Engelsk

hjælp til engelsk

04. marts 2019 af Klaus17 - Niveau: C-niveau

Hej :) 

Jeg er elev på HHX og går i 1.g. Jeg har engelsk på A som et obligatorisk fag, og har meget svært ved det. Vil selv vurdere mit engelsk på en 4-5 klasse niveau, derudover dumpede jeg engelsk mundltligt, men fik 4 skriftligt, vil meget gerne kunne blive bedre til engelsk, men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Jeg prøver at læse nogle engelske bøger og oversætter de ord jeg ikke kan forstå men det bliver ikke langt bedre.. 

nogen der har et forslag til hvad man kunne gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. marts 2019 af Larsdk4 (Slettet)

1. Snak engelsk med andre 1 time hver dag.

2. Lån en lydbog. Hvor du stopper efter vejr sætning og gntager hvad der lige er blevet sagt.

Dette har hjulpet mig. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. marts 2019 af Larsdk4 (Slettet)

https://www.rong-chang.com/


Svar #3
05. marts 2019 af Klaus17

tak skal du have jeg tjekker det ud :) 


Brugbart svar (1)

Svar #4
12. marts 2019 af ASBS23

Jeg kunne tale engelsk, inden jeg begyndte at have det på højt niveau i skolen. Jeg lærte det af at se film, serier og youtube videoer, så jeg kan helt klart anbefale at lytte en hel del til det og "tvinge" dig selv til at lære det.


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. marts 2019 af Curiosity4life

Jeg kunne næsten flydende engelsk da jeg var tre år, fordi jeg hele tiden lærte og sang engelske sange (altså ikke baby-sange). Jeg synes at du skulle prøve det og prøv et tidspunkt at udnytte din ferie på at rejse til f.eks. USA eller andre lande hvor de taler engelsk, og prøv så at komme i snak med beboerne derhenne.


Brugbart svar (2)

Svar #6
23. marts 2019 af Stygotius

Især i (engelske, ikke amerikanske) krimiserier som "Insp. Morse" og "Barnaby" tales der et meget, meget tydeligt og let forståeligt og smukt engelsk, som man godt kan tage som forbillede og prøve at efterligne. Du skal blot sørge for at have kuglepen og papir liggende parat så du kan notere nye og ukendte udtryk ned. Man kan lære en masse af både at høre talt engelsk.og samtidig læse de danske undertekster.


Skriv et svar til: hjælp til engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.