Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19621 til 19640 af 32798
-
hvordan finder jeg grundmængden??
ForumindlægHeii... Jeg sidder og laver matematik og falder over denne ligning jeg kan godt løse den men kan ikke finde grund mængden kvartrod(x+3)=kvartrod(x-3)-3 der hvor der står kvartrod skulle der stå et kvartrodtegn i stedet, men kunne ike finde ud af at skrive det -
Linenær regression
ForumindlægHej vi har en matematik opgave om linenær regression og har fået nogen spørgsmål som jeg ikke er helt sikker på. -Hvordan finder vi a og b ud fra to punkter (beviset for hældningen skal ikke med). -For hvilke værdier af a er linjen henholdsvis voksende og aftagende. -
Er der nogen der kan hjælpe mig?
ForumindlægHejsa.... er der nogen der med fine udregninger kan vise mig hvordan jeg regner dete ud? 5x-(2-3x)+7+(3x-8) ___________________= 3 (x+2) jeg er så lost... matematik kører bare ik i mit hovede. Mvh Annemone -
omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2
Forumindlæghej jeg har et matematik afleveringssæt som jeg er næsten er færdig med, men vi har sipelthen ikke lært ordenligt hvordan man omskriver denne formel omskrivning af 4x^2 -12x+9 til formlen (ax+b)^2... jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp- tak på forhånd -
Hvordan skriver man indledning til rapport?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en rapport om højdemåling (ved hjælp af geomentri og trigomentri) til matematik. men jeg er lidt i tvivl om, hvor meget teori der skal med. skal teorien ikke skrives sammen med indlindningen? hvad kan man skrive til teori når det handler om retvinklede trekanter? -
Den afledet funktion
ForumindlægJeg har fået en matematik opg. hvor jag skal bestemme dN/dt og derefter skal jeg skrive hvad den angiver ? Har fundet den afledet funktion, men har ingen idé om hvad den angiver. Så håbede lidt på at kunne hente noget hjælp herinde. - På forhånd tak. -
Bog omkring matematiske beviser?
ForumindlægJeg mangler forslag til bøger omkring matematiske bevissamlinger, målrettet for matematik A på de gymnasiale ungdomsuddannelser. Jeg ved, at Systime forlaget har skrevet en bog specifikt til dette. Jeg undrer mig blot over, om der er bedre alternativer. Evt. også på engelsk. Tak! (: -
Magisk kvadrat, hvorfor fungerer disse ligninger til en 3*3 magisk kvadrat?
ForumindlægHEJ! Jeg elsker matematik, men står midt i et problem, som jeg gerne vil have hjælp til. Det er ikke noget med lektier, men bare et spørgsmål, jeg kom over på internettet.... Hvorfor virker formlerne? Jeg har grublet over det i et godt stykke tid og vil med glæde se jeres svar :D TAK! -
Analytisk geometri
Forumindlæghej... jeg skal skrive om analytisk geometri i min 3. års opgave, hvor mine hovedfag er filosofi(C) og matematik(A) jeg ville hører om der eventuelt ligger inde med nogle notater omkring analytis geometri, som jeg måske kunne låne.. på forhånd tak -
Alkohol: Mat+Bio
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag? -
Beregning af a og b.
ForumindlægHej. Er igang med matematik aflevering, og har en opg. som hedder: Om to lineære funktioner f og g gælder, at f(2) = g(2) = 5 , f(5) = -3 og g(5) = 5. Nogen der kan hjælpe mig med at forstå denne opg.? :) -
Hjææælp!!!
ForumindlægJeg har fået denne opgave i matematik, men er helt lost. Vi skal bruge Pythagoras. I et koordinatsystem afsættes punkterne A (3;2), B (7;9) og C (10;2) a) Beregn trekantens omkreds og areal. b) Beregn ha og hc -
Karakterer
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHar en matematik opgave som jeg ikke kan løse, hjælp Bestem i hvert af nedenstående tilfælde ligningen for linien gennem A og B a) A(-4,-2) og B(6,-12) -
Ligninger...
ForumindlægHej, jeg er utroligt dårlig til matematik, jeg kan det godt, men jeg gemmer bare det jeg har lært, så er begyndt at skrive noter... Men tænkte på om der var nogen der vil forklare mig lidt om ligninger, og hvordan man løser dem osv... :) mvh sarah -
karakter
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
Regulært
ForumindlægHvad er et regulære tal? Jeg læser om babylonsk matematik, også står der følgende: De brøker, der kan skrives som sekagesimaler kaldes i dag for regulære. En uforkortelig brøk er regulær, hvis og kun hvis dens nævner går op i en potens af 60. Er der nogen der kan forklare det her?.. -
Gør rede for sin, cos og tan
ForumindlægHej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det? -
3. gradspolynomier?
ForumindlægJeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte. -
hjæælp :-)
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse! jeg sidder med en matematik blækregning og skal finde ud af hvor mange liter vand jeg skal bruge for at fylden en pool op. Poolen har målende 29,6 m lang, 11,6 m bredt og 2,6 m dybt. hvordan skal jeg gøre? Tak :-)
