Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 19621 til 19640 af 141690
  • matematisk formulering.. tid

    Forumindlæg
    hej jeg har lidt problemer med at formulere mig matematisk.. jeg har denne opgave.. To skibe A og B sejler med konstant hastighed parrallelt med kystlinje L. A sejler med afstanden 1200 meter fra L, mens B sejler i afstanden 1000 meter fra L. kl 12:00 er vinklen V mellem sejlretningen for A og ...
  • Hjælp: En funktion F(x) = 4 sin(x) - 2 , x∈(0;3π)

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen Håber der er nogen der kan hjælpe mig hurtigt =( Opgave 2,0905 En funktion f er givet ved F(x) = 4 sin(x) - 2 , x∈(0;3π) a) Beregn koordinaterne til skæringspunkterne mellem funktionens graf og x-aksen. b) Bestem ved beregning forskriften for den stamfunktion F til ...
  • omskrevet cirkel

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse denne opgave?Trekant ABC har vinkelspidserne A(-3,-1), B(1,5) og C(5,1)Bestem en ligning for trekantens omskrevne cirkel.
  • Delkonklusioner og den endelig konklusion.

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive SRP og bliver pludselig i tvivl. Jeg skal have en delkonklusion efter både redegørelse og analyse og diskussion, ikke? Hvor lang skal den ca være? Den endelig konklusion er for hele opgaven og kommer efter diskussionen? Det er sådan, jeg har opfattet det, men er lidt usikke...
  • Naturfag Eksamen

    Forumindlæg
    Nå, hva' sys i så om den? Dem som var op i skriftlig naturfag idag?Jeg synes faktisk at der var lettere end jeg havde forventet!Hvilke opgaver synes i var svære, og hvilke var lette?Venlig hilsen mig.
  • OSO 10. klasse

    Forumindlæg
    Jeg har ikke fået vejledning til 10. kl. oso-opgave. Kan nogen her fortælle mig, om jeg skal skrive om min planlagte ungdomsuddannelse (gymnasium), eller om jeg skal skrive om den videregående uddannelse, jeg overvejer at tage efter studentereksamen? Tak for hjælpen.
  • KEMI - er det basisk eller sur?

    Forumindlæg
    I skole har vi afstemt denne reaktion med OH-da den åbenbart er basisk8H2O + C2O4-- + "MnO4- ---->2Mn++ + 10CO2 - 16OH-men i min brors opgave som han også har aflveret har de brugt H+, da de har sagt at den var surer begge dele rigtige???
  • En ligning der skal gøres mindst muligt

    Forumindlæg
    I opgaven skal man bestemme a, så T(a) bliver mindst muligt:T(a)=((3a+5)^2)/(2a)Har en ide om at det nok er noget med at få a isoleret, er det rigtigt..?
  • Bestemmelse af forskrift

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af, jeg skal bestemme forskriften for f og g f(x) = 1x + 250 g(x) = 0,75x + 400 Mit problem er at jeg ikke ved hvad x1, y1, x2 og y2 er, som jeg skal bruge i formlen?
  • Dynamik - hvorfor ting bevæger sig

    Forumindlæg
    OPGAVE 11.4 En limtræsbjælke på 370 kg skal løftes. Hvad bliver trækket i kranens kabel, når bjælken hænger stille? For at kunne løfte bjælken i vandret position fastgøres to wirer som vist på tegningen. Wirerne har en vinkel på med vandret. Hvad bliver trækket i hver af de skrå wirer?
  • haster - Vejledning til kemi

    Forumindlæg
    Jeg har hørt rundt omkring at man kan finde vejledning til de gamle eksamensopgaver på nettet et eller andet sted som fortæller dig hvordan du skal løse de hver enkelte opgaver i de gamle eksamensopgacer? Kan det passe? hvis ja, hvor henne kan man finde såda nogle vejledninger henne? på forhånd ...
  • Ligevægt

    Forumindlæg
    Her er linket til hvad jeg har lavet i den der opgave om Ligevægt som jeg spurgte om tidligere.. Tror desværre jeg har lavet noget forkert.. nogen der har tid til at kigge på det og hjælpe.. http://peecee.dk/?id=13733 Ved ikke om jeg hr gjort det rigtigt..
  • AT-synopsis, 2g

    Forumindlæg
    Hvad skriver I andre 2g'ere om? Vores overordnede emne er Krig, Teknologi og Medier. Jeg overvejer at skrive om giftgasser, der rammer nervesystemet (bio), men eftersom det er en tværfaglig opgave, skal jeg også skrive i dansk. Nogen forslag?
  • Relativitetsteori

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak...
  • differentialkvotienten hjælp opg

    Forumindlæg
    hej jeg kan ikke finde ud af den her opgave bestem uden hjælpemilder differentialkvotienten: a) f(x)=(3/x) +x2 (udnyt, at (3/x) = 3*(1/x)) b) f(x)=(4/x)-(x2/5) håber nogle kan hjælpe mig
  • Hjælp til indekstal

    Forumindlæg
    Jeg har beregnet opg. a) Indekstal 1998 = 100 Indekstal 2003 = 117 Men, hvordan beregner jeg om månedslønnen eller husprisen er vokset stærkest fra 1998 til 2003? Opgaven er vedhæftet. På forhånd tak.
  • Er det snyd?

    Forumindlæg
    Hejsa I forbindelse med en individuel aflevering hjalp jeg en ven fra klassen med hans. Blandt andet gav jeg ham min opgave, så han kunne se hvordan det skulle gøres - under betingelsen af, at han lovede ikke at kopiere min opgave. Står nu efterfølgende og er blevet lidt nervøs, fordi h...
  • Karakteristiske stiltræk for børnebog?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave hvor jeg skal finde karakteristiske stiltræk for et uddrag af en børnebog. Indtil videre har jeg brug af replikker og talesprog, men da må der være andre jeg har glemt? Nogle der nogle bud på andre mulige træk? På forhånd tak
  • Differentiering!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og laver min matematik aflevering og har problemer med den sidste opgave, der lyder på f(x)=7e^-2,35x-6,28. Måske nogen kan hjælpe mig evt med hvilken regel jeg skal bruge?? på forhånd mange tak :D Mvh Alex
  • sidetal til storeopgave

    Forumindlæg
    jeg laver min 2.g's opgave .. og skal kun skrive mellem 8-10sider .. Men har skrevet 12 sider .. Og er færdig med den .. Tror i det gør ngt ? Jeg har prøvet at hakke ned på det overflødige .. :s .. Hjææælp ..