Biologi

Opbygge hjertemuskulatur

02. maj 2016 af Arccossintan (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Kan nogen forklare mig, hvordan det kan lade sig gøre at opbygge hjertemuskulatur, når man er i konstant kalorieunderskud. Jeg kom til at tænke på det under en løbetur. Det er jo muligt for mange at tabe sig markant (derved må man indtage mindre energi end ens basalstofskifte kræver) ifm. løbetræning og samtidig opnå en bedre kondition (og derved må man jo forøge volumen af ens hjertemuskulatur, da det jo er dette, der gør, at man kan pumpe mere blod rundt i kroppen pr. hjerteslag og derved kan yde mere konditionsmæssigt). Men det er vel bare forsimplede betragtninger? Hvori ligger forklaringen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2016 af Flyvefreja (Slettet)

Du taber dig fordi dit kolorieunderskud bliver dækket ved at du forbrænder lagret fedt mens hjertemuskulaturen bliver opbygget med proteiner du optager fra føden


Svar #2
12. maj 2016 af Arccossintan (Slettet)

Jojo, men er et kalorieoverskud ikke en forudsætning for, at hypertrofi kan finde sted?


Brugbart svar (1)

Svar #3
12. maj 2016 af Flyvefreja (Slettet)

Hvorfor dog det? Det er da bare et spørgsmål om at prioritere sine ressourcer.

Man kan f.eks. også godt ænder dit skema så du samlet set har færre timer, men samtidig fik mere matematik.

Et biologisk eksempel er bjørne som føder om ammer deres unger mens de er i venter hi. De kan altås godt producere fostre og mælk samtidig med at de faster i flere måneder.

Jeg vil også lige gøre opmærksom på det ikke kun er hjertemuskulaturen som er skyld i forbedret kondition. Der kommer også flere blodkar i musklerne og lungerne øger også deres kapacitet


Svar #4
12. maj 2016 af Arccossintan (Slettet)

Det var det svar, jeg søgte. Tak! :)


Skriv et svar til: Opbygge hjertemuskulatur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.