Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19521 til 19540 af 34132
-
Vektor og normal vektor
Forumindlægdu har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ?? -
Brøkregning, hjælp til at få det på plads.
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :) -
At opløfte noget på en lommeregner
ForumindlægHej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6 -
Chance og sansynlighed
ForumindlægHej Jeg har ledt efter et godt link, har også kikket på webmatematik.dk, men har ikke fundet et godt sted hvor jeg kan lære om chance og sansynlighed. Hvor kan jeg finde det ? På forhånd tak for hjælpen Venlig hilsen Eva -
Omregning til procent
ForumindlægHej! Jeg sidder her og knokler med en metematik opgave om procent. Hvordan omregner man et tal til procent? Fx. Beregn hvor mange af vælgerne der stemmer på Scocialdemokraterne. Vælger i alt: 1633 522 stemmer på Scocialdemokraterne. Hjælp! -
hjælp til endnu en opgave.
ForumindlægFunktionen f har forskriften f(x)= -x^2+bx-4 a)Bestem f(7) i tilfældet hvor b= -3 b) Bestem b så ligningen f(x)=0 har netop én løsning. a'eren har jeg fået til 32 ?? og b'eren har jeg meget svært ved. Nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej? -
Hvilken vej synes i man skal vælge
ForumindlægJeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag ... -
kvadratsætningerne
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at løse disse opgaver med at forklar hvad du gør på vejs? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg læser på fjernundervisning og har svært ved at kontakte min lære. :( det drejer sig om Opgave A2 og A3 i vedhæfte filen :) tusinde tak:) -
Logaritme
ForumindlægJeg har en graf hvor der ud af 1. aksen er log(D) og op af 2. aksen log(N) D = stammens diameter N = antal træer hvordan finder jeg en forskrift for den funktion, når jeg har henholdsvis (0,86,3) og (2,2;0,5) disse punkter mit eget forslag ville være at (x,y) = (10^x,10^y) og så bare sætte p... -
fald i procent.
ForumindlægBeregn fald i procent fra 2001 til 2002. År 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Omsætn 244,8 269,7 283,5 295,9 321,2 780,9 Indeks 100 110 116 121 131 319 jeg kan bare ikke se noget fald kan nogen af jer evt. regne det ud ? -
√2∙x^2- √2∙x-√8=0
ForumindlægHej. √2·x^2- √2·x-√8=0 Jeg skal på en eller anden måde have løst ligningen uden brug af lommeregner. Jeg har solvet den på lommeregneren og x=-1 eller x=2. Nogen der kan hjælpe mig med mellemregningerne? -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige -
Forklaring! - Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvad der menes med denne sætning? Hvis en differentiabel funktion f(x) har lokalt ekstremum i x0, hvor x0 ikke er et intervalendepunkt, så er f'(x0) = 0. Det er helt uforståeligt. Selve emnet differentialregning er meget abstrakt for mig :( -
Gymnasium?
Forumindlæghej hvad kræver det at gå i gymnasium? på forhånd tak -
hvad betyder "∑" og "xi"
Forumindlæghvad betyder "∑" og "xi" -
Statistiske begreber - hjælp
ForumindlægHey venner!!! Min gruppe og jeg har brug for hjælp til (helst)eksemplificerede forklaringer af følgende begreber: - Population - Stikprøve - Systematisk fejl - Skjult variabel - kausalitet - Samvariation - Sammenhæng På forhånd tak! :-) -
det haster pleazzz
ForumindlægEn anden mulighed er at fastholde den tidligere fastsatte optimale salgspris og iværksætte en reklamekampagne for Dannebrog i bladet: ”Vi med hus og have” i håb om, at der kan afsættes flere vinduer. Reklamen koster kr. 20.000. - Foretag en nulpunktsberegning, der viser, hvilken afsæ... -
Termisnsprøver.
ForumindlægKære alle. Jeg har nogle spørsmål, som jeg gerne ville have svar på. Jeg går i niende klasse og i uge 46 har vi terminsprøver. Jeg går meget rundt og tænker på det:( Min Uu-vejleder har sagt til mig at jeg er gymnasie klar.-- 1) Men hvis jeg klarer mig dårligt til prøverne, kan det s... -
Language
ForumindlægHej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus -
Nulpunkt
Forumindlægjeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6)
