Eksamensforberedelse

Hjælp til underspg til emnet racisme

04. april 2018 af jasmina9011 - Niveau: 9. klasse

Hej! Jeg har trukket emnet racisme til min engelsk mundtlig eksame. Jeg er desværre gået helt i stå for underspørgsmål. Jeg har indtil videre tænkt mig at skrive om Malcolm X og Martin Luther King Jr., og hvordan de kæmpede mod racismen i samfundet med forskellige holdninger. Altså forskellen på dem. Jeg har også tænkt lidt på at perspektivere til filmen missipippi burning, fordi den illustrerer, hvorfor afroamerikanere nu brugte vold som malcom x kommer ind på i sit telegram til martin... 

Derudover også organistionen Black panthers party, og hvordan martin luther king ikke havde samme holdning til dem eller Malcolm x.

Mit underemne er racial segregation, og jeg er gået helt blank for underspørgsmål der kan føre til de her aktivister, nogle der har noget i tankerne må i meget gerne skrive det. :)

Hvad synes i, nogle der kan anbefale noget?

På forhånd, tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. april 2018 af jp0000

Hold dig til dit underemne - og pas på ikke at brede emnet for meget ud, da du kun har 5 minutters taletid.

Prøv at søge på Rosa Parks på Google. Hun var en afroamerikansk syerske, som i delstaten Montgomery nægtede at rejse sig fra sit sæde, da en hvid mand gjorde krav på sædet. Martin Luther King var en af personerne, som forestod boykottet af busserne i Montgomery bl.a. som følge af Rosa Parks-retssagen. Måske det kan hjælpe dig lidt videre.

Skriv et svar til: Hjælp til underspg til emnet racisme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.