Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19461 til 19480 af 156873
-
Forklaring..
ForumindlægHej allesammen jeg skal skrive en forklaring af ytringsfriheden og racismeparagraffen.. til en samfundsfag-opgave. er der nogen som kan forklare de to begreber? det ville hjælpe meget! TAAAAAAAK! :) -
Stx Dansk årsprøve 2.g
ForumindlægHej allesammen, jeg har Dansk på a-niveau snart. Jeg går i 2.g og jeg ved virkelig ikke hvad det kommer til at dreje sig om i årsprøven, vi har ikke fået noget information ang. Så det ville være meget skønt hvis jeg kunne få nogle links, info eller lignende. Mange tak. -
tæller årskarakterer eller eksamenskarakterer
Forumindlægheeej jeg har liige fået årskarakterer, og samtidig har jeg også fået at vide hvilke eksamener, jeg skal op i. vil i forbindelse med det høre, om min årskarakter bliver erstattet med min eksamenskarakter på eksamensbeviset, eftersom jeg jo skal op i faget. har hørt, at man tager gennemsnittet a... -
fsa geografi
ForumindlægHey, i dag har jeg som udtræksfag trukket skrivtlig geofrafi, og det er jeg egentlig glad for. Er bare lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der ved hvilke ting man skal vide i geografi, ting der med stor sandsynlighed vil blive spurgt om og hvor jeg kan øve mig (en hjemmeside eller lign.)? Er ... -
eksamen
ForumindlægJeg står og skal have min hue her om lidt :) Men jeg var oppe i to mundtlige sidste år og har trukket 4 skriftlige i år. Så har jeg jo aflagt SRP og ved jeg skal op i AT. Kan det være rigtig jeg kun skal op i en ukendt mundtlig eksamen? det kunne jo være lækkert! Kh en håbefuld -
Tvivl omkring terminsprøver??
Forumindlæghej..går i 2.g og skal snart op i terminsprøve i skriftlig naturfag og engelsk..er bare lidt i tvivl..kommer terminsprøve karakterene til at stå i årskarakter??tæller de overhoved med??hvad sker der, hvis man dumper i dem??og til sidst..hvorfor skal man overhoved op i dem?er det en slags forbered... -
Terminsprøve HASTER.
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve i tysk, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Er du nogen som for et stykke tid siden har været til en tysk terminsprøve eller noget lignende? - hvordan kommer bl.a. den skriftlige fremstilling til at foregå? Hvad er fx. vigtig når man skriver en tysk stil? ... -
oprykning
ForumindlægHej jeg tænkte på hvis man har et gennemsnit der er højere end 2,0 i årskarater, men at man så gør det ret dårligt at ens karakter ved eksamensbevises er under 2,0 , kan man så stadig rykeks op? og karakterene ved eksamensbeviset, tælles det kun for mundtlig, eller også skriftlige? -
besvarelse og vurdering af gamle eksamensopgaver
ForumindlægHej! Er der nogen som ved hvor man kan finde sådan en samling af gamle biologi skriftlig eksamensopgave, som medfølger besvarelser og derefter evalueringer og vurderinger fra censorer? Har set nogle løse stykker her og der, men det ville være fedt, hvis der var nogen, som kendte en netadresse ti... -
Fuld pensum?
ForumindlægHvad skal der til, for at man bliver stillet til fuld pensum, dvs. skal til eksamen i faget, selvom klassen ikke trækker det? I dette tilfælde er der tale om tysk.. Hvad skal der til for det? Og hvad vil der ske mht. den skriftlige karakter, når man kun kan komme op i en mudntlig, i og med, der ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal om et par dage op til en skriftlig optagelsesprøve til gymnasium og har et par spørgsmål om dette. jeg skal op i dansk, matematik og engelsk er der nogen som ved hvad nogen af spørgsmålene handler om? Er det en svær prøve? Kan prøvens sværhedsgrad afhænge af gymnasiet? -
Job som 14 arig?
ForumindlægHej, jeg er en ung dreng pa 14 ar, som soger job her pa frederiksberg omradet. Jeg har ikke sa mange erfaringer til dette, men jeg har dog arbejdet som avisbud for, dette interreserede mig ikke. Mit sporgsmal er kan man arbejde som 14 arig f.eks i en toj butik eller andet? Er der maske nogle d... -
liniær sammenhæng
ForumindlægHvad mener man med:liniær sammenhæng? -
Elektronvolt
Forumindlæg"En elektronvolt (Symbol eV) er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på 1 volt." Kan man sige, at det samme gælder for protoner og f.eks. Na(23)+ ioner? -
frit fald og tyngdeaccelerationen
ForumindlægHej jeg har udført nogle forsøg med frit fald, hvor vi har beregnet nogle accelerationer, som ligger over 9,82m/s^2. Jeg er ikke i tvivl om mine beregninger er rigtige, men hvad kan det skyldes at jeg får nogle accelerationer omkring 10-12m/s^2? Er det på grund af luftmodstanden?? -
monotoniforhold?!
ForumindlægHej (: Hvordan gør jeg bedst rede for monotoniforhold, og hvad er det helt præcist? Hvis jeg nu har en graf over for eksponentiel vækst? Så er monotoniforhold - hvor funktionen vokser, eller stiger, og hvor den aftager eller falder? -
gnidningskoefficient
Forumindlægvil I sige, at gnidningskoefficienten er afhængig af massen af et objekt?? eller er den konstant?? -
Balkankrigen
ForumindlægHej Jeg har om krigen på Balkan i 90'erne. Mit redegørende spørgsmål er at jeg skal redegører for det kommunistiske Jugoslavien og tiden efter Titos død. Mit analyserende spørgsmål er at: Med udgangspunkt i ovenstående og ved inddragelse af selvvagt kildemateriale ønskes e... -
Citater i en kronik og romantik / -isme
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver en kronik om Goldschmidts tekst "Et Dagbogsblad fra Rom". Jeg er dog ikke helt sikker på kronikskrivningen. - Hvor meget må man anvende citater i en kronik? - Skal man gå ud fra at læseren har læst den tekst man skriver om? Overemnet på afleveringen er romant... -
hvor land tid tager det at omdanne?
ForumindlægHar vanskeligeheder med følgende opg. Holdbarheden af lokalbedøvende midler med det virksomme stof E er begrænset, fordi E nemt hydrolyseres. Reaktionshastigheden for hydrolysen afhænger af både temperatur og pH. Undersøgelser viser, at hydrolysen er af 1. orden med hensyn til E. I basisk...
