Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19501 til 19520 af 32822
-
Potensfunktion
ForumindlægHejsa jeg har lige lavet en opgave i matematik, hvor jeg er i tvivl opgave b og c.Jeg har prøvet at beregne dem. (Se Bilag for opgaven) I opgave b har jeg fået 225,54 Og i opgave c har jeg fået 1,227 Er det rigtigt? -
HJÆLP!
ForumindlægSidder og øver mig på matematik prøve, og har MEGET brug for et eller andens hjælp! Er der nogle der kan forklare mig hvordan man regner med kvadratsætningerne? - jeg forstår ikke hvirdan man ser hvilken en af dem man skal bruge, hvorfor og hvordan? Mangler meget hjælp, så håber der er en rar sjæ... -
Dm og Vm og faktorisering..
ForumindlægHej :) Sidder og skriver emneopgave om andengradspolynomier.. Jeg går på HH 1.år og har matematik på b-niveau. Håber I forklare mig lidt om definitionsmængde samt værdimængde.. Og hvad er formålet med faktorisering? Og det sidste.. Jeg skal forklare i ord hvad en fortegnsundersøgelse er. Det ... -
SRP rettelse
ForumindlægHey (: Jeg skriver SRP i matematik og historie og vil gerne høre om der er nogle derude som vil rette min opgave (når den engang er skrevet) mod betaling . Hvis I er interesseret og vil hjælpe må i meget gerne skrive til mig privat her på siden. pfh. tak -
Noter til eksamen søges..
ForumindlægHej.. Er der nogen der har lavet oversigt over diverse emner til 1- årigt matematik A-niveau, som er brugbart til eksamen. Så er jeg intresseret i dem. Hvordan vil eksamenspørgsmål lyde og andre god råd til mat A mundtlig eksamen. Tak på forhånd! -
regression
ForumindlægHej alle:-) Jeg skal snart op til en mundtlig matematik prøve, hvor jeg skal kunne snakke i 10 min om lineær, eksponentiel eller potens regression.. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg er på bar bund..:-) -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
eksamens-spørgesmål
Forumindlæghej, jeg skal til ekasamen i matematik A niveau og kunne godt tænke mig en hjemmeside (el. noget) hvor man kunne finde alle de mulige spørgesmål man kunne komme op i indenfor et givent emne. altså alle de spørgesmål jeg kunne trække indenfor fx vektorer, integralregning, rumgeometri ... på f... -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
Hjælp -fysik
ForumindlægHej allesammen er der nogen der kender noget til Henfalds-loven og henfalds-kæden ?? + Differential ligning? Det er Fysik B og matematik A-niveau. hvis ja, vil i så være søde og skrive lidt omkring det. ? evt. nogle raporter i havde som i ville dele med mig .. På forhånd mange tak. !! -
Hvordan udtales ∆x?
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, hvorfor jeg gerne vil kunne bruge de rigtige begreber. Da jeg har om tretrinsreglen og differentialregning, vil jeg gerne kunne udtale ?x ordentligt? Hedder det bare 'trekant x' eller hvordan? Tusind tak på forhånd :) -
Differential ligning
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil meget gerne have hjælp til at løse nedenstående. Jeg vil gerne have det forklaret punkt for punkt, da jeg simpelthen ikke forstår det. dy/dx=2y+10 gennem punktet f(0)=7 -
Optimeringsopgaver
ForumindlægJeg sidder og prøver at løse nogle opgaver om optimering. Det hadler om bog Eksamensopgaver i matematik (mørke blå): 5.025, 5.038, 5.039, 5.046, 5.064 En der har lavet disse opgaver eller kan hjælpe med disse? På forhånd tak for hjælpen -
aflevering
Forumindlægvil der ske noget hvis man glemmer at aflevere 1 matematik aflevering ud af de 25 man har på hele året? Udover at få fravær. Men man vil veil ikke få problemer med at få lov til at komme op til eksamen? -
Opsparingsannuitetsformlen
ForumindlægHej Jeg har søgt rundt på nettet for at finde et bevis til Opsparingsannuitetsformlen, dog har jeg ikke haft heldet med mig, er der evt. nogen venlige sjæle som kunne opskrive den og evt bevise den, så jeg forstår den - skal nemlig op i det i mundtlig matematik På forhånd tak -
Nødvendighed af aflevering i grundforløbet
ForumindlægHej. Jeg ville blot høre, om det er nødvendigt at aflevere en aflevering i grundforløbet? Jeg har en matematik aflevering for, som jeg OVERHOVEDET ikke kan finde hoved eller hale i, og overvejer blot at undvære afleveringen. Hvilke konsekvenser har dette? -
Løsning af differential ligning
ForumindlægJeg har siddet og bøvlet lidt med Opg 5 fra 1-årigt Matematik A-niveau 2006-8-1v , hvor jeg skal finde en løsning til diffenretial ligningen dy/dt=-3,5*kvrod(y) er der nogen der kan hjælpe mig? -
χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen
ForumindlægDav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ... -
forholdet
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, jeg er lidt i tvivl om hvordan man går til. opgaven lyder Del 9000 kr. i forholdet 1 : 3 : 5. I. del er: II del er: III del er: Matematikken burde være simpel nok i sig selv, men forstår ikke rigtig spørgsmålet. Mvh -
Differentilakvorient
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til matematik mundtligt, og er gået lidt i stå ved dette delspørgsmål: "Vis, hvordan man ud fra definitionen på differentialkvotient kan bestemme den afledte funktion for nogle kendte og vigtige funktioner." Hvad gør jeg her?
