Søgning på: dansk skriftlig fremstilling 2018. Resultater: 19441 til 19460 af 50243
-
Koncentration
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig, hvad følgende betyder på dansk: How can we convert the raw absoption readings to units of concentration? Det har noget med et micahlis-menten forsøg at gøre, og jeg forstår ikke spørgsmålet på engelsk. -
Tysk
ForumindlægDen der fidus med gehaben, geworden osv. i tysk. Altså det skal jo stå til sidst i sætningen, og altid starte med "ge" og slutte med "en" Men hvornår er det man bruger den??? Er der nogen der kan give et eksempel, en sætning på dansk? PLIZZ HELP!! -
New Year's Speech - Skal finpudses!!
ForumindlægHej. Jeg har skrevet min engelske nytårstale, men jeg har virkelig brug for hjælp til at finpudse den. Er der ikke en der er en ørn til engelsk grammatik og har lyst til at bruge lidt af sin tid på at hjælpe mig? Jeg har i linket en tale på dansk og en på engelsk. Det er selvfølgelig den enge... -
Samfundsfag
ForumindlægNogen samfundsfagshoveder der kan hjælpe med følgende spørgsmål Hvilke udfordringer den danske velfærdsmodel står over for i fremtiden (især demografi) Mulige løsninger på fremtidige udfordringer? Håber nogen kan hjælpe, har selv svært ved at se nogen konflikter. -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHar jeg lavet fejl i mine oversættelser? Hvis jeg har vil I så fortælle mig, hvor det er og fejltypen? Dansk: "Hans bogen bygger, ligesom hans oplevelse i sengen, på artikler og bøger, han har læst. " Oversættelse: Just like his experience in the bed, his book is based on the ar... -
Geografi
ForumindlægCa 97% af alt ferskvand på Jorden er bundet som is. Den største ismængde findes i Antarktis(Sydpolen), men også i Grønland findes der is i store mængder. Udmundingen af isbræen i Jakobshavn er 7 km bred, og bræens front er 900 m høj, hvoraf de 110 m er over havets overflade. Man regner med at is... -
Moonbevægelsen
ForumindlægHejsa! Står og skal vælge emne til større skriftlig opgave og har valgt at skrive om moonbevægelsen som hører til under faget religion. Ville høre om der var nogen der måske havde haft om det og kunne henvise til noget rimmelig litteratur. På forhånd tak. -
SSO (logaritmisk spiral)
ForumindlægHey!Jeg sidder lige og roder med større skriftlig opgave. Jeg skriver i matematik om spiraler og ville bare hører om der er nogen der ligger inde med nogle gode links, gode råd eller andet?Alt er meget værdsatHilsen Asmus. -
SSO sidehoved
Forumindlæghej. Jeg er lige gået i gang med at skrive min større skriftlige opgave, men jeg er i tvivl om, hvilke informationer jeg skal skrive i sidehoved. Er der nogen, som kan hjælpe med det? hvilke informationer har i skrevet? navn, titel, fag etc. -
Terninsprøve. - screenshot
ForumindlægHej sp. Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud. Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det? -
korrektur på SRP
ForumindlægDavs folkens, jeg skal aflevere en en større skriftlig opgave den 23, og ville derfor spørge om der var nogen jer, der havde tid til lige kigge den igennem? Den er skrevet i samf. og eng. og emnet er: 'unge og rusmidler. -
Gode eng. stile
ForumindlægHej alle,jeg skal op i skriftlig engelsk i morgen, og vil i den anledning lige høre om folk herinde er faldet over nogle engelske stile i studis database, der udmærker sig ved et særligt godt sprog? I så fald, vil i ik så være venlig at smide et link? -
Oversættelses-programmer
ForumindlægHej!Er der nogen, der ved om man kan downloade et oversættelsesprogram som jeg kan få glæde af til skriflig tysk imorgen. Det er sådan, at vi jo ikke har adgang til internettet til de skriftlige prøver...så det skal være et program, der kan oversætte uden at have adgang til internettet. -
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol. -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
ANDENGRADSPOLYNOMIER
ForumindlægJeg har desperat brug for en opgave/fyldestgørende svar om andengradspolynomier. Dvs. noget skriftligt om beviset f(x) = ax^2 + bx + c = 0. skal bruge svaret senest i morgen. -
Spørgsmpl mht. karakter - Faget Tysk
ForumindlægJeg regner med at skulel hæve tysk fra B til A, men hvad sker der lige med de karakter jeg har fået hidtil? Ligger nemlig på 12 i skriftlig såvel som mundtlig! Hvis de "døer" ud, så vil jeg da hellere afslutte faget nu hvor jeg har et godt resultat... Tak på forhånd. -
"høst" af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej allesammen!Jeg har sku virkelig brug for lidt hjælp her..Jeg skal lave en skriftlig analyse af digtet "høst" af Tove ditlevsen, og jeg er på bar bund..Håber der er nogen der kan komme med et par berigende ord eller sætninger :Dpå forhånd tak -
3.g opgave
ForumindlægHej... Er der nogen, der har en god idé til den store skriftlige opgave i 3.g? Jeg har overvejet at skrive i engelsk, men er løbet tør for emner....! Nogen gode ideer til fx en bog, forfatterskab, periode, eller andet???? Det ville hjælpe utrolig meget. Heidi :) -
SSO
ForumindlægHejsa!Er der ikke nogen der har et forslag til at fantastisk emne at skrive om i større skriftlig opgave? Jeg vil gerne skrive i samfundsfag, men jeg har svært ved lige at finde emnet. Andre der skal skrive i sam? Hvad skriver du om?
