Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19681 til 19700 af 24857
-
Matricer og potenser.
ForumindlægHej, sidder og gør klar til skriftlig eksamen, og er blevet i tvivl om regneregler for matricer. Er der nogen der har et link til dem? Mere specifikt har jeg en opgave med en matrice Så siger de opgaven Udregn umiddelbart så kan jeg huske at var det en ganske almindelig potens, som fx ^2, så ... -
Overskud til fransk grammatik
ForumindlægHej! Skal muligvis op til skriftlig (og/eller mundtlig) fransk her til sommer, så har virkelig brug for hjælp. Oftest når jeg sider og skal til at skrive en fransk aflevering, bliver jeg overvældet af alle de krav den franske grammatik har. Har forstået meget mildt det grundlæggende. Men har ret ... -
Øvetests til biolgi
ForumindlægHej, folkens. Jeg står og skal op i skriftlig biologi her om et par uger. Derfor kunne jeg godt tænke mig at tage nogle "øveprøver", der er som den rigtige prøve i type, sværhedsgrad osv.. Jeg har fundet en enkelt på nettet, men er der mon nogen, der ved, hvor jeg kan finde flere? Jeg... -
Anvendelse af dansk faglig viden - hvordan?
ForumindlægHej alle, Jeg skal til eksamen i skriftlig dansk her på tirsdag. Et af kravene til en velskrevet dansk opgave er, at man gør brug af danskfaglig viden. Jeg er dog en smule i tvivl om hvordan, at man kan koble danskfaglig viden til essay-genren, som jeg som regel holder mig til. Jeg håber derfor... -
Hvordan opstiller man en binomialmodel
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til min skriftlige eksamen i matematik i morgen og kom fobi følgende opgave: En undersøgelse viser, at 18% af Danmarks gymnasieelever er rygere. Der udtages en stikprøve blandt Danmarks gymnasieelever. Stikprøvens størrelse er på 882 elever. a) Opstil en binom... -
Finde x-værdierne for f'(x)=0
ForumindlægHej! Er i gang med at læse op til skriftlig mat eksamen og er stødt på den her opgave. "En funktion f er givet ved f (x) = x^3 + 1.5x^2 - 6 x . Bestem monotoniforholdene for funktionen" Det skal lige siges, det er uden hjælpemidler! Jeg har forstået grundprincippet i opgaven og ved... -
Er der krav på at skulle bestå visse fag?
ForumindlægGrunden til spørgsmålet er simpelt at jeg stinker til matematik Men! det er ikke fordi jeg har mega dårlige karakterer, da jeg f.eks scorede 12 skriftlig engelsk B-niveau. Jeg går nu i 3.G og spørgsmålet er så blevet ret relevant om jeg kan dumpe i mat men stadig hæve mig op med karakterer i andr... -
Skal skrive et essay hvor jeg skal reflektere over en listen med ønsker
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive om et essay i en skriftlig fremstilling, det er dog noget tid siden jeg har skrevet et essay, så jeg ville bare gerne høre jeres tips of tricks til at reflektere. Det skal også lige siges at jeg også skal skrive om hvilke svar jeg havde fået hvis jeg havde spurgt teen... -
Matricer
ForumindlægGodaften! Jeg sidder med en opgave, der driller lidt. Jeg har fået oplyst et ligningssystem, og ud fra dette skal jeg opstille totalmatrix + omforme matricen til reduceret echelonform. Problemet er, at mit resultat adskiller sig fra det, Maple angiver. Har vedhæftet en fil, der viser mine udr... -
Wordmat funktions problemer
ForumindlægHej herinde. Mit wordmat driller mig. I ligningsfeltet (Alt+M) vil den ikke lave nedskænket skrift (K_M) eller potens (delta^2) - (Kan gøre det med 1 tegn, hvis man trykker enter.) Ligledels vil den ikke opstille brøkker når jeg anvender / og så mellemrum og her fungere enter løsningen heller... -
Har virkeligt travlt!
ForumindlægJeg er ved at gå ned med stress, og har virkeligt svært ved at få tid til denne store skriftlige opgave, som tæller med i det store standpunkt, som jeg skal have i slutningen af måneden. Jeg ved godt at den er fyldt til randen med grammatiske fejl, og ukorrekte bøjninger, men jeg har også kun b... -
Tyskopgave
ForumindlægJeg er ved at gå ned med stress, og har virkeligt svært ved at få tid til denne store skriftlige opgave, som tæller med i det store standpunkt, som jeg skal have i slutningen af måneden. Jeg ved godt at den er fyldt til randen med grammatiske fejl, og ukorrekte bøjninger, men jeg har også kun b... -
Matematik - mundtlige eksamensspørgsmål.
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er igang med at besvare eksamensspørgsmål til den mundtlige eksamen i matematik. Et af spørgsmålene lyder således: Definer begrebet differentialkvotient og bevis produktreglen. Forklar hvad man forstår ved en funktion af to variable, og for hvordan man ved brug af differe... -
Matematik A - Ventetid skr. prøve
ForumindlægHejsa, det er måske et spørgmål som en medarbejder fra administrationen på min skole kunne svare på men jeg tænker lidt hvor lang tid det tager for en censor at rette skriftlige prøver i matematik på A niveau når undervisningen slutter d. 20. maj og den mundtlige prøve afholdes i maj/juni. Jeg s... -
hjælp til forbedring
ForumindlægHej jeg går på hf engeltfag og har dansk på A og afslutter det her til sommer. Jeg er lidt svag til dansk både mundtligt og skriftligt, jeg brænder for at blive bedre til danskfaget og vil gøre alt for at blive bedre. jeg har selv prøvet mig frem til den måde jeg tror man kan blive bedre på m... -
Novelle ideer
ForumindlægHej jeg skal lave en novelle til skolen, men har bare ingen ide om hvad den skal handle om. Kravene er *Det skal være en realistisk novelle *Den skal handle om den dansktime, hvor dansklæreren Gregers giver eleverne skriftlige opgaver tilbage. *Den skal foregå på en mandag *Synsvinklen skal li... -
Medicin - Adgangskvotient 2010!
ForumindlægSå blev jeg endelig student. Men min sidste eksamen som var vægtet 2 gange, gik af lort til, og jeg fik desværre 4. Det resulterede i at mit samlede snit gik fra 9,8 til 9,4! Det vil sige et samlet snit med alle 5-højniveau fag, bonus-ordning m.m. på 10,15. Jeg er ret skuffet, da det er 3 års int... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
Rettelse af stil, (Den grimme ælling)
Forumindlæghej med jer!jeg har fåret at vide af min dansk lære, at det vil være en god ide at få en til at læse/rette min stil.. nogen der vil hjælp med det? Her kommer det :Den grimme ælling H.C. Andersen har fåret skrevet mange eventyr, de fleste er en selvbiografi af ham selv, mange mener, at kunst-event... -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist...
