Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19661 til 19680 af 24857
-
Forklaring af fejlsætninger
ForumindlægHej. Jeg sidder med en gammel studenter eksamen i skriftlig engelsk og vil høre om der har en god forklaring på følgende fejlsætninger: Wayne and Colleen are thrilled with the wonderfully addition to their family life. - Er klar over at det er en fejl i adj./adv., da det skal være wonderful, men... -
Anvender jeg min kilde som et levn eller beretning?
ForumindlægHej kære hjælpere Jeg er igang med at lave en opgave om britisk imperialisme i Afrika. I den sammenhæng analyserer jeg en kilde, som er en skriftlig traktat mellem Storbritannien og en konge i Afrika. Jeg vil bruge kilden til eksemplificere briternes uformelle erobringsstrategi, hvor de indgik m... -
Tysk eller fransk?
ForumindlægNæste år skal jeg på stx, og jeg ved ikke om jeg skal vælge fransk eller tysk. Jeg får omkring 7 i tysk både mundtligt og skriftligt, men jeg er ikke specielt glad for tysk da der er mange bøjninger. Men hvis det var, så ville jeg vælge tysk B Men jeg ved ikke om fransk er svært, jeg ved bare a... -
Er 1g elev og er ekstremt forvirret over hvilke eksamener man skal op til og hvornår osv.
ForumindlægHey alle, er en 1g elev fra HTX der er forvirret over hvornår man egentlig skal op til de forskellige eksamener. Ved allerede nu at jeg enten skal op til Bio, samfundsfag eller Kom/it til mundtlig prøve. Kan det virkelig passe at det er det? Så ingen mat prøver (har på A niveau) ingen dansk no no... -
Eksamen - Analyser, vurder og diskuter
ForumindlægSpørgsmålet er vedr. opgavemuligheden i dansk A skriftlig eksamen med hensyn til den diskutterende del. Jeg har stadig ikke 100% forstået, hvordan "diskuter" delen fungere, altså hvad der er essentielt under den del, selvom jeg har undersøgt flere kilder igennem. Må man bl.a. gerne næv... -
Kan jeg komme videre til 2.g
ForumindlægHej, Jeg har idag snakket med min uddannelschef, og fået afvide at hvis ikke jeg får rettet op på min 7 afleveringer, som jeg er bagud med, kan jeg ikke komme videre til 2.g Det skal siges, at jeg har højt fravær både skriftligt, og mundtligt. Jeg har fået taget mit SU, under samme samtale. Men... -
DHO VIGTIGT
ForumindlægHej, i dag fik jeg svar på min skriftlig DHO og en af de spørgsmål jeg skal besvar i mundtlig prøven er... "Hvordan kunne du mere optimalt have fokuseret din danskfaglige analyse?" Jeg analysere filmen Journal 64 med fokus på de filmiskevirkemidler. jeg kommer ind på billedeskæringer,... -
SRP i psykologi C
ForumindlægHej alle studerende <33 er der nogle af jer, der har skrevet SRP i psykologi c? Fordi jeg begynder med SRP om et par dage og jeg er ærlig talt ret forvirret ang. den psykologiske del. jeg synes ikke jeg får meget hjælp fra min lære i psykologi. Har aldrig skrevet en skriftlig aflevering i ps... -
Hjælp med rettelse
ForumindlægHej jeg har oversat denne her tekst fra dansk til tysk, men har dog brug for hjælp fordi tror der er nogle fejl. Hvis i vil hjælpe så bare marker fejlene med fed skrift så skal jeg rette det tak 1. ich sende dem Käufer die Rechnung 2. Holt die Sachen sofort ab, Peter und Udo! 3. Zahlen Sie ... -
Harmonisk analyse
ForumindlægHej, jeg er lidt usikker på, om jeg har gjort min opgave rigtigt (se vedhæftet fil). Stykket har tonearten Bb og modulere til F-dur og jeg skal indsætte tonika, dominant, subdominant osv. Det første er rigtgt, da jeg fik det tjekket af min lære, men resten (evt. dem med det røde skrift) er jeg us... -
pH, bindinger, bjerrumdiagrammer
ForumindlægHej, Jeg træner til min skriftlige eksamen i biotek og er stødt på en gammel eksamensopgave, som jeg slet ikke kan regne ud. Nogle som kan hjælpe? Det er særligt sammehængen mellem pH og ladning (og syrebrøk) som jeg har svært ved, samt hvordan pH påvirker bindinger, såsom hydrogenbindinger, ion... -
Spørgsmål vi ikke har haft om til Engelsk SKR eksamen???
ForumindlægHej! Har lige haft en skriftlig eksamen i Engelsk på B niveau idag, dog til et af grammatik spørgsmålene fik vi et spørgsmål omkring "modalverber" (på engelsk i hvert fald). Nu ved jeg selvfølgelig godt hvad det er efter at søge på det EFTER eksamenen, men det vidste jeg ikke til eksam... -
dumpet mat c
Forumindlæghej jeg har lige taget en hf på 2 år hvor jeg var så uheldig at dumpe matematik på c niveau. jeg fik 00 både mundtlig og skriftlig desværre skal jeg bruge matematik c niveau på min uddannelse, mit spørgsmål er kan jeg tage matematik på c niveau igen når nu jeg har dumpet eller er min eneste mulig... -
Kan jeg blive nægtet oprykning?
ForumindlægHej, Jeg står i en meget, meget meget uhyggelig situation. Mit eksamenssnit er 4,0. Til skriftlig mat fik jeg -3, mundtlig tysk 02, og jeg skal også til mundtlig mat, hvor jeg heller ikke tror jeg består. Jeg har mat på B, så det vægter 0,75. Jeg aner bare ikke hvad det er der tæller for hvad! Je... -
Manglende årskarakterer på eksamensbevis?
ForumindlægHej alle. Mon der nogen der kan svare mig på hvorfor kun nogle af mine afsluttende årskarakterer er kommet på mit nuværende eksamensbevis STX (2.g)? Jeg har fået afsluttende årskarakterer i følgende fag i år: Matematik B (skr.) Matematik B (mdt.) Engelsk B (skr.) Engelsk B (mdt.) Kemi B (skr.) Ke... -
Misforståelse af eksamensopgave
ForumindlægHej Jeg har været op til engelsk B skriftlig eksamen i går, hvor jeg, i del 2, valgte en non-fiction tekst, som egentlig var en artikel, men jeg troede man skulle bare se video klippet. Derfor er min essay-del baseret på video klippet. Selvfølgelig, er det min egen skyld, da jeg skulle have være... -
klage -> mangler besvarelse
ForumindlægHej jeg har indsendt min klage vedrørende min endelige dansk skriftlig eksamens karakter den 24. juni, og desværre ikke modtaget noget tilbage. Det skal lige understreges, at rektoren har modtaget den og kvitteret klagen. Nu står jeg her 18 dage senere, ganske forvirret hvad det endelige svar er.... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej :) Jeg er elev på HHX og går i 1.g. Jeg har engelsk på A som et obligatorisk fag, og har meget svært ved det. Vil selv vurdere mit engelsk på en 4-5 klasse niveau, derudover dumpede jeg engelsk mundltligt, men fik 4 skriftligt, vil meget gerne kunne blive bedre til engelsk, men ved ikke hvo... -
Tysk stil
ForumindlægHej folkens:) Jeg har en tysk stil for til d. 25 April 2019, og vil derfor gerne have rettet den igennem af nogen som muligvis er bedre end mig til tysk. Jeg plejer at få 7 - taller i skriftlig tysk, men vil meget gerne op på 10 - taller. Min stil er selvfølgelig ikke færdiggjort endnu, men d... -
Eksamenopgave - tysk stil
ForumindlægHej folkens:) Jeg har en tysk stil for til d. 25 April 2019, og vil derfor gerne have rettet den igennem af nogen som muligvis er bedre end mig til tysk. Jeg plejer at få 7 - taller i skriftlig tysk, men vil meget gerne op på 10 - taller. Min stil er selvfølgelig ikke færdiggjort endnu, men d...
