Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19561 til 19580 af 32350
-
eksponential og logaritmefunktioner
Forumindlæghej.. sidder og laver matematik.. men er gået i stå. så håber der en der kan hjælpe mig videre.. bestem grundtal for følgende eksponentialfunktion f(x) = 2x-2*41-x ved at omskrive regneforskriften vha. potensregnereglerne. på forhånd tak:) -
inspriration !
ForumindlægHEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG ! -
Jeg skal have mindst c-niveau men er dumpet
ForumindlægSkal søge ind på min uddannelse, og det kræver Mat-C og Eng-C Men min matematik C er dumpet men min mat b er bestået og mat A er også bestået kan jeg komme ind på min uddannelse ? -
Jeg har nogle spørgsmål-?
ForumindlægHar nogen været til gymnasiets optagelses prøven sidste år eller i det hele taget har være til optagelsesprøven, som kan fortælle lidt at hvordan det forgår?? Altså jeg ved godt det er mundtligt men giver de også nogle opg feks. i matematik at man skal løse eller hva?? -
Heej
ForumindlægHeej, jeg er ny her og jeg vil gerne have lidt hjælp til matematik især til ligninger! når men, mit lille spørgersmål er : -5x+7+3=3(-2x+5) Pleaz svar miig. sig også hvordan du gør., skriv hele resultatet ned :D -
Mangler du hjælp?
ForumindlægJeg har skrevet lidt herinde, og der er tydeligvis mange der kæmper med matematikken. Hvis du har brug for lektiehjælp udover denne side så tilbyder jeg privat lektiehjælp. Jeg er matematikstuderende og 27 år gammel. Bor i Lyngby, går på Uni i Kbh. -
Procent
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematik aflevering. og aner ikke hvordan man gør. Opg. lyder følgende : Hvor mange procent af de samlede indtægter udgør ''driftilskudet''? også er der de tal som man skal bruge ovenover. Håber virkelig i kan hjælpe mig. -Linette -
Keder du dig?
Forumindlæg... for hvis du gør, kan du så ikke kigge min matematik-blækregning igennem efter fejl og rettelser? Skriv bare en besked i dette indlæg om du vil, og og jeg sender en til din e-mail eller via studieportalens beskeder. -
Pleaseeeee hjælp ... haster :?
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ?? -
udlede differentialkvotient vha produktreglen
ForumindlægHej matematikere Jeg er i gang med lave mine eksamensspørgsmål og der er så det her spørgsmål der lyder: Udled differential kvotienten for x^3 ud fra produktreglen. Kan nogen hjælpe mig så jeg kan komme i gang. har udledt x^2 med tre-trinsreglen... please.....???????? -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægJeg har en eksponentiel opgave for, hvor jeg skal forklare hvilken forskrift der passer med hvilken graf - Jeg har fundet ud af det, MEN jeg ved bare ikke hvordan det skal forklares (det er mundtlig matematik opgave) - Jeg har vædhæftet opgaven som et dokument -
Monotoni i en eksponential funktion?
ForumindlægHeeeej! Jeg har virkelig brug for hjælp til en vild matematik opgave! Jeg har en aflevering om eksponentielle funktioner, og én af de opgaver jeg skal lave hedder bare: "Monotoni: voksende og aftagende eksponentialfunktion" Hvad skal jeg gøre? -
Xsamenshjælp!
Forumindlæghej alle. der mange forskellige anbefalinger fra folk på siden men er der nogle der kan hjælpe mig med at finde steder hvor man kan få hjælp op mod eksamen til matematik A og er ligeglad med om det koster penge for skal bare bestå den eksamen for en hver pris!?? SP -
2% vækst
ForumindlægJeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter. -
kvadratrod
ForumindlægJeg skal op i matematik imorgen, og har de sidste par dage øvet mig lige fra ligninger til renter. Jeg er nået til noget omkring kvadratrod, og vil derfor gerne spørge om der nogen, som måske vil hjælpe mig med at svare på denne her: 9 x a2 (helst uden lommeregner) -
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
STX B December 2008
ForumindlægHey derude. Ville bare lige høre om der er nogen der har facitlisten fra matematik eksamen stx b fra december 2008, da jeg snart skal til eksamen, og det ville være rart at kunne sammenligne. Håber der er nogen der kan hjælpe. Knus M. -
Formel for en funktion !
ForumindlægMatematik: Folkeskolens afgangsprøve. En pyramide laves af centicubes. lag 1 (fra toppen) giver 1 terning lag 2 giver 9 terninger lag 3 giver 25 terninger osv. Hvordan skrives det som en funktion. JH -
nulreglen
Forumindlæghej... jeg sidder med en opgave som vi skal op til matematik... det er om nulreglen, og kan slet ikke komme videre... fx er der en opg. der hedder: 1/( 3) x3 + 2x =0 håber der er nogen der kan hjælpe XD -
Problemopgaver
ForumindlægHej, jeg sidder med 3 problemopgaver, hvor jeg er ret lost, da matematik ikke er min stærkeste side og specielt ikke det, vi har om nu. Så hvis nogen kunne hjælpe lidt med, hvordan jeg kan knække følgende opgaver, så ville det være super! http://i33.tinypic.com/2hdz7g0.jpg det er de 3 opgaver.
