Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19541 til 19560 af 31486
-
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
hjælp til mat...
Forumindlægbasinnet var 0,22 m dybt.der blev fyldt 117,5 m3(i tredje)vand i bassinet.spørgsmålet:hvor mange cm var der fra vandoverfladentil bassinkanten ? -
Civilingeniør
ForumindlægHej alle Jeg går i 3g, og er dermed student om små 4 måneder. Så det er snart på tide, at have bestemt hvad jeg skal foretage mig efter sommerferien. Jeg har længe gået og tænkt på at læse til civilingeniør, men al den snak om arbejdsløshed osv. har holdt mig lidt tilbage. Er der nogen som ... -
Al den hjælpsomhed ?
ForumindlægGodaften Studi's.Endnu en aften sidder jeg forundret og sluger til mig af al den viden, den hjælpsomhed og alle de rettelser af afleveringer, der hver aften bliver slynget ud i dette forum. Og hver gang stiller jeg mig dette spørgsmål:- Hvorfor i alverden gør de det?Er det en hobby? Er folk n... -
Fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, jeg er en pige, som går i 9.klasse og som skal tage stilling til hvad jeg vil uddanne mig til.Jeg havde tænkt mig, at uddanne mig som et eller andet indenfor fysik. Men jeg ved bare ikke om fysik i gymnasiet er meget sværere end i folkeskolen? -
Hjælp til Monotoniforhold 😃
ForumindlægSagen er det at jeg skal lave en fremlæggelse om dette emne (dvs.lave bevis(er) "Fortæl om begreberne monotoniforhold ekstreme og nulpunkt Fortæl om anvendels af disse begreber f.eks ved at inddrag optimerig" Sådan lyder opgaven. Problemet er at, jeg ikke ved helt hvordan jeg skal angr... -
FSA Mat. Mdt. Hvordan forgår det?
ForumindlægHvordan foregår FSA i mdt. mat? Trækker man bare et spørgsmål der skal besvares, eller? Og hvad burde man i øvrigt læse på? Er der noget bestemt der 100% vil dukke op? -
God til dansk grammatik?
ForumindlægHej! :D En der er god til dansk grammatik, som har tid til at læse min opgave? Den er omkring 2,5 sider på word. -
for lavt snit. kan jeg blive student?
ForumindlægHej allesammen, jeg er så uheldig at mine sidste eksamener er gået rigtigt dårligt, og mit snit ligger nu på 2,2 og jeg skal op i mdt mat A i morgen hvis jeg dumper der, kan jeg så overhovedet blive student ? :( -
Funktioner, integral.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling jeg ikke forstår: "sammenlign den fundne accelerations-, hastigheds- og sted-funktion med de teoretiske funktioner. Bestem ud fra forsøget en ligning for bane-kurven og sammenlign med den teoretiske" Vi har lavet nogle grafer, for sted-, hastig... -
Bestemmelse af integral ved substitution
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl der vil FORKLARE hvordan man løser opgaver som eksempelvis; Benyt den angivne substitution til at bestemme ∫xcos(x2)dx, t=x2 Jeg fået fat i så meget som t=x2⇔dt=2xdx⇔dx=(1/2)x and then? :-( -
log*log
ForumindlægJeg sad lige og lurede i min formelsamling.. MEN.. der er faktisk ikke nævnt noget om, hvordan jeg ganger 2 log.. fx: log(a)*log(b) Mit bud er "bare" at gange ab sammen.. er det rigtigt? -
Differentialkvotient/grænseværdi
ForumindlægHej :) Er der nogle, som kan give mig en meget pædagoisk forklaring på grænseværdi i forbindelse med differentialkvotient. For jeg er ikke sikker på jeg helt forstår begrebet grænseværdi. på forhånd tak :) -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
1. g - Mat emner
ForumindlægHej Jeg skal starte i 1. g efter ferien. Jeg skal bl.a. have mat på A niveau, så hvilke emner beskæftiger man sig typisk i mat i 1. g? Tak på forhånd. -
Spg. Gymnasium - A niveau -> C niveau
ForumindlægHej Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien, og jeg har valgt mat på A niveau. Vil det så sige, at jeg starter det 1. år med at have mat på A niveau - rent fagligt (sværhedsgrad). Eller starter jeg med at have det på C niveau, hvor det derefter gennem årene bliver sværere og sværere o... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
6 i gennemsnit, hmm...
ForumindlægHej små venner! Jeg tænkte på hvilke muligheder har man hvis man kun har 6 i gennemsnittet?? Har man overhovedet nogle? Hvad kan man læse....? plus hvis man har en grundudd. bag sig.. ;) Nu taler jeg ikke for mig selv, hehe.. Hilsen Sam -
TI-89 eller TI-92
ForumindlægHejsaa... :D Har lige et spørgsmål. Jeg skal på gymnasiet næste år, og vi fik at vide, at vi skulle få skaffet os en texas ti-89 lommeregner. Jeg har en texas TI-92. Det er jo en nyere model, så jeg kan vel godt bruge den, ikk? Eller SKAL det præcis være en TI-89?? Håber der er nogen der ... -
algebrarisk udregning
Forumindlæghej SP er der nogen der kan hjlæpe mig med at løse denne opgave algebrarisk. altså på en "generel måde" og ikke bare ved at indtaste tal der opfylder kriterierne? jeg forstår det ikke helt selv (: det drejer sig om opg. c i den vedhæftede fil
