Studievejledning

Kan jeg komme videre til 2.g

16. maj 2022 af grapebrus

Hej,

Jeg har idag snakket med min uddannelschef, og fået afvide at hvis ikke jeg får rettet op på min 7 afleveringer, som jeg er bagud med, kan jeg ikke komme videre til 2.g

Det skal siges, at jeg har højt fravær både skriftligt, og mundtligt. Jeg har fået taget mit SU, under samme samtale. Men mit reélle, spørgsmål er, om det er en overdrivelse at jeg ikke må komme videre, medmindre alle afleveringerne er afleveret. Jeg har nemlig svært ved at finde svar nogle steder online, altså om det er noget der står sort på hvidt.

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. maj 2022 af MandenMedMangeHatte

Det kommer an på hvordan din lærer giver karakter for fagene. Det kunne tænkes det var noget i retning af:

"Årskarakteren gives som et gennemsnit af karaktererne givet i afleveringerne. Alle afleveringerne tæller ligeligt. Får blot én af afleveringer 00 eller -3 så anses faget for dumpet og eleven skal tage faget om næste år".

De afleveringer du ikke har afleveret anses som dumpede (00 eller -3). Derfor kan man med rette sige, at du ikke kan komme videre til 2.g.


Svar #2
16. maj 2022 af grapebrus

Tak for svar!

Skriv et svar til: Kan jeg komme videre til 2.g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.