Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19541 til 19560 af 36005
-
Differentialregning
ForumindlægEt af mine mundtlige eksamens spøgrsmål hedder: Differentialregning Du skal specielt gøre rede for regneregler for differentiable funktioner. Skal jeg også sige hvad en differentiabel funktion er eller? Der hvor jeg skal gøre rede for, skal jeg bare skrive de 5 regneregler der f... -
Potensfunktion
ForumindlægNår en bestemt type gammastråler sendes gennem en væg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten I0 (<-- skal forestille et sænket nul) og før passagen gennem væggen og og intensiteten I efter: I = I0e^-0,0393x hvor x angiver væggens tykkelse i mm. Opgaven er at beskrive, hvilken infor... -
Finansielregning
Forumindlæger der nogen der ved hvad en annuitetslån og restgæld er . Har kigget i bøgerne men der bliver ikke forklaret hvad det er håber i kan hjælpe -
Perspektivering
ForumindlægNår man skal perspektivere til en anden tekst, til sin dansk eksamen, hvad skal man så sige?? Skal man sige ''Jeg har valgt at perspektivere til ..... fordi .....'' eller hvad skal man? HJÆLP TAK! SKAL OP IMORGEN :-( -
ligning med brøk
Forumindlæghvordan regner jeg ligninger med brøker ud? f.eks. x+1= x over 2 ( hvor x er tælleren og 2 er nævneren ) eller f.eks. 2x- x+1 over 3 ( hvor x + 1 er tæller og 3 nævner ) = 4 hvad med når der er paranteser? jeg har et regnestykke der hedder 2(2x+1)=x+4 kan nogle hjælpe. hjælp hjælp -
Tyngdepunkt = massemidtpunkt?
ForumindlægEr tyngdepunkt det samme som massemidtpunkt? -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
Sandsynlighed
ForumindlægEr disse udregninger rigtige? Vedhæftet er både opgave og mit nuværende svar. -
Ikke symbiose, men...?
ForumindlægHej Jeg sidder og mangler et ord for at flere kan drage fordele af noget én i fælleskabet gør. Jeg tænkte på "symbiose", men mener der også findes et andet begreb. Nogen der kan komme på nogen gode ord for dette? /iB -
Impressionisme??
ForumindlægHvad er impressionisme indenfor billedkunst? Og hvordan kan man se, at et billede er impressionistisk? Det haster! På forhånd tak :) -
Tegning
ForumindlægEr der nogen der har en kloakplan eller grundplan over et sommerhus? -
Koefficienterne - Når man afstemmer en redoxreaktion
ForumindlægHvordan ved man hvad hvilke tal man skal skrive koefficienterne til at være. Efter at jeg har skrevet reaktionsskemaet , har fundet oxidationstallene, og hvordan de modtager og afgiver elektroner i følge oxidationstallene, så er jeg lidt lost på hvordan man skal finde koefficienterne? -
Hjælp til graf af funktion og afledede funktion
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgave? -
Opbygge hjertemuskulatur
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig, hvordan det kan lade sig gøre at opbygge hjertemuskulatur, når man er i konstant kalorieunderskud. Jeg kom til at tænke på det under en løbetur. Det er jo muligt for mange at tabe sig markant (derved må man indtage mindre energi end ens basalstofskifte kræver) ifm.... -
farisæere
ForumindlægHej alle sammen. har par spørgsmål angående religion som jeg meget gerne have hjælpm til :) I NT optræder en gruppe jøder som betegnes som farisæere. De optræder som regel som modstandere af Jesus. Hvad står gruppen for religiøst? Hvilken sammenhæng er der mellem de skriftkloge og farisæerne? -
diskuterende artikel til avisen om kunstens rolle i samfundet.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder med en eksamensopgave som lyder som følgende: ''Skriv en diskuterende artikel til avisen om kunstens rolle i samfundet. I besvarelsen skal du gøre rede for synspunkter og virkemidler i Kjeld Abells tekst (tekst 5) samt diskutere dens holdning, idet du inddrage... -
R/Q+R/Q
ForumindlægHvordan kan man bevise at summen af irrationale tal, giver et irrationalt tal? Fx (2)^0,5 + 3^0,2 -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
frihed. har brug for hjælp
Forumindlæghej alle sammen hvad tror i at der menes med dette "friheden forsvinder som frihed hvis den bliver total" jeg tror at det betyder at hvis man er for fri og ikke har nogle regler for sig selv kan ens frihed meget hurtig forsvinde (men kan ikke komme med en begrundelse for hvorfor) hvad ... -
mundtlig eksamen
Forumindlægkære venner jeg skal snart op til dansk mundtlig og er skide nervøs.....jeg har næsten styre på ismerne men alligevel er jeg usikker fordi når jeg læser en tekst fra fx det moderne gennembrud, så kan jeg altså ikke se hvad det er der gør at det er fra den periode...jeg har også svært ved at forst...
