Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19561 til 19580 af 36005
-
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
svolsyre og ståluld
ForumindlægNår man opvarmer en blanding af ståluld og svolsyre, til den begynder at koge, afgives der en damp /luftart -Hvilken må være skadelig, siden dette forsøg skal udføres i kabine. Men præcis hvorfor er det lige, at det er så farligt, at det skal udføres i kabine? -
Konstanten a.
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål. Konstanten a i en eksponentialfunktion af typen f(x) = b*a^x: Hvis a eksempelvis er 0,87, fortæller den så, at hver gang x stiger med en, falder f(x) med 87 %? Jeg er lidt i tvivl, mange gange tak på forhånd! Vh Amigo -
CO2
ForumindlægHej Er vedvarende energi CO2-frit? -
trekant...
ForumindlægOpgaven lyder sådan: En plan alpha er bestemt ved ligningen 2x+2y+z=18 Planen alpha skærer x-aksen i punktet Q(9,0,0) samt y-aksen og z-akseni henholdsvis R og S. Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne R og S samt arealet af traknt QRS.. nogen forslag til hvordan man løser det ovenståen... -
matematik modellering
Forumindlæghvad er matematik modellering? -
Super-toys
ForumindlægHej allesammen . Jeg skal lave en stil om supertoys hvori jeg skal skrive ligheder og forskællene på super-toys og filmen A.I. .. er der nogen der kan hjælpe mig på nogle punkter ??? -
Had / were
ForumindlægHvad kalder man denne type fejl, hvor were udskiftes med had? "Some of the students were disappeared when the teacher wanted to hand out their reports." (had) -
Hæv parenteserne og reducer
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til senest imorgen og hvis du/ i har tid må du/ i meget gerne svare på dem alle sammen!!!!!!?? -
Romeo og Juliet
ForumindlægKender i en 'nutids' historie, der handler lidt om Romeo og Juliet? Eller andre 'lovers' der ikke kunne få hinanden, pga. deres kultur/religion. -
N udtrykt ved d
ForumindlægHvis der i en opg. står at man skal bestemme N udtrykt ved d, og at man får oplyst at N er omvendt propertional med kvadratet på en variabel d, hvad er det så lige præcis, jeg skal gøre? -
hjemløs i København?
ForumindlægForåret 2010 skal jeg læse matematik fra B til A som gymnasial supplering. Kan jeg bo i ungdomsboligerne selvom det ikke er en videregående uddannelse? Hvor kan jeg bo? Jeg satser på at søge ind på KU til september 2010, men jeg har endnu ikke skrevet mig op nogle steder til kollegieværelser. Er ... -
Uligheder
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med disse uligheder: -2x^2+8x-8>eller = 0 ? -3x^2+4-10< 0 ? Der takkes på forhånd. -
χ2-fordelingen sammenlignet med binomialfordelingen
ForumindlægDav, Jeg er ved at forberede mig til mundtlig eksamen i matematik B, og har et spørgsmål om χ2-fordelingen. Det lyder således: Gør rede for, hvor χ2-fordelingen bruges, og hvorfor binomialfordelingen ikke kan bruger der. Nogen der forslag til, hvad man svarer til spøgsmålet? ... -
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv.... -
råd
Forumindlæghej...er der nogen der har gode råd/ideer til hvordan man kan forbedrede sig til mundtlig eksame i Eø -
Pagiat tjek i DHO
ForumindlægJeg skal skrive DHO om anden verdensrig og jeg har fundet en anden dho som jeg har taget mine kilder fra (alle kilder) er det snyd/plagiat? en gymnasium lære må helst gerne svare da det ville være mest logisk men i den anden side, hvad laver en gym lære dog her:/ på forhånd tak -
Fermats metode
Forumindlægn = x^2 - y^2 Lad n være et ulige tal, og n kan faktoriseres hvis der findes en heltallig løsning til ovenstående ligning. Hvordan primfaktoriserer man så fx 37 på den måde, hvor 37 er et primtal? -
Lidt algebra
ForumindlægHvis jeg har en sammenhæng ln y=b x , så står der i min at jeg kan finde den eksakte procentvise ændring i y ved dY % = 100( exp(bx) - 1 ). Jeg har altid troet at det skulle være en approksimativ ændring. Er der en som har en begrundelse (et lille bevis). Det må have noget at gøre med egenskaber... -
Angivelse af strukturformel
ForumindlægHej. Jeg har et stof som hedder 2-methylbutan, hvis strukturformel kan angives som: CH3-CH-CH2-CH3 | CH3 Mit spørgsmål er så, om strukturformlen også kan angives som: CH3CH(CH3)CH2CH3? Altså med parentes som angiver sidekæden? Hvis dette er tilfældet, ...
