Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19581 til 19600 af 24857
-
er meget forvirret
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130529%20GL%20Matematik%20A%20stx%2029%20maj%202013.ashx Det er opgave to fra det her eksamensæt. Er fuldst... -
Tangent
ForumindlægHej, Hvis man, fx har en ligningen f(x)=30*(1-0,4e^-0,5x)^3,0 og man skal finde dens f'(6) kan man så godt; 1. Først tegne grafen f(x) 2. Finde x=6 3. Tage tangenten til x=6 4. Finde denne tangents hældning og dermed har man værdien for f'(4)? Hvis ja må man godt gøre dette til en skrif... -
Perspektivering
ForumindlægJeg er igang med forberedelsen af det mundtlige forsvar i min SOP, hvor mit spørgsmål er med hensyn til perspektiveringen. Det for det første ikke et krav, men en god idé, at have med, men jeg ved ikke, hvilke elementer der udgør en god perspektivering. Plus, har jeg ikke lavet en perspektivering... -
Mundtlig - Perspektivering
ForumindlægJeg er igang med forberedelsen af det mundtlige forsvar i min SOP, hvor mit spørgsmål er med hensyn til perspektiveringen. Det for det første ikke et krav, men en god idé, at have med, men jeg ved ikke, hvilke elementer der udgør en god perspektivering. Plus, har jeg ikke lavet en perspektivering... -
HEEELP! I nød
ForumindlægHej. Jeg skal have hjælp til opgave 3 delspørgsmål 4 om aminosyrekædernes puffer i denne eksamensopgave. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20ek... -
9. kl eksamen.
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber i kan hjælpe mig med disse spørsmål 1. Hvis man i 9. kl ikke består sin skriftlige matematik eksamen, har man så mulighed for og tage den senere? Jeg tager 10, klasse nu, og jeg træner min matematik meget. Derfor tænker jeg, at jeg vil være i stand til at bestå de... -
GÅet i stå!
ForumindlægHej. Er gået i stå i spørgsmål 14a i nedenstående eksamenssæt. Har fundet maksimum for f, ved ikke hvordan jeg beregner bredden?? http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
HATSER! Korrosion
ForumindlægHej alle sammen Jeg har i dag været til skriftlig- og mundtlig prøve i metaller, og i morgen skal jeg lave et forsøg. Forsøget skal være om korrosion, så jeg tænkte, at jeg ville lave forsøget: galvanisk element. Problemet er bare, at jeg på ingen måde forstår det. Hvad er der sker? Hvad er e... -
Skal procent være af noget?
ForumindlægHej. Jeg sidder med en matematikaflevering og har skrevet formlen for, hvordan man omregner tal til procent. Jeg viser det til min søster, og hun undrer sig. Vi begynder at diskutere, hvor vidt procent altid er af noget. Altså: Procent skal altid være af? = X procent af...? Jeg mener, at d... -
Gennemsnit på 7 men kan jeg bestå alligevel?
ForumindlægJeg har hidtil et gennemsnit på 7 i gymnasium - men er virkelig elendig til matematik og er bange for, at jeg dumper. Hvis jeg ender med at få 00 i både mat mundtlig og skriftlig kan jeg stadigvæk bestå hvis mit gennemsnit er over 02? Fordi jeg har hidtil et gennemsnit på omkring 7 eller muligv... -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både... -
Optimering
ForumindlægHej jeg er ved opgave 14b i dette opgavesæt: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matB_stx.ashx Jeg har differentieret, sat f'(x) = 0 hvor jeg fi... -
Hjælp til en opgave
ForumindlægNu sidder jeg helt fast i delspørgsmål 5. http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120903%20frs122%20BTK%20A.ashx Hvilke kemiske undersøgelser kunne være ... -
Hjælp til ord-oversættelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg var ved at skrive en stil da jeg pludselig sidder fast i to ord jeg ikke aner hvordan skal sættes sammen på tysk. Jeg giver jer her, hele sætningen, og skriver så hvilke to ord der driller med fed skrift. "Jeg vil tjene mange penge ved at lave mange, fantastiske og ver... -
Engelsk grammatik eksamen
ForumindlægGår på en engelsk sproget uddannelse på universitetet og har derfor engelsk grammatik. Har nu fået udleveret den skriftligt prøve i grammatik, og det er bestemt ikke hvad jeg er bedst til. Vil derfor spørge om der er nogen der lige kan det me... -
Vigtigt Hjælp til trigonometri
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgave 5 a og b, jeg har siddet med det i lang tid nu, og kan simpelt hen ikke regne det ud. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe. Her er linket til opgaven: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer... -
Artikel layout - nemt stuff.
ForumindlægHeeeeeeeeej. Jeg er i gang med at lave en skriftlig fremstilling som denne gang skal være en artikel. Der skal selvfølgelig være lige magener i en artikel, hvilket jeg også har. Jeg har slået automatisk orddeling til, så der ikke kommer de trælse ''huller'' i brødteksten. Men n... -
Eksamens opgave - Blyhvidt
ForumindlægJeg er netop igang med at øve til kemi prøve i morgen, hvor jeg øver mig med nogle eksamens opgaver. Jeg har nemt kunne lave de 3 første i opgave 4, men den sidste ,d, har jeg dog slet ikke anelse om, hvordan jeg skal komme igang med. I behøver ikke at beregne hele opgaven for mig, men bare giv... -
Hjælp til eksamensopgave - puls
ForumindlægSkitser den fortsatte udvikling af pulsen som funktion af arbejdsintensiteten (W) hos forsøgspersonerne vist i figur 1, idet arbejdet fortsættes til udmattelse. Begrund din skitse. Benyt vedlagte bilag opgave 1 - 3 http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-... -
Terrorangreb på Twin Tower
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og skal skrive en meget stor og vigtig opgave om terrorangrebet på twin tower, og opgaven skal fylde mindst 2 hele sides skrift. Jeg mangler noget inspiration, og ville høre om nogle af jer eventuel havde en ide til hvordan jeg kunne starte, og hvordan jeg lige kunne...
