Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 19561 til 19580 af 32822
-
Statistik?!
ForumindlægGoddag! Er på bar bund i emnet "statistik" i matematik. Hvordan skriver man "my"-formlen ind på sin lommeregner (CAS)? (den der med bl.a. N og "store sigma") Det haster en del! Kom også gerne med eksempler. På forhånd tak! -
Differentialregning - differentialkvotienten
ForumindlægHej alle! Jeg læser til mundtlig matematik eksamen, og er kørt helt fast i differentialregningen. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg egentlig skal med de følgende opgaver: Udled differentialkvotienten for f(x)=x^2 vha. tretrinsreglen. Jeg er taknemmelig for jeres svar. Hilsen Christina. -
Gode matemaikbøger?
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen i matematik og er derfor på udgik efter gode matematikbøger på gymnasieniveau. Har i gode erfaringer med nogle? Indtil videre er Kristensen og Rindungs, det bedste jeg har set. -
Omskriv opsparingsformlen og hjælp angående indekstal
Forumindlæghej, er igang med en rapport til matematik C, og der er 2 opgaver som jeg ikke rigtig synes at kunne se løsningen på, nogle der kunne tænke sig at give en hjælpende hånd? de 2 spørgsmål er i et screenshot som vedhæftet fil. -
Bevis om kuglens ligning
ForumindlægHejsa. Jeg skal til studentereksamen i matematik og vil gerne have hjælp! Er der nogen der kender beviset for kuglens ligning, det står ikke i min bog, men jeg skulle meget gerne have det? Jeg håber, at der er nogen, der vil hjælpe mig. -
vektor
ForumindlægJeg skal snart op til mudtlig matematik A, nogen der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, eller henviser mig til et link. 1. Specielt ønskes en definition af vektor begrebet og en gennemgang af linier. definition af vektor er ikke så svært, men gennem gang af linier forstår jeg ikke h... -
redegørelse af elementære værktøjer
Forumindlæghej imorgen skal jeg op til matematik og hvis jeg får spørgsmålet: gør rede for elementære værktøjer indenfor talbehandling, algebra og ligningløsning. jeg forstår ikke hvad der kræves at jeg skal gøre... jeg er indehaver af en TI-89 -
Hjælp eksamens problemer
ForumindlægHi alle Hvis der er en derud der er skrap til matematik kan du/i så ikke hjælpe mig lidt...? Statestik: Gør rede for hvordan et sæt ugropperede og et sæt grupperede oservationer kan beskrives ved hjælp af statistike deskriptioner, og vis hvordan de kan illustreres med boxplot. På forhånd tak -
Lektierhjælper!
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
hjælp
ForumindlægHej sidder med en matematik opgave, jeg ikke kan finde ud af. Jeg skal tegne graferne for funktionerne f(x)=x2, x≥0 g(x)=√x , x≥0 Er der nogen som kan forklare hvordan jeg skal lave det? Mange tak :) -
Hjælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse den her? Sammenlign indbyggertallet pr. kvadratkilometer i Region Nordjylland med indbyggertallet pr. kvadratkilometer i hele Danmark? Skal lige siges jeg er lort til matematik så... Please hjælp -
privatlærer
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år, jeg går i 9. klasse og har problemer med matematik.. Hvis du bor i nærheden af københavn og du mangler et job og du kan hjælpe mig så kontakt mig venligst på 42 94 96 11 det haster! eller min email : [email protected] -
Eksamen, hvad slags spørgsmål???
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i 3.g i matematik... Jeg ville høre om der var nogen der ved hvad slags spørgsmål man får og hvor brede de er?? Hvor mange beviser skal man cirka lave??? Eller er det mest teoretiske spørgsmål?? Håber nogen gider svare... :) -
Funktioner i virksomhedsøkonomi
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, godt nok i matematik men spørgsmålet går: Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner? Hvordan bruges det i virksomhedsøkonomi? Jeg er lige startet, og er ikke nået så langt i vø, så har ingen anelse om hvordan de hænger sammen. -
Vektoreregning
ForumindlægHej Studieportalen Er stødt på nogle opgaver i matematik som jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal regne ud? Opgave 1a,1b og 1c har jeg lavet, men derefter kan jeg ikke mere. Har linket opgaverne. Tak for hjælpen på forhånd :) -
Nulreglen, Haster!!
ForumindlægUndersøg om 2 er løsningen til ligningen x^3 - 5x^2 + 6 = 0 Hvordan er det meningen jeg skal gøre det? Forklar venligst letforståeligt da jeg er en dør til matematik. Jeg har været fraværende i timerne hvor dette blev undervist. -
beliggenhed af andengradspol.
ForumindlægHey Jeg skal meget snart op i mundtlig matematik og har fået udleveret spørgsmålene. Det ene lyder på at jeg skal redegøre for andengradspolynomiets beliggenhed i et koordinatsystem. Nogen der kan hjælpe mig med at tyde dette spørgsmål? -
Herons formel??!?!?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik og har brug for lidt hjælp. Jeg skal gøre rede for arealet af en trekant og bevise Herons formel ved hjælp af grafregneren. Jeg er helt blank på hvordan jeg besvare dette, og ville høre om der var nogle der ville hjælpe??
