet skal være maksimal
  • filosofieksamen

    Forumindlæg
    hej...Er der en som kan foreklare mig hvordan en filosofieksamen i gymnasiet helt præcist foregår. Jeg forstår ikke helt hvad spørgsmålene kunne være nu når det er kendt tekst vi skal op i.
  • Redegør for differentiation af polymier??

    Forumindlæg
    Redegør for differentiation af polymier - Jeg er gået helt i sort over denne opgaver. Er der en som lige har det på tungen og som kan hjælpe mig..
  • Dansk - Historie opgave

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive dansk-historie opgave her inden længe. Jeg vil gerne vælge historie, men ved så ikke hvilket emne jeg vil have om. Jeg har overvejet 9/11, og vil meget gerne have ideer til problemformuleringer.
  • Lineæritet

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne prøve at forstå hvad lineæritet er, inden jeg går videre med andre opgaver. Det har noget med differentialligninger at gøre. Please, vil I venligst forklare mig, hvad det er?
  • procentstigning??? HJÆLPPPP

    Forumindlæg
    Hej:) En potens funktion er givet ved y=4x^3 Hvor mange procent vokser y med, hvis x vokser med 15%? og hvis x vokser med 25%? og hvis x fordobles Hvilken formel bruger man?, hvordan regner man den ud? + hvad bliver resultatet?:)
  • Essay

    Forumindlæg
    Hej jeg har lavet en aflevering som også skulle indeholde et essay, og jeg vil gerne spørge om der SKAL være spørgsmål i teksten altså man laver en intro, tekst og konklusion og der man stille spørgsmål i teksten jeg har i intro skrevet hvad jeg vil skrive om og i teksten har jeg så skrevet det.
  • Mendels 1. og 2. lov

    Forumindlæg
    Hej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe..
  • Kadencer

    Forumindlæg
    Hej Jeg spiller musik og har lært lidt om kadencerne, så skrev på en synopsis, men ved ikke lige, hvordan jeg skal forklare det?
  • løsningsforslag

    Forumindlæg
    hej allesammen, skriver angående en rapport jeg er i gang med at lave men desværre er jeg gået i stå ved løsningsforslag, er der nogen der kan fortælle mig hvad det er det går ud på jeg skal her ?
  • Moderne eventyr

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive et moderne eventyr i dansk, men jeg ved ikke helt, hvad kendetegnene er? Nogen der kan hjælpe?
  • Medicin og engelske bøger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville bare lige høre, om det er alt for svært at læse engelske bøger på medicinstudiet, da der jo formentlig er mange engelske fagtermer, som man ikke lige kender? Og hvordan kommer man så igennem sådan en fagbog på medicinstudiet? Jeg har kun haft engelsk på B i gym, og er det nok (ræ...
  • hjælp

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan vise mig hvordan jeg løser dette regne stykke i diverse trin?????x(2-a) - y(2-a) Resultatet bliver (2-a)(x-y)mange tak på forhånd johnny
  • Endnu et SU-spørgsmål

    Forumindlæg
    HeyHar et spørgsmål mht. SU.Jeg fylder 18 i næste uge, kan jeg så søge SU i løbet af næste uge?Min ansøgning er nemlig godkendt, men i brevet står der også at jeg skal søge SU kvartalet efter jeg er fyldt 18Help is needed ;)
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Er alle kemiske reaktioner redoxreaktioner? Ved en reaktion går to stoffer i forbindelse med hinanden, og afgiver/optager jo elektroner. Skal man så lave oxidationstal ved alle de reaktioner man skal afstemme? Help...
  • Mætningspunkt?

    Forumindlæg
    -Hvad er mætningspunkt? (Sammenhæng): Advektionståge dannes, når varm og fugtig luft strømmer hen over en kold jord- eller havoverflade og derved bliver afkølet til mætningspunktet.
  • Hjælp til ligning

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til en ligning til noget matematik som jeg skal aflevere i morgen, skal både finde svaret og udregningen. Svaret skal være vist i beregning -på forhånd tak En dag skal ambulancen transportere en alvorligt syg patient til lufthaven. Ambulancen kan kun køre med ...
  • Lyds v i forskellige medier

    Forumindlæg
    Hvorfor er lyds udbredelseshastighed større i faste stoffer end i luft/gasser?