Søgning på: dansk eksamens noter. Resultater: 19701 til 19720 af 78613
-
Nogle forslag til AT - kommunikation?
ForumindlægHej, sidste AT-eksamen har emnet 'kommunikation'. Hvilke fag og emne kunne man sætte fokus på her? Jeg tænkte på medie, men det er der mange som har valgt, og det vil jeg helst undgå. Nogle ideer tak?:) -
Et lille spørgsmål
ForumindlægHej SP Jeg skal til engelsk eksamen imorgen, tænkte på når jeg skal forklare hvilken tid der er tale om er det så "okay" at jeg skriver udvidet tid ( hvis der er tale om en ing-form) eller skal man skrive gerundium? -
Spansk oversættelse tips?
ForumindlægHej alle, jeg skal til skriftlig eksamen i spansk i morgen, og den første del med oversættelsen giver mig altid mange problemer. Ville høre om der er nogle af jer som evt. har nogle tips, til hvordan man gennemskuer hvilken tid jeg skal oversætte til? eller bare tips generelt til hele den ... -
NOVELLE DER HANDLER OM KÆRLIGHED?
ForumindlægHej allesammen! kender i en god novelle, som hander om kærlighed og er god at analysere som hører til under emnet " livets værdier" - som jeg skal bruge til eksamen, nemlig til at skrive en synopse af. Tak på forhånd!:) -
The March
ForumindlægHej Hej Jeg skal til at skrive et engelsk essay om bogen The March af E.L. Doctorow. Essayet skal enten om hvad der menes med sætningen "It's Always Now", og hvorfor nogle af bogens hovedpersoner anser denne sætning som den absolutte sætning og hvorfor andre anser det som skræmmen... -
engelk-> Announced eller proclaimed?
ForumindlægHejhvad lyder mest rigtigt at bruge "announced" eller "proclaimed" i en artikel?"The organisation announced/proclaimed on Tuesday the 2nd January.." -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kunne vær sød at forklare mig hvorfor det her er rigtigt og hvad det er der egentlig sker?http://www.math.ubc.ca/~morey/java/pyth/Altså, jeg kan godt forstå det, men så på den anden side kan jeg ikke alligevel ... >.< -
hvordan oversætter man dette?
ForumindlægHvordan oversætter man dette? Prøvede selv, men kunne ikke få det til at hænge sammen. Så som at blive mobbet i skolen og eller måske, har de ikke fået kærlighed nok -
nogen der har tid til rette 9 sætninger.?
ForumindlægHun var overrasket over, at hun fik stillingen - She was surprised over to get the Stilling? Kirken var bygget af en dansker - The church was buildt by a Danish skuespillet var forfærdeligt kedeligt, så vi gik tidligt. The act was terribly boring so we left early Selv om hun prøvede mange gange a... -
Engelsk Grammatik A - Ret sætninger.
ForumindlægVille høre om der er nogen der kan hjælpe mig med de her sætninger. Ret fejlene i følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. 1. When they lose both jobs and homes are their possibilities ruined. 2. The ... -
Rettelse? Hvorfor?
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for hjælp.. Jeg kan ikke se hvorfor disse sætninger er forkerte og hvorfor de er: It is about that we should not take nature for granted. The story takes place in Egypt, a warm and sunny country, opposite Jons negative and cold thoughts TAK -
Regler omkring advarsel ?
ForumindlægHej . Nogen der har styr på reglerne omkring advarsler og 'udsmidning'? Jeg har stadig ikk fået en advarsel, læser dansk HF-enkeltfag på VUC og har rundet de 30 % for året nu. Vil bare lige sikre mig at de først sender mig en advarsel før de evt. kunne finde på at melde mig ud . Ville ne... -
Skoven, et par spørsgmål som haster lidt
ForumindlægHej med jer alle, Jeg sidder netop nu og læser op til eksamen, og håbede på lidt hjælp fra de kloge hoveder her på siden :o) 1) Redegør for hvordan en plante i de to nedenstående tilfælde får dækket sit vand- og lysbehov: a) når planten er et dansk bøgetræ eller en anemone b) når planten er en... -
Forleøb
ForumindlægEr der nogen herinde der kan det eksakte forløb ved eksamen... skal op i morgen og er lidt i tvivl::håber på lidt hurtige svar... -
please hjælppp!! :'( jeg har det dååårligt
ForumindlægJeg har det dåårligt, og skal op i kemi imorgen, og jeg er ikke 100% forberedt til eksamen, synes I at det er god ide jeg tager til eksamen??? Og hvor syg skal man være for at melde sig syg?? Jeg hoster har kvalme og er svimmel, :( -
Logik
ForumindlægHej Jeg skal ved resolution give et direkte og indirekte bevis for det logiske argument. Jeg omskrevet præmisserne til konjuktiv form, som var en af opgaverne, men er gået i stå ved det direkte og indrekte bevis. -
Dks tilblivelse og danernes første togter
ForumindlægHjææææææælp... Er til historie eksamen 24-timers, og har virkelig brug for hjælp.... Hvilke problemstillinger kan man diskutere under dette emne?? Al hjælp værdsættes -
Hjælp til grammatik...
ForumindlægHej.. ville blive rigtig glad, hvis nogen som var gode til engelsk gad sige til mig hva der er forkert i de her sætninger.. da jeg ikk er så god.Miranda is in a very difficult situation. The choice to be an adult when you are only 18 is not everyone there can manage it. The parents support her, b... -
Find fejlen (og forklar)
ForumindlægJeg har fået følgende sætning: A child will be mentally damaged if learning not included play and fun and games som jeg har rettet til A child will be mentally damaged if learning does not include play, fun and games Jeg kan godt forklare, hvorfor jeg har sat opbremsningskomma i sidste del af... -
I er alle kloge
Forumindlæg--||--
