Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19641 til 19660 af 158924
-
Standpunktskaraktere på STX?
ForumindlægJa, som titlen anviser, henvender jeg mig til det kloge forum på studieportalen.dk, da det synes at mang at mine stx venner ikke kan "pin-pointe" hvornår vi får vores års/standpunktskaraktere. Her mener jeg at man i alt får 3, hvis jeg husker korrekt. Jeg går i 3.g. Desuden tænkte jeg... -
hvilken gym har du valgt?
Forumindlæghvilken gymnasium har i valgt -
Essay - idé hjælp!
ForumindlægEr der nogen der har en god idé, til hvad man kan skrive i et Essay med overskriften "Den lige vej?" ? Det er et stilhæfte til en afgangsprøve år tilbage... Opgaven lyder: Skriv et essay med titlen "Den lige vej?" Ville bare spørge hvis nogen havde idéer, det vil... -
Skriftlig Eksamen
ForumindlægHejsa. På fredag skal jeg op i skriftlig dansk. Jeg vil høre, om der var nogle steder på nettet hvor man kunne læse om noget mht. eksamen -
Hjælp! - Renters rente
ForumindlægEn familie ønsker at spare op til en muligt huskøb, som skal finde sted om 5 år, idet de fra banken har fået oplyst, at de med deres nuværende lønindtægter vil kunne købe et hus til kr. 2.600.000. Familien vælger nu at investere kr. 75.000 i C25-aktieindekset de kommende 5 år og kan desuden hve... -
Integralregning genoptaget (jeg forstår det ikke)
ForumindlægOkay jeg genoptager min forrige tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1044440 så andre kan byde ind, for jeg forstår det simpelthen ikke. Betragt arealfunktionen, som den er defineret i linket: http://www.hax.dk/pdf/b2integralregning.pdf Man viser, at dA(x)/dx = f(x). Dette ... -
Spørgsmål til mdt. Eksamen
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finede eksempler på spørgsmål som kan blive stillede til eksamen i matematik på c-nivMvh Lykke -
dansk vægt?
Forumindlæghej ville lige spørge dansk a nieau vægtes den på 1 eller 2 -
Har virkelig brug for hjælp med det her.
ForumindlægHej. Normalt er jeg en okay elev, som for 7 og 10 for tingene, men den her opgave den har gjort mig blank. Så please vær sød at hjælp mig. OPGAVE: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan beskrives ved en lineæ... -
Datalogi - Hvad lærer man om?
ForumindlægJa som overskriften siger, hvad lærer man om i datalogi? Overvejer lidt at skifte mit matematik b ud med to c-niveau fag. Så gad godt vide hvad man lærer i datalogi og hvilke redskaber osv man bruger? -
Bestem sidelængden s
ForumindlægHej jeg har brug hjælp til en anden matematik opgave. Jeg har vedhæftet opgaven. Håber nogen kan hjælpe -
hjælp til ligninger
ForumindlægHej, jeg har matematik prøve i morgen om ligninger. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå udregningen med ligninger?! -
chi2
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig matematik på B-niveau hvor jeg bla skal forklare anvendelsen af integralregning i χ2fordelingen. men jeg er ikke helt klar over hvad det indebærer ? på forhånd tak -
Funktioner
ForumindlægVi har gang i funktioner i matematik og dertil har jeg et problem. Hvis funktionen har minimumsværdi der er under 0 kan dette så lade sig gøre? -
Integralregning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i skriftligt matematik og jeg er i gang med at repetere. Er der nogen, der kan forklare hvordan man løser denne opgave? -
noter til mat B
ForumindlægHej allesammen Nogle der har noter omkring emnerne Integralregning/bevis? Differentation? Potensfunktioner? alt kan bruges. skal nemlig op i mundtlig matematik B -
En låge.
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1522059 - Ville lige linke den under matematik, hvis nogle kunne hjælpe :) -
pythagoras :(
Forumindlægsidder lige og tærsker lidt matematik :) jeg har en retvinklet trekant side og jeg skal finde længen |BC|også kaldt a jeg ved at |AC|(b) er 6cm og at |AB|(c) er 8cm ifølge pythagoras skal jeg sige 8^2-6^2 for at finde a^2 så jeg skriver ind på lommeregner: kvadratrod 8^2-6^2 men det giver 5.3 me... -
Hyggeopgave - fysik nr. 2
ForumindlægVi tager lige en opgave til, til dem der simpelthen ikke kan få nok af studieportalen i dette vamle og lumre vejr. Denne opgave er ligeledes fra en eksamen i RUC's breddefysikkursus. Denne er lidt mere lakrids end den første. "For at beskytte dørhængslerne er det god tømmerskik at plac... -
Hvad er den korrekte fremgangsmetode?
ForumindlægHej Studieportal, Jeg har en matematik opgave som jeg har lavet, men jeg har lavet den på to måder, dermed vil jeg anmode om at en "ekspert" kan se mine fremgangsmetoder og orintere mig om den korrekte metode, mange tak. Opgave: Reducer (a+2b)2 - (a+2b)(a+b) Første metode: (a+2b)2 -...
