Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19541 til 19560 af 32798
-
Eksponentiel udvikling bevis for b
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe?? -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, der søger lektiehjælp 1-2 gange om ugen til matematik på10 klasses niveau. Jeg bor tæt ved Århus (10 km) og går i 10 klasse. vh Sofia -
Funktioner
ForumindlægHej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7 -
Eksamen A Mat.
ForumindlægDa jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår? -
Vækstmodeller
ForumindlægSå skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her? -
Statistik?!
ForumindlægGoddag! Er på bar bund i emnet "statistik" i matematik. Hvordan skriver man "my"-formlen ind på sin lommeregner (CAS)? (den der med bl.a. N og "store sigma") Det haster en del! Kom også gerne med eksempler. På forhånd tak! -
Dividere med opløftede tal
Forumindlæg1) (AB)^2/(A)*(B) 2) og (AB)^2/(A)*(B) Mit bud vil være at 1) = AB og 2) = A ..og er næsten stensikker på at det er forkert. har desværre glemt mit matematik. -
Gode matemaikbøger?
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen i matematik og er derfor på udgik efter gode matematikbøger på gymnasieniveau. Har i gode erfaringer med nogle? Indtil videre er Kristensen og Rindungs, det bedste jeg har set. -
Bevis om kuglens ligning
ForumindlægHejsa. Jeg skal til studentereksamen i matematik og vil gerne have hjælp! Er der nogen der kender beviset for kuglens ligning, det står ikke i min bog, men jeg skulle meget gerne have det? Jeg håber, at der er nogen, der vil hjælpe mig. -
Differentialregning - differentialkvotienten
ForumindlægHej alle! Jeg læser til mundtlig matematik eksamen, og er kørt helt fast i differentialregningen. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg egentlig skal med de følgende opgaver: Udled differentialkvotienten for f(x)=x^2 vha. tretrinsreglen. Jeg er taknemmelig for jeres svar. Hilsen Christina. -
HJÆLP!
ForumindlægSidder og øver mig på matematik prøve, og har MEGET brug for et eller andens hjælp! Er der nogle der kan forklare mig hvordan man regner med kvadratsætningerne? - jeg forstår ikke hvirdan man ser hvilken en af dem man skal bruge, hvorfor og hvordan? Mangler meget hjælp, så håber der er en rar sjæ... -
Hjælp eksamens problemer
ForumindlægHi alle Hvis der er en derud der er skrap til matematik kan du/i så ikke hjælpe mig lidt...? Statestik: Gør rede for hvordan et sæt ugropperede og et sæt grupperede oservationer kan beskrives ved hjælp af statistike deskriptioner, og vis hvordan de kan illustreres med boxplot. På forhånd tak -
SRP rettelse
ForumindlægHey (: Jeg skriver SRP i matematik og historie og vil gerne høre om der er nogle derude som vil rette min opgave (når den engang er skrevet) mod betaling . Hvis I er interesseret og vil hjælpe må i meget gerne skrive til mig privat her på siden. pfh. tak -
redegørelse af elementære værktøjer
Forumindlæghej imorgen skal jeg op til matematik og hvis jeg får spørgsmålet: gør rede for elementære værktøjer indenfor talbehandling, algebra og ligningløsning. jeg forstår ikke hvad der kræves at jeg skal gøre... jeg er indehaver af en TI-89 -
Eksamen, hvad slags spørgsmål???
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i 3.g i matematik... Jeg ville høre om der var nogen der ved hvad slags spørgsmål man får og hvor brede de er?? Hvor mange beviser skal man cirka lave??? Eller er det mest teoretiske spørgsmål?? Håber nogen gider svare... :) -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
Herons formel??!?!?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik og har brug for lidt hjælp. Jeg skal gøre rede for arealet af en trekant og bevise Herons formel ved hjælp af grafregneren. Jeg er helt blank på hvordan jeg besvare dette, og ville høre om der var nogle der ville hjælpe?? -
beliggenhed af andengradspol.
ForumindlægHey Jeg skal meget snart op i mundtlig matematik og har fået udleveret spørgsmålene. Det ene lyder på at jeg skal redegøre for andengradspolynomiets beliggenhed i et koordinatsystem. Nogen der kan hjælpe mig med at tyde dette spørgsmål? -
Hjælp -fysik
ForumindlægHej allesammen er der nogen der kender noget til Henfalds-loven og henfalds-kæden ?? + Differential ligning? Det er Fysik B og matematik A-niveau. hvis ja, vil i så være søde og skrive lidt omkring det. ? evt. nogle raporter i havde som i ville dele med mig .. På forhånd mange tak. !!
