Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19461 til 19480 af 41162
-
Kan jeg bruge de 3 appelformer ved en artikel?
ForumindlægJa, mit spørgsmål er bare :Kan jeg bruge de 3 appelformer (logos, patos og etos) når jeg skal analysere en artikel? Man bruger dem jo mest ved taler, men jeg er nu kommet i tvil om om jeg kan bruge dem ved avis-artikler? Jeg syntes selv at jeg kan finde eksempler på alle tre i artiklen, men m... -
Nævn og beskriv forskellene mellem regeringens og oppositionens syn på velfærd?
ForumindlægJeg sidder og laver samfundsfag til imorgen, og tænkte på om der er nogle af jer, der kan nævne og beskrive forskellene mellem regeringens og oppositionens syn på velfærd? -
Apartheid
ForumindlægHej allesammen, jeg har et problem, jeg ikke forstår: hvad er Apartheid? Ville I ikke nok fortælle mig hvad det er, for jeg skal skrive et essay om det, så på forhånd tak :) -
Rettelse, fransk, kort
ForumindlægHej derude :) Jeg vil bare spørge jer om der er en der har tid til rette grammatiske fejl i det følgende. Hvis der er en, der gerne vil - siger jeg tusinde tak på forhånd. Det er 3 forskellige spørgsmål der besvares, med henblik på en tekst i franskbogen "Les Terres Rouge" 1) Décrivez ... -
Rigtigt eller forkert?
ForumindlægLyder det rigtigt? I think friendships it is marked for us humans because we wanted to love and to feel peace of mind. Friendship is important and reliable relationship. -
Plz, hælp!!!
ForumindlægHvad mener i om: one man's terrorist is another man's freedom fighter? Vil meget gerne høre jeres synspunkt:D -
Sneflokke kommer vrimlende
ForumindlægMin far og jeg er ved at udskrive sange til min 15-års fødselsdag, der bliver holdt i morgen. En af dem er Sneflokke kommer vrimlende, og i den sang er der en linje, der siger: "Og gammelmor i klokkerne". Kan nogle af jer sige, hvad der menes med dette, for vi forståe det simpelthen ikk... -
The March
ForumindlægHej Hej Jeg skal til at skrive et engelsk essay om bogen The March af E.L. Doctorow. Essayet skal enten om hvad der menes med sætningen "It's Always Now", og hvorfor nogle af bogens hovedpersoner anser denne sætning som den absolutte sætning og hvorfor andre anser det som skræmmen... -
Valuta
ForumindlægVille lige høre om der nogle der ved hvor man kan finde oplysninger på nettet om: Analysere udviklingen i den australske dollars kurs og udviklingen i landets konkurrenceevne??? På forhånd tak. -
Rettelse af nr.18B 1 år HHX
ForumindlægHej hvis der er nogen der gider og rette de her oversættelse igennem, ville det bare være ultimativt skønt :) 1. Die Kinder oft spielt, wann sie sind zu hause børnene leger ofte når der er hjemme 2. Er sagt, er hat dem Brief geschickt. Han siger at han har sendt brevet 3. Er ... -
Daktyliske versemål
ForumindlægHej Hvad betyder det hvis versemålet i et digt er daktylisk? -
Analyse
ForumindlægHejsa, Er der nogle der sidder med en analyse af socialhunden - inspiration? -
Rend mig i traditionerne, modtager
ForumindlægHej, er der nogen herinde der ved hvem David Dechel, hovedpersonen i romanen Rend mig i traditionerne, skriver til? Hele romanen er jo stillet op som en form for dagbog eller fortælling til en der tiltales som enten Dem eller Hr. Men hvem er det? -
Japans musik!
ForumindlægNogen udover mig, der høre japansk musik? :-) -
Første Verdenskrig
ForumindlægHvordan startede 1. verdenskrig og hvem vandt krigen i sidste ende? -
Kvindernes rettigheder
ForumindlægHej! Jeggår i 8 klasse og har brug for et spørgsmåll,som jeg ikke kan finde svar på. Spøegsmålet lyder sådan, "Hvordan fik kvinder enlig rettigheder/stemmeret" Tak på forhånd:) -
Ordet "forfærdelig"
ForumindlægHej derude, Hvad er forskellen på ordet forfærdelig i disse to sammenhæng: "Manden er død." - " Ja det er forfærdelig." "Græsset trænger forfærdelig meget til at blive slået." Kan godt se forskellen, men ved ikke hvordan jeg skal forsklare det. Nogle ideer? -
Liberalisere boligmarkedet
ForumindlægJeg har læst at en liberalisering af boligmarkedet vil give højere huslejer og derfor gøre afstanden mellem rig og fattig større end den er i dag. Der er også nogle som siger at det fremmer ghettodannelse. Men hvad vil en liberalisering af boligmarkedet egentlig medføre af gode ting og er der f... -
pædagogik
ForumindlægHej. jeg har et spørgsmål i pædagogik, som jeg ikke rigtig kan svarer på... kan i hjælpe? ”At det som er blevet fusioneret her, er statens og erhvervslivets overordnede mål om at få nyttige borgere og god arbejdskraft og så de humanistiske og kritisk-frigørende metodikker, som skulle hjælpe ... -
christian winther!!! Litterær artikel
ForumindlægHej allesammen! er der nogen af jer der ligger inde med en analyse/opgave omkring christian winthers digt "Aftenmøde" fra 1835?? kunne også godt bruge lidt hjælp til hvordan man skriver en litterær artikel- bare for at få det helt på plads..
