Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19561 til 19580 af 29788
-
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle sammen jeg håber at i kan hjælpe Jeg står i den her situation at jeg er i gang med at lave en projekt opgave med problemstillingen:Hvad er kulhydrater og hvordan påvirker det sukkersyge? og jeg mangler virkelig et forsøg. Jeg tænkte om at man måske kunne lave et forsøg om hvordan en suk... -
Bestem siden a i en retvinklet trekant
ForumindlægOpgaven omhandler en flagstang. Jeg får oplyst følgende: b = 6m A = 56 grader C = 90 grader B = 34 grader Jeg skal bestemme højden af flagstangen, altså siden a. Jeg tror måske, at jeg skal have fat i noget cosinus, sinus & tangens - men det har jeg ikke lært (jeg har matematik... -
galgen-/sort humor
Forumindlæghej, er der nogen der kan nævne forskellen mellen galgenhumor og sort humor? eller er det bare det samme? hvis man søger efter "galgenhumor" her: http://www.ordbogen.com/?fp=true så angives "sort humor" som et synonym for det, men hvis jeg sammenligner wikipedias opfattelse ... -
redegør for at v tilhører et span
ForumindlægHej hjælpere jeg skal redegøre for at en vektor v tilhører et span{a1,a2,a4}, og jeg kan næsten danne vektoren v ud fra en linarkombination af de 3 a vektorer, pånær et enkelt fortegn... er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør galt?måske en maple funktion jeg ikke kender? jeg uploader opgaven... -
Tabel regning
ForumindlægHej. Jeg arbejder med en tabel, som viser hvor mange kriminelle handlinger der er i forskellige lande. Mit spørgsmål er hvordan sammenligner man to lande fx Danmark og USA, da USA jo har klart mange flere mennesker og dermed flere kriminelle handlinger. Men Danmark måske har flere kriminelle han... -
Hvad mere?
ForumindlægEr igang med månedsopgave og er derfor også igang med en roman analyse. Er i dette øjeblik i gang med at skrive om tone, stil og sprog, men... dette fylder kun en halv side, haha æv, og så perfektionistisk som jeg er, så vil jeg gerne have fyldt den her side ud, men noget andet som nogen af j... -
Hjælp til problemer med computer
ForumindlægDen genvej jeg plejede at have til Internettet på mit skrivebord - og i menuen Start er væk. Jeg har været ved at fjerne noget i tilføj/fjern programmer, og er bange for jeg er kommet til at trykke på noget forkert. Jeg håber meget nogen herinde kan hjælpe - enten med at fortælle hvad jeg kan gør... -
fransk korrespondent
ForumindlægHej jeg har en bekendt med en uddannelse til korrespondent i fransk - afsluttet på CBS i 2000 ( 3 år på aftenstudie) - er der nogen, der kan hjælpe mig med at få afklaret: hvilket niveau den uddannelse er på? - antal ects point (hvis vi omregner til idag) - svarer det til en bachelore / diplom ud... -
Forsøgsmennesker
ForumindlægJeg vil meget gerne skrive en AT omkring Forsøgsmennesker i emnet 'Det gode liv'. Hvor vidt kan nutidens teknologi og forskning udvide sig? og perspektivere det til Immanuel Kants filosofi omkring etik og moral. Er der nogle der måske havde kendskab til hvilke ting man 'testede... -
Grunde til erhvervsfordelingens ændring 1750-1914
ForumindlægVi er igang med en opgave i samtidshistorie, hvor vi skal fortælle noget om perioden 1750-1914 som vi selv synes er interesant. Min gruppe har noget om befolkningsvækst og indistrualisering, og jeg har fået til opgave at fortælle noget om udviklingen i erhvervsfordelingen i den givne periode, o... -
Sammensatte ord?
ForumindlægHej! Lad mig gå lige til sagen. Jeg skal oversætte denne sætning: Dansk: María og Lola er to husmødre, der bor i Moratalaz-kvarteret. Spansk: María y Lola son dos amas de casas, que viven en el "Moratalaz-barrio" (?). (Er det måske "el barrio de Moratalaz"?) Det ville være... -
Kulturforståelse - analyse metoder
ForumindlægJeg har fået en opgave i kulturforståelse, hvor man skal analysere en kapitel fra en pjecen som hedder " medborger i Danmark" kapitlen prøver at beskrive hvor mange mennesker der er bosiddende i Danmark, og hvor stor et skel der er imellem at bo i en by og hvor mange som er bosat på l... -
Kaliumdichromat og methanol
ForumindlægHejsa. Har 3 spørgsmål til processen men det ene løser måske det andet. Når man blander alkotestpulver med methanol bliver methanol så ikke til methanal? (Linje 3) Jeg kan kun få øje på 6 frie elektroner? (Linje 2) 1. 2 Cr2O7-- + 12e- + 28H+ --> 4Cr+++ + 14 H2O 2. 3 CH3OH + 3 H2O-->... -
kolonne
Forumindlægjeg er itvirvl med min oversættelse....... kære fru susanne,som rådgiver og psykolog,vil jeg bringe dette brev i dagskolonnen.mit svar er måske ikke endegyldigt og fyldestgørende,idet mennesker nu engang ser forskelligt på dette svar og dilemma... OVERSAT! Liebe Frau susanne Als Ratgeber u... -
cosinusrelationer, matematik på lavt niveau
ForumindlægHejsa jeg sidder med denne sidste opgave i min aflevering, og er lidt lost hvis man kan sige det sådan, så jeg spørger ivrigt om der måske er nogen derude der kan kigge på denne opgave?: I trekant ABC gælder lBCl= 2lABl og lACl=2/5(lABl). Opgave a lyder sådan: bestem cos(C) b) bestem... -
Acceleration
ForumindlægJeg er i gang med at skrive rapport over forsøget Newtons 2.lov, og jeg får en for høj acceleration i forhold til den teoretiske værdi. Hvad kan dette skyldes? Det er faktisk ret problematisk, at jeg får en for høj værdi. For jeg kan kun forklare, hvorfor man får en for lav værdi, det skyldes n... -
Hjælp til idéer til projektopgave
ForumindlægHej alle sammen Vi er to elever som har en projektopgave og skal fremlægge i næste uge. Vi har om nutidens barndom, og med det fokuserer vi på bl.a. iPads til de mindreårige og, at de allerede bruger iPads i de mindre klasser i undervisningen. Men også samtidigt deres fritid, bare generelt ... -
Isokor varmetilførelse
ForumindlægJeg skal regne temperaturen i en isokor proces, lige når stempel er i top og der gnistes, altså lige inden trykket bliver så højt at det går til en adiabatisk proces. Jeg er kommet fremtil jeg måske skal bruge brændeværdi for benzin, og vægt. Men kan simpelhen ikke få overblik overhvordan man... -
IØ - Prisdannelse på valuta
ForumindlægSpørgsmålet er måske i det forkerte forum, men siden der ikke findes et såkaldt IØ (International Økonomi) forum, prøver jeg mig frem herinde. Spørgsmål: Redegør for prisdannelsen på valuta. Det første jeg umiddelbart tænker på er at udbud og efterspørgsel spiller ind, som ved alle andre varer ...
