Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19661 til 19680 af 33890
  • funktionen

    Forumindlæg
    Er der nogen kan hjæpe med denne opgaver?
  • Hvordan laver man en boksplot?

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke forstå hvad jeg skal ved det her spørgsmål. Talene ved opgave 3.4 er alle højderne er de 15-årige drenge.
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :)
  • Er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Lise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd.
  • Er der nogen der ved?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan svare mig på, om man må have sin formelsamling med til terminsprøve. Altså både til Færdighedsregning og problem? På forhånd tak for hjælpen(:
  • Fra STX til HF?

    Forumindlæg
    Jeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e...
  • Produkt - Projektopgave

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak!
  • Bestå faget mat på b

    Forumindlæg
    Hej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget?
  • Den procentvise ændring.

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige et spørgsmål om hvordan finder man ud af hvad den procentvise ændring er. Jeg skal lave en opgave hvor jeg har et skema og så skal jeg regne ud hvad ændringen er. Mit basisår er 1980 som i dette tilfælde er 38. Så er tallet for 1990 2187. Hvordan finder jeg ud af hvad ændringen ...
  • studieretning

    Forumindlæg
    Hvilken retning skal man tage hvis man godt kunne tænke sig at blive en læge. Studieretning: biokemi eller science.?? håber at nogle kan hjælpe mig ;)
  • HTX og STX hvad er forskellen?

    Forumindlæg
    Hej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ?
  • skulptur

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd!
  • Emne? overvågning

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli...
  • Reducering.

    Forumindlæg
    nogle som kan hjælpe med denne opgave?: Reducer mest muligt: 2a*4+a-3a..
  • dumpet sin studentereksamen?

    Forumindlæg
    Altså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag?
  • Sammenhæng mellem frekvens og procent?

    Forumindlæg
    Hej derude! Er der nogen er jer, som ved hvad sammenhængen mellem frekvens og procent er? :-)
  • blandingsforhold saft

    Forumindlæg
    Hej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter?
  • Bestået fag.

    Forumindlæg
    Hvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd.
  • Medicin og medicin og teknologi

    Forumindlæg
    Jeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik?
  • Kvote 2

    Forumindlæg
    Hvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ?