Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19721 til 19740 af 36005
-
Invariant skalarprodukt - 4D
ForumindlægNu sidder jeg her og har bevist skalarproduktet (prikproduktet) i min 4D vektorregning, til at være A [prik] B = A0B0 + A1B1 + A2B2 + A3B3. Og mindsandten, når jeg kommer til relativitetsteorien, finder jeg i kompendiet "Introduktion til den specielle relativitetsteori" at skalarproduk... -
Ligheder mellem jødedom og kristendom
ForumindlægJeg skal redegøre for ligheder og forskelle mellem Jødedommen og Kristendommen, og er helt på bar bund. Nogen der kan hjælpe? =) -
Skatteprovenu
Forumindlæghvad betyder ordet: skatteprovenu tak på forhånd -
Was/were
ForumindlægHejsa. Når man skal finde ud af om det er was eller were, hvordan er det så det er? Er det ikke noget med sætningens udsagnsord ? Mvh Louise -
eksamen i samfundsfag på c-niveau
ForumindlægHej er der nogle der ved hvordan sådan nogle samfundsfags eksamens spørgesmål på c niveau er/,formuleret?. har hørt at det er læreren der laver dem jeg ville gerne se nogle eksempler på hvordan de er hvis nogle herinde evt. har deres/tidligerer eksamens spørgesmål så skriv gerne evt nogle s... -
Fysik rapport
ForumindlægHej nogen som kender en hjemmeside hvor man kan læse om varmelder og ikke om varmeldning? Tak på forhånd. -
Gradient
ForumindlægNu har jeg været igennem rigtig mange bøger og netsider med forklaringer vedr. gradienten til en funktion af flere variable. Alle siger de, at gradienten i et punkt angiver retningen, man skal bevæge sig i for at opnå den største stigning i funktionsværdien. Det jeg ikke forstår er, hvordan den s... -
Løsning af tredjegradsligning med komplekse koefficienter
ForumindlægHej Jeg sidder i øjeblikket og arbejder på mit studieretningsprojekt og er igang med at løse en tredjegradsligning, og jeg kan bare ikke finde ud af det. Jeg har benyttet mig af følgende til at regne tredjegradsligningen ud: http://peecee.dk/index.php/upload/view/17530 ... men jeg er gået i st... -
Haster opgave om USA
Forumindlæghej er der en der ved hvad jeg skal skrive.. har fået denne opgave om USA men ved ik hvad jeg skal skrive om ?? er der en der har en ide.. jeg skal også komme om min mening men ved ik lige -
Forskel på naturlig selektion og selektion?
ForumindlægKort spørgsmål; Som overskriften antyder søger jeg forskellen mellem disse to begreber, da jeg ikke kan se det selv... På forhånd tak, -
Vektorer i rummet
ForumindlægHvordan bestemmer jeg koordinatsættet for den vektors, som jeg kender retningen og startpunktet for, slutpunkt. -
Hvilken fortæller i "The Bench"
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive SRP og så er jeg stødt på et problem med hvilken fortæller, der er i novellen The Bench af Richard Rive. Novellen handler om Apartheid. På første side får man indtryk af at det er en 3. personsfortæller, men så på næste side tyder det på en 1. personsfortæller. eks. &q... -
ER despereat!! :(
ForumindlægJa det er MEGA pineligt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at afstemme reaktionsligninger! :( Har været psykisk nede hele dagen! Har læst på det i evigheder, prøvet og prøvet, men kan bare ikke!! Er der ikke nogle der kan give en punkt for punkt opstilling på hvordan man gør? Har elle... -
Integralet af produktet af en ulige og lige funktion
ForumindlægHej, Definitionen af en lige funktion er: f(x)=f(-x) Defintionen af en ulige funktion er: g(-x)=-g(x) Jeg VED at integralet af en ulige ganget med en lige funktion hvis integrations interval er symetrisk omkring y-aksen altid vil give 0. Jeg har dog ret svært ved at argumentere hvorfor - jeg har ... -
Energiproduktion i solen og andre stjerner
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med dette spørgsmål, jeg har prøvet og læst i bøger og nettet, men jeg kan ikke finde ud af det. Redegør for hvad der sørger for energiproduktion i Solen og andre stjerner. Tak på forhånd :) -
"Haster"
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med et biologi opagve der lyder således; Hvorfor er det vigtigt, at GABA genoptages hurtigt efter, at det er afgivet til synapsemellemrummet? tak på forhånd -
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
pH-opgave
Forumindlægjeg er siddet fast ved en opgave om beregning af pH.. opgaven lyder således: En 1 liters målekolbe, der har indeholdt 0,1 M HCl-opløsning, skal skylles og bruges til andet formål. Efter tømningen er der stadig en rest på 2,0 mL tilbage af opløsningen i flasken. Der foreslås tre skyllemetoder, f... -
i lejlighederne (:
ForumindlægHejsa (: Er der nogen som vil se på mine sætninger og hjælpe mig med rettelser? Jeg har skrevet mine sætninger på spansk og 'den betydning, de gerne skulle have' på dansk 1.På fjerde sal til venstre er der en mand, som støvsuger og en dame som ligger og taler i telefon. En el cuatro pis... -
Bevis for omdrejningslegeme
ForumindlægHej.. Er der nogle der ligger inde med beviset for et omdrejningslegeme? Eller eventuelt kender en god hjemmeside el. lign. der beskriver ovenstående på en god måde - så skriv endelig!! På Forhånd tak!
