Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 19761 til 19780 af 42939
-
Digt analyse - hjælp!
ForumindlægHej folkens Jeg sidder med det her såkaldte digt af Johannes Møllehave, som er en forfatter og en præst. Titlen på digtet er ''lyset'' Jeg står og skal op til mundtligt prøve eksamen i næste uge. Mit problem er at, jeg sidder og bøvler med at få de 3 sidste vers til at gi... -
Fortællersynsvinkel
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mundtlig dansk på tirsdag, og jeg er stødt på et lille problem. Jeg har valgt at analysere teksten: En henrettelse af Martin Andersen Nexø. I min synopsis er en af analysepunkterne fortæller, fordi min lærer sagde det var et vigtigt punkt. Men nu kan jeg ikke finde ud ... -
Afsender - modtager - digt HJÆLP!!!!
ForumindlægHar brug for jeres hjælp! Skal op til mundtlig eksame på onsdag. Har valgt et digt af Johannes Møllehave, som er en præst. Er igang med at analysere mit digt, og er nået til den indre komposition, nemlig tema, modtager, afsender og digtets indhold. Men nu sidder jeg fast. Ved ikke hvordan je... -
Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej:) Jeg har trukket Kim fupz som fordybelsesområde til dansk mundtlig eksamen, jeg tænkte derfor om der var nogle af jer der lå inde med nogle forslag, til hvilken novelle jeg kunne vælge. Da vi har læst "Jomfruen", "Tennis" og "Drengen der ikke vidste hvad han ville&qu... -
Normalfordeling
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen på A niveau i morgen, og jeg mangler at få svar på denne opgave. Jeg håber der er en der kan hjælpe! Fra en sukkerfabrik leveres sukkeret i 1 kg-poser og 2 kg-poser. Vægten af de fyldt poser varierer. Om 1 kg-poserne antages, at vægten er normalfordelt med middel... -
Enhedscirklen
ForumindlægHej alle, Skal til eksamen i mundtlig matematik og er ved at lave dispositoner til hvert emne. Men i de spørgsmål som har med trigonomitri at gøre er jeg i tvivl om, om man skal inddrage enhedscirklen i alle sammen? De lyder således: 5. TRIGONOMETRI Gør rede for ensvinklede trekanter, h... -
Analyse af reklamefilm
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal snart op til eksamen i mundtlig dansk, og mit fordybelsesområde er Ungdom. Mit prøveoplæg er en Ikea reklame: Vi – sidder – bare – og – ser – lidt – fjernsyn – testen, og skal jeg på en eller anden måde få det til at hængesa... -
Hjælp til Eksamensprojekt
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til den mundtlige eksamen i min eksamensprojekt her i morgen, men jeg har opdaget en kæmpe fejl i min synopse. Da jeg havde sat mig selv i tidspres i forhold til deadlinen, så resulterede det i en direkte elendig struktur af opgaven. Redegørelsen er stortset ikke tilstede. ... -
Hjælp-> eksponentielle funk.
ForumindlægHey.. Håber jeg kan få noget hjælp.. skal til mundtlig eksamen i morgen så sidder lige med de sidste ting som bare SKAL på plads.. Vi har fået en plan at gå ud fra, så her er mine spørgsmål..: -> Eksponentielle funktioner: betydningen af a (grundtal) og b, sammenhængen mellem a,p,r?? ->... -
Integralregning
ForumindlægHej alle dygtige mennesker, jeg har brug for jeres hjælp, jeg fatter ikke integralregning, og da jeg skal op i mundtlig eksam den 14dec, har jeg virkelig brug for hjælp, jeg har en del spørgsmål, og håber nogen kan hjælpe... "Du skal gøre rede for begreberne stamfunktion og det ubestemte in... -
Hvor mange beviser i oplæg
ForumindlægHej. Jeg skal snart til mundtlig matematik eksamen C-niveau(HF). Her er et eksempel på et af de spørgsmål vi kan trække: Gør rede for sinus og cosinus og for deres anvendelse i beregninger i en retvinklet trekant. Redegør for beregning af arealet af en vilkårlig trekant ved hjælp af sinus. Forkl... -
Engelsk eksamensemne: short stories
ForumindlægJeg skal op i Engelsk mundtlig (Eksamen) og da vi har fået ny lærer i 3.g har vi altså fået opgivet emner fra 2 forskellige lærer til engelsk og vores nye lærer kan desværre ikke forklare en brik om de emner som vi har fået opgivet fra 1.g og 2.g så håber meget på at nogle af jer kan hjælpe mig. ... -
OVERSÆT: Lingua Latina veta est! HJÆÆÆLPPP!!!!!!!
ForumindlægHejsa! Jeg står og skal op til AP mundtlig eksamen i latin, i morgen kl 12:20. Jeg har fået en sætning, som jeg skal oversætte, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan den oversættes korrekt - det er kun den første del af sætningen, som jeg har problemer med. Her står den på latin: Li... -
Matematik b
ForumindlægHej Jeg er en af dem der er rigtig dårlig til matematik, men sidder til daglig og øver mig på nogle opgaver og det sker selvfølgelig, at jeg går i stå ved nogle af opgaverne. Jeg har prøvet at hente hjælp hos min lærer, men desværre bliver jeg henvist til netsider og han mener, at jeg er &q... -
Jura i England
ForumindlægJeg går og har læst mine øjne ud i studie- og jobbeskrivelser i den seneste tid og synes virkeligt godt om england og det jura studie man kan læse derover, og ville høre om der er nogen der ved hvad kravene er for danske studerende der vil ansøge til det engelske tilsvarende til "Jura studi... -
Mentor
ForumindlægHej, Jeg går i øjeblikket i 3.g og skal afslutte bioteknologi A her til sommer. Derfor søger jeg en mentor, der kan hjælpe mig i forberedelsen til den skriftlige og mundtlige eksamen til sommer :-) Jeg bor selv i Hovedstadsområdet, og håber derfor, at der er en, der har mulighed for at mødes i... -
Dan Turélls liv og forfatterskab
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 9. klasse og skal op til dansk mundtlig eksamen i juni måned. Jeg trak Dan Turélls liv og forfatterskab. Jeg har valgt at arbejde med hans digt "Gennem byen sidste gang", som jeg vil analysere, fortolke og perspektivere til andre af hans tekster (Byens gamle d... -
Hjælp til underspg til emnet racisme
ForumindlægHej! Jeg har trukket emnet racisme til min engelsk mundtlig eksame. Jeg er desværre gået helt i stå for underspørgsmål. Jeg har indtil videre tænkt mig at skrive om Malcolm X og Martin Luther King Jr., og hvordan de kæmpede mod racismen i samfundet med forskellige holdninger. Altså forskellen på ... -
Hjælp, Matematik A Pensum
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med forberedelserne til min mundtlige mat a eksamen, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp til følgende: 1) En redegørelse for determinanten for et vektorpar - Hvordan skal det redegøres, jeg forstår godt udregningen af determinanter og dens metode, men hvad er determina... -
hjælp til engelsk..
ForumindlægHej! Jeg sidder her og er lidt forvirret over mit selvvaglte emne til den mundtlige engelsk eksamen.. Jeg har indtil videre tænkt mig at skrive om Malcolm X og Martin Luther King Jr., og hvordan de kæmpede mod racismen i samfundet med forskellige holdninger. Altså forskellen på dem. Jeg har også...
