Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19581 til 19600 af 34042
  • Tysk C-niveau

    Forumindlæg
    det er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ???
  • Skalafaktor

    Forumindlæg
    Hej. Jeg forstår ikke helt denne opgave, kan i hjælpe? Tak
  • HJÆÆÆÆLP HURTIGT!

    Forumindlæg
    ”Chimpanser har næsten præcis samme hjerne og DNA som os.... Det er overhovedet ikke noget særligt at være menneske...Der er seks mia. mennesker på jorden... Det bedste vi kan gøre for verdens fremtid er at dø!” (n.u. s.95/g.u. s. 60). Har Pierre Anthon ret? uddyb dit svar
  • Karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Spørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8?
  • Forstørrelsesfaktor

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig hvad en forstørrelsesfaktor er?
  • tjen 500 kr

    Forumindlæg
    mangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige
  • HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!

    Forumindlæg
    Er der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd.
  • Skriftlig Eksamen i mat

    Forumindlæg
    Hej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat...
  • 4/4

    Forumindlæg
    Hvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste
  • danskeksam A

    Forumindlæg
    hej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien
  • Tan,Cos og Sin

    Forumindlæg
    Hej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :)
  • sygeplejeske

    Forumindlæg
    Hej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008??
  • Euler

    Forumindlæg
    Lad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre?
  • TI 83

    Forumindlæg
    Hej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel?
  • Brøkregning, hjælp til at få det på plads.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :)
  • Læsemængde på uni

    Forumindlæg
    Hej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd
  • Matematisk beskrivelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :)
  • Pierre de Fermat

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning.
  • Vektor og normal vektor

    Forumindlæg
    du har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ??
  • Vækstghastighed

    Forumindlæg
    Hej med jer Kommer lige med et matematikspørgsmål, som - for nogen - sikkert er latterligt let, men jeg kan simpelthen ikke se det :P Anyway, her kommer det: I en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldi...