Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 19721 til 19740 af 75447
-
Hvad er humor ??
ForumindlægHey jeg hedder Casper og går i 8 klasse og skal lave opgave om humor sammen med 2 andre (mads og anders) og vi vil høre. hvad i syns er humor Vi er en ordblilden klasse så det er derfor vi /jeg ikke staver så godt :) men på forhånd tak -
Ligninger
ForumindlægHej! Jeg skal løse denne ligning. 5x+9=2·x-3 Jeg er klar over at x= -4 Men det var bare efter jeg prøvede mig lidt frem. Hvordan skal regnestykket stilles op? -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
Hvordan pluser jeg 3 brøker sammen
ForumindlægHvordan pluser jeg 3 brøker sammen altså 2/3+3/4+5/8? -
Hvordan finder man højden på en trapez?
ForumindlægHej studieportalen! Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med at finde højden ved en trapez, jeg kun kender siderne på. Opgaven lyder på jeg skal finde højden og derefter arealet af en trapez hvor jeg kun kender alle 4 sider på henholdvis, Side a = 3 Side b = 7 Side c = 8 Side d = 6 PS: J... -
Integralregning
ForumindlægHar en hel aflevering, som vi er flere i min klasse der kæmper med, og der har ikke været meget hjælp at hente hos vores matematiklærer. Jeg håber der er en der vil kigge på denne aflevering, som er vedhæftet, og derefter prøve at hjælpe mig med hvordan de skal udregnes. Alle opgaverne er uden ... -
HJÆLP, til i morgen og kan ikke finde ud af det
ForumindlægJeg har været på ferie indtil i dag og min klasse har lært om det her imens, der er en hjemmeopgave for til i morgen, men jeg kan jo så ikke finde ud af EN ENESTE af opgaverne. Jeg har vedhæftet vores hjemmeopgave. Har siddet med det her et par timer nu, og har kun løst til og med opgave 2. Kan... -
undervisning søges
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din mail her så kontakter jeg dig sna... -
Eksamen
ForumindlægHJÆLP HJÆLP !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har meget svært ved fagene Dansk Skriftligt/ mundligt og matematik skriftligt / mundligt Hvad vil der ske hvis jeg ikke går op i det to fag, og tag dem næste år på VUC. Dvs. at jeg går op i alle andre fag, med undtagelse Dansk og Matematik Kan skolen si... -
Opgave - hjææælp
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med flg. opgave: To linjer l og m i rummet er bestemt ved l : (x,y,z) = (0,1,6)+t(-3,1,2) m : (x,y,z) = (9,1,7)+s(3,2,5) l og m skærer hinanden i et punkt P Koordinatsættet til P (6,-1,2) 1) Bestem en ligning for den plan, som l og m udspænder. -
Materialebrug
ForumindlægHej! Lige er par spørgsmål angående Studieretningsprojektet i 3.g Er det tilladt at benytte fagbøger som er blevet benyttet på klassen? eksempelvis historie? Er det tilladt at bruge tabeller og grafer som er blevet gennemgået? Mvh Klaus -
Hvordan siger man .--
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med mig, at oversætte dette til tysk. Det her: Fordi jeg sytes, at jeg ved en del om østrig,og fordi at jeg har været på skiferie dernede med min klasse. Hilsen Louise.. -
Hvornår kan man tage en HF?
ForumindlægJeg har hørt, at man ikke nødvendigvis behøver at have taget 10. klasse for at blive optaget på HF. Er dette rigtigt? Og hvis svaret er ja, hvad er så nødvendigt? Fx et afsluttet gymnasiegrundforløb? Eller bare et par måneder på et gymnasie? eller noget helt tredje? -
Dansk terminsprøve!!
ForumindlægSkal til terminsprøve her på mandag, og skal op i dansk skriftelig fremstilling. Har i nogle gode råd, i kan give til en MEGET nervøs 8 klasser!! :( Det er første gang jeg skal til terminsprøve, og er rimelig nervøs. Nå, men hvordan gik det til jeres skriftelig fremstilling, og hvad valgte i?... -
Karakter: Thise Case
ForumindlægHvad fik i af karakter til IT Casen?Jeg slap afsted med et 7 tal, men et ok resultat i forhold til vores lærer har være syg hver anden torsdag, hvilket er under meget kritik. Alle fra min klasse fik 5-6-7-8Tak for lort :-) -
Hjælp til projektopgave!.
ForumindlægHej I min klasse er vi seledes nået til den tid hvor vi skal have projektuge, og i dét er vores overordnede emne "Medie" og desværre er jeg helt blank for emner at skrive om.. :-( så ville i evt. ikke hjælpe med at finde et emne? Tak på forhånd // Per -
Stil - afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse... Og vi skal skrive en kort stil på 1,5 side, emnet er valgfrit, men der skal lægges vægt på afsnit, perioder, punktum, komma og forfelt. Er der nogle af jer, der har forstand på dette? Kunne I tænke at kigge på min stil? På forhånd tak :-) -
Engelsk hjælp!! Så vigtigt!!!!
ForumindlægJeg går i 7 klasse, jeg har en engelsk lektie for hvor jeg skal læse og svare på nogle spørgersmål. Kan virkelig ikke, har prøvet rigtig meget. Er der en der gider svare på spørgersmålene hvis jeg skriver teksten, please hjææælp kan virkelig virkelig ikke!! ): -
Fravær? Nogle der ved noget
ForumindlægHej jeg går i 10 klasse på KTS medielinjen, vil bare gerne vide om de viser ens fraværsliste til de der skolehjemsamtaler, men har mellem forældrene eller lærene? Har i oplevet det? Ved ikke om det er det rigtige topic at skrive under, men kunne ikke se hvor jeg ellers skulle :) Tak... -
Rumfang
ForumindlægHej:) Jeg skal regne rumfanget ud af klassen. Der hvor der står x (det lille linjestykke i starten af linjen, der er 6 m) er 0,67 m Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig.. Jeg er gået ret meget i stå!
