Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19601 til 19620 af 23723
-
Religionsrapport til mandag! Hjælp søges! :-)
ForumindlægHej alle! Jeg står her i en virkelig akut situation, hvis jeg selv skal sige det, hvor jeg virkelig har brug for hjælp! Sagen er den, at jeg står og skal til at igang med en analyse af ritualer, hvor jeg her skal undersøge påskens og høstfesten ritualer inden for jødedommen. Jeg har en god mo... -
Fagprøve. Kontor med økonomi i speciale
ForumindlægHej... Jeg skal i gang med at skrive fagprøve inden længe og ville høre om nogle kunne hjælpe mig med eksempler på problemformuleringer/fagprøver. Jeg ved hvad jeg skal skrive om, nemlig likviditetsstyrring med fokus på stille perioder og hvordan et opsving påvirker likviditeten. så det er ikke d... -
SRP: Fungerer integration i United Kingdom?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har lige fået udleveret min SRP, og opgaveformuleringen er som bekendt delt op i redegørende, analyserende og diskuterende. Jeg har fået disse tre punkter: * Redegør for teorier, der beskriver identitetsudvikling for unge med indvandrerbaggrund i vestlige industril... -
Religionsfaglig vinkel
ForumindlægHej alle i venlige sjæle, jeg er igang med en AT prøve, ikke eksamen, derfor tænkte jeg om nogen evt kunne hjælpe mig, jeg har fagene Engelsk og Religion og det overordnede emne Rejser, som var AT emnet i 2009, og jeg har valgt Den puritanske rejse. Jeg har fundet en masse gode kilder men de er ... -
Hjælp til sociologi (til SRP)
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min SRP i 3.g, og har da brug for en smule hjælp. Jeg skriver omkring stress i samfundsfag og biologi, og i den samfundsfaglige del, skal jeg komme ind på relevante sociologiske teorier, der kan være med til at danne baggrund for årsagerne bag en stigning... -
Metode i religion og biologi
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag, men jeg har rigtig svært ved at få formuleret mine metoder. Jeg har indtil videre skrevet: Biologi er et naturvidenskabeligt fag. Det indebærer at man opstiller en hypotese omkring det valgte emne. En hypotese er en antagelse, som er grundlaget for undersøgelsen... -
Gør jeg det rigtigt?!
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til AT-eksamen på torsdag og har et emne der hedder "det religiøse syn på gynækologi". Jeg har valgt fagene religion C og biologi A Jeg har prøvet at tage tid på hvor lang tid min fremlæggelse tager og den tager allerede 7-8 minutter bare med at sige hej, p... -
Finansiering - Brøndbys aktiekrise
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går på HHX 3. år og skal lave en fremlæggelse i finansiering her på fredag. Fremlæggelse kommer tilsyneladende til at blive min årskarakter, og den er derfor ekstra vigtig. Vi har fået en opgave der hedder: I skal arbejde indenfor følgende områder: - Futures og ... -
Engelsk b mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa folkens Jeg ska til engelsk b mundtlig eksamen i morgen. Jeg har 24-timers eksamen. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med at analysere den tekst jeg har trukket. Jeg fik en artikel fra The New York Times om at folk er mer... -
Metode i AT??
ForumindlægHej Jeg skal til AT eksamen på mandag og har derfor nogle spørgsmål om metode. Min vejleder sagde til mig, at det ikke var nødvendigt at komme ind på begreber som hypotetisk deduktiv eller induktiv metode og begreber som kvalitativ og kvantitativ, men nu har jeg hørt noget andet fra nogle af dem,... -
Hjælp til problemformulering - i må meget gerne komme med nogle forslag?
ForumindlægJeg skal til at skrive synopsis til mit eksamensprojekt på HF enkeltfag, som nogenlunde svarer til AT i gymnasiet. Jeg har allerede fundet alle mine underspørgsmål, men har svært ved at finde en overordnet problemformulering til dem .. Jeg skal skrive om Holocaust i engelsk og historie A og har b... -
Afsætning/psykologi - Branding strategi
ForumindlægJeg skal på i gang med min analyse, men er kørt lidt fast da jeg er i tvivl om jeg bør medtage mere eller noget andet og kunne derfor godt bruge andres råd til hvordan jeg griber analysen bedst an. Min problemformulering lyder således: - Redegør for de udford... -
SRP - HASTER
ForumindlægHej! Skal man skrive i ens indledning, hvilke metoder man vil bruge gennem hele opgave?? Altså f.eks.: I engelsk vil jeg på baggrund af filmen Thelma og Louise (og det tilknyttede manuskript) med systematisk indholdsanalyse overordnet indkredse, hvordan denne film belyser og forklare... -
Redox-titreringer
ForumindlægRedox-titreringer - med overslagsberegning Der skal foretages en renhedsbestemmelse af kemikaliet jern(II)chlorid,tetrahydrat (FeCl2,4H2O) ved titrering med 0,02517 M kaliumpermanganat (KMnO4). 5 Fe2+ + 8 H+ + MnO4- --> 5 Fe3+ + Mn2+ + 4 H2O Som en del af kvalitetssikringen foret... -
Blodprop i hjertet
ForumindlægJeg håner der er nogen der gider hjælpe lidt.. Det er en kort opgave, men alt hjælp er værdsat(behøves ikke være svaret).Opgaven lyder som følger:Blodprop i hjertet En person døde af en blodprop i hjertets kransarterie. Man udtog små stykker hjertemuskelvæv til analyse, dels fra et område tæt ved... -
SRP - Oscar Wilde
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive en SRP (fagene er Engelsk & Historie) om Oscar Wilde, og om det victorianske samfund og dets værdier. Anyways, min historie vejleder bad mig om at finde en historisk kilde som jeg kan lave en kildekritisk analyse ud fra, men jeg har haft nogle problemer ... -
er der nogen der gider læse min indledning til sso???
ForumindlægDen lyder sådan:Indledning: Den klassiske opgave omkring La Putain Respectueuse, ville nok være en opgave der koncentrerer sig omkring eksistentialismen, men da jeg synes at der efterhånden er skrevet så meget omkring dette, synes jeg ikke der ville være nok udfordring i dette. Derfor har jeg val... -
Ideer til undersøgelser?
ForumindlægVi skal have eksamensprojekt og vi er så småt begyndt med at komme med ideer og lign. Jeg har tænkt over at lave en creme, og jeg er lige nu ved at lave en lille brainstorm. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere ideer til hvilke undersøgelser man kan lave på cremen, så hvis i har nogle gode ideer ... -
Efterspørgsel om idéer til problemformulering til nærmere indkredsning af Romanen Drageløberen og kulturmøder
ForumindlægHej AT-ofrer! Jeg har valgt dansk og psykologi som fag. Jeg har læst Drageløberen og har taget en masse noter både til bogen og en del artikler jeg har læst, og har også analyseret en del, men er nu gået uhjælpeligt i stå. Det skyldes at jeg stadig ikke er sikker på, hvad jeg vil med opgaven. For... -
alderen på en folkevise....
Forumindlæghey folkens jeg sidder og skal analysere en folkevise, men er lift i tvivl omkring alderen. om den er en af de nyere eller en af de ældre folkeviser. jeg ved at: - Den to-linjede anses for at være ældst - den fire-linjede yngst (måske en udvikling af den to-linjede). og at: - De ældste afspejle...
