Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19581 til 19600 af 39570
-
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
stil ikke så lang
Forumindlægbare ret den, du må gerne lave om på det. så det lyder bedre. -
Sidelængder i trekant
ForumindlægHej. Jeg har et problem med at løse en opgave! Opgaven lyder således: På figuren ses to retvinklede trekanter ABC og DEF, der er ensvinklede. Nogle af sidelængderne er angivet på figuren. Sidelængderne, som jeg har feåt oplyst på trekant ABC er: lille b = 6 og lille c = 10 ---------... -
Medicinstudiet
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg har her til sommer overvejet, at søge ind på medicinstudiet. I den forstand ville jeg hører, om nogle af jer ved, hvor mange af de bøger man skal læse på studiet er på engelsk. Tak på forhånd :) -
10. Klasse afgangsprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart til at afslutte min 10. klasse. Men pga. lockouten, føler jeg ikke, at jeg kan nå at forberede mig ordentligt til alle eksamenerne. Derfor har jeg tænkt mig IKKE at gå op i skriftlig engelsk og mundtlig dansk, da det er fag jeg ikke har beh... -
Bestemmelse af det optimale produktionsomfang
ForumindlægHeejsa Jeg sidder med en erhvervsøkonomi aflevering, og den skal afleveres i løbet af den kommende uge. Allerede i opgave 1.1 er jeg gået i står, hvor jeg skal bestemme det optimale produktionsomfang, og jeg skal beregne dækningsbidraget og overskuddet ved det optimale produktionsomfang .. J... -
Skriftlig dansk: Hvordan forbereder jeg mig?
ForumindlægHej StudiePortalen. Jeg skal op til skriftlig dansk om en uges tid. I mine afleveringer har jeg ligget solidt på 10, men jeg kunne godt tænke mig at afslutte med et 12-tal. I fag som matematik eller fysik kan man nemt forberede sig ved at regne en masse opgaver, men med dansk er det lidt svær... -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
Lukas biograf billet
ForumindlægOpgave 1.3 hvordan skal man regne ud -
HJÆLP ! Forslag til løsning af matematik A, 24 maj 2013
ForumindlægHJÆLP ! Forslag til løsning af matematik A, 24 maj 2013 -
Hvor mange elektroner bliver overført?
ForumindlægJeg har to halvcellereaktioner: A) PbO2 + HSO4- + 3 H3O+ + 2 e- -> PbSO4 + 5 H2O B) PbSO4 + H3O+ + 2 e- -> Pb + HSO4- + H2O Og jeg skal finde ligevægtskonstanten for reaktionen C) Pb + PbO2 + 2 H3O+ + 2 HSO4- -> 2 PbSO4 + 4 H2O ved formlen logK = (z*(Eh-Ev)) / 0.0592 Hvor mange el... -
Springvand med solceller
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om følgende opgave: 'I nogle villahaver ses små springvand, der drives af solceller. Et batteri sørger for, at springvandet kan fungere, når det er overskyet. Et batteri lades op af en solcelle. Når batteriet er fuldt opladet, kan det afgive energien 70 kJ ved... -
omkreds af trekant
Forumindlæghej :) Jeg har en retvinklet trekant, hvor B=32,3 grader, |AB| = 10,6 og arealet er 22,9. jeg udregnede højden fra C til 4,3 Nu skal jeg altså bestemme omkredsen af trekant ABC. Hvordan er det liige jeg gør det? -
terminsprøve - hvad gælder det?
Forumindlægjeg var i terminsprøve i dag i mat. a. men hvad gælder det karakter for? det gik nemlig ikke godt så håber ikke det tæller for det helt store :( -
Dumpet i et fag?
ForumindlægHvis jeg samlet har dumpet i et fag, som der kræves på den videregående uddannelse jeg vil på. Kan jeg så stadig søge ind på den uddannelse og så tage et sommerkursus? -
Oversættelser :)
ForumindlægHejsa! Jeg har lidt problemer med disse sætninger, som jeg skal oversætte: 1. Har I set min mobil? 2. Jeg har ikke redt seng i morges 3. Julián og Eloy har en stor fælles interesse 4. Huset er det højeste i byen. 5. På anden sal ligger mine forældres soveværelse 6. Jeg kan godt lide mit væ... -
Respirationsformel?
ForumindlægHejsa nogen af jer der kender respirationsformlen til planter og dyr? Tusind tak på forhånd -
To fag med samme fakultet
ForumindlægHej Nu sidder jeg og sveder over AT, mens jeg bliver helt i tvivl. Jeg har valgt to fag inde for samme fakultet og jeg menes, at man så skulle bruge to forskellige metoder og argumentere for, hvorfor man har valgt at bruge de to fag indenfor samme fakultet? Er der nogen der ved det? :S På forhånd... -
bestem en forskrift ud fra "noget"
Forumindlæghar svært ved denne type opgaver. hvordan gør man? FX: model kan udviklingen af biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen dN/dt=0,0004 ·N ·(315-N) Hvor N betegner biltæthedentil tiden t (målt i antal ... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLLLPPP NUUUU!!! engelsk outline
Forumindlægjeg er lost jeg ved ikke hvordan eller hvad jeg kan sige ud fra min outline hjælp mig please!!!!! her er den så: Name: Louise Sandbergh Staufeldt Class: 10. Grade Main Topic: Terrorism My chosen topic: The United Flight 93 crash Outline: - Why did I choose this topic? My own opinions ab...
