Resultater: 19681 til 19700 af 436512
-
Opgave med elastisk fjeder
ForumindlægHej alle, jeg har virkelig svært ved følgende opgave. Opgaven kan ses under vedhæftede filer :) Hvis jeg sætter data ind i Tii, og selvfølgelig laver dte om til grundenheder, syns jeg grafen bliver underlig.. Samtidig har jeg ingen anelse om hvordan jeg skal ordne resten af opgaven.. Hå... -
meget kort tekst - se fejl (haster!)
ForumindlægHej, vil I se om der er fejl? Cuando era pequena... Era una peleona. Cuando era en Turquía. Hace algunos años, mi tía materna contó sobre mi infancia; mi primo tenía una bicicleta, le pegé y la cogía. (Var jeg en ballademager. Da jeg var i Tyrkiet f... -
grænseværdi
Forumindlæglim(x-->0)(x^3+5)/(x+1)=5/1=5Må man godt sætte lighedstegnene.. altså bare fjerne x'erne.. da de jo går mod 0..??Hilsen Maria -
en meget kort latin sætning
Forumindlæghejsajeg har en lille kort latinsk sætning jeg ikke kan få til at give meningsætningen lyder:Aliamque praedam ab altero ferri putans eripere voluit.håber nogen kan hjælpe mig -
en sætning til :)
ForumindlægHavd betyder dette : Was besagt der Text überden Zusammenhang zwischen dem Überleben des Einzelnen und der ethischen Verantwortung für andere Menschen? på forhånd tak ! -
andengradspolynomier og faktorisering???
ForumindlægHej alle. har fået stillet denne her opgave i matematik, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an? lidt hjælp?? Opgave: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x^2 - x - 2 og faktoriser polynomiet? -
hjælp.. reaktion
Forumindlægnogle der kan fortælle mig om hvilken reaktionen der sker mellem jern og svovl? -
Enkelt sætning - oversættelse
ForumindlægHej, jeg har en sætning, som jeg behøves hjælp til. Hvordan vil i oversætte denne sætning til tysk: "Stasi meddelser, at hvis hun sladrer, vil de sørge for, at hendes datter aldrig vil blive læge." Tusind tak på forhånd. :-) -
Artikel omkring Ludvig Holberg til magasin
ForumindlægHej alle Godt nytår først og fremmest. Jeg skal aflevere denne stil mandag, og jeg ville høre efter om der er nogle som vil løbe den igennem og give mig konstruktiv kritik på den. Alt modtages gerne! -Marc -
Grammatik 4 sætninger.
ForumindlægHvordan passer min grammatik i det følgende tekststykke?: César vive con su mujer Teresa y su hijo Adrián. César trabaja como pintor y que profesor de arte en el colegio Estilo. En un día normal, Teresa y Adrián salir de casa y César hogar y la pinta. A las doce y media César... -
Rumgeometri
ForumindlægHvad skal der gælde om to linjer, for at de ligger i samme plan? -
Fysikrapport
ForumindlægHeej Er ved mit sidste spørgesmål i min fysikrapport Gør rede for hvordan røgen fra et kraftværk kan renses. I redegørelsen skal de relevante reaktioner angives, og et SNOX-anlæng beskrives. Jeg aner ikke hvordan reaktionerne vil være?! Noget med kalk ? På forhånd tak :) -
Bestem vinkel ?
ForumindlægJeg har fået en opgave omhandlende vektorregning for. Her er en femkant, ABCDE, udspændt mellem punkterne: A (-3, -2) B (2, -1) C (3, 2) D (-1, 5) E (-5, 1) Nu skal jeg så have bestemt vinklen D, men her er jeg ret usikker på fremgangmåden..Personligt vil jeg tage udgangspunkt i denne formel: co... -
Valg af skole??
ForumindlægHej Jeg behøver lidt hjælp til at beslutte mig for hvilken skole jeg skal vælge. Skal det være Alssund Gymnasiet eller Sønderborg Statsskole?? Er der nogen som selv har gået på en af skolerne og har lidt kritik eller ros af skolen?? Hvad er forkskellene?? Ville virkelig være dejligt med ... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg kan ikke huske om man må tilføje H2O eller H+, eller hvordan reglerne overhovedet er... Er der en der simpelt kan forklare hvornår man må tilføje hvad, i de her reaktions skemaer? Eller bare hvad man må tilføje i de forskellige slags reationsskemaer generelt? a) Cu (s) + NO3&ndash... -
En anden bror
ForumindlægHej alle derude. Nogen der har læst en anden bror? og lavet opgaver til hvor man skulle skrive en side fra hans "dagbog "? nogle gode ideer?' tak /signe -
Lille oversættelse
ForumindlægEr der nogen, der vil kigge min oversættelse igennem for fejl? Klædt på til fremtiden. Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud? I en nyligt udgivet bog om emnet hævdes det, at det som man får brug for i det 21. århundrede er en ”rolle” og ikke et ... -
usikkerhed..
Forumindlæghej derude. Jeg har en opgave jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive. Beskirv med ord, hvorledes usikkerheden afhænger af antallet af stemmer på partiet? /signe -
monotoni forhold
ForumindlægHej :) har fået stillet denne her opgave, men ved ikke om jeg gør det rigtigt. Om en funktion oplyses det at f1(x) = x^2 - 12x Bestem monotoniforholdende for f(x) 1. spørgsmål: er ligningen differentieret i forvejen? og skal jeg bare gå i gang med at finde nulpunkter? -
please....rette en lille tysk tekst...!!!!
Forumindlægplease...jeg har virkelig brug for jeres hjælp.Er der ikk nogen der kan rette denne lille tekst. der er nogle danske ord jeg har sat i parantes og dem ku jeg ikk oversætte til tysk. på forhånd mange tak!!!!Christina ist älter geworden, ist aber noch nicht verheiratet. Sie allein wohne ( i en to v...
