Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 19761 til 19780 af 169995
-
Why MEDICINE at KU???
ForumindlægHey. ALle gym. elever og folk fra videregående uddannelser. Hvis nogle er jer ved nogen om medicin eller selv har overvejet det, så må i gerne kommentere lidt på nedenstående...Jeg er en matematiker i 2.g. Der er rigtig mange fra min klasse, som gerne vil læse medicin ved Københavns Universitet. ... -
Eksponential- og logaritmefunktioner
ForumindlægHej alle! HJÆLP!! Jeg skal snart til eksamen i matematik b! Jeg har et eksamensspørgsmål, som driller. a) Indføre den naturlige logaritmefunktion In. b) Kom ind på egenskaber ved den naturlige logaritmefunktion og den naturlige eksponentialfunktion exp(x) Håber I kan hjælpe mig! :) -
novellen "Beyond the pale"
Forumindlæghej.. jeg skal skrive en stil hvor jeg analyserer udtalelsen: “A man should, whatever happens, keep to his own caste, race, and breed. Let the White go to the White and the Black go to the Black. Then whatever trouble falls is in the ordinary course of things – neither sudden, alien nor unexpecte... -
vektor
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgave 1 i dette sæt. jeg er simpelthen lost og ved ikke hvad jeg skal? http://us.uvm.dk/gymn asie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-5_MED.pdf -
Ikke modtaget eksamensbeviser for alle beståede fag
ForumindlægHej alle. Jeg håber virkelig at der er én der kan hjælpe mig med dette. Så jeg har lige færdiggjort min HF (ikke fuld HF), og er nu igang med optagelsesprocessen til en videregående uddannelse. Jeg har søgt ind igennem optagelse.dk og det viser sig nu at jeg ikke har modtaget eksamensbeviser for ... -
Rettelse af korte spanske sætninger
ForumindlægJeg har oversat disse sætninger, men de skal helst lyde korrekt formuleret dansk, og ikke direkte oversat fra spansk på den måde, de siger det. Se preparó y se presentó en la Escuela de Artes y aprobó el examen Han forberedte sig og mødte frem i kunstskolen (er det såda... -
Hasteeer
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen. Jeg har brug for en "matematik ordbog" altså forklaringer på nogle matematiske begreber, som jeg kan få brug for til eksamen. Kan i jælpe mig please:) -
1g terminsprøve mat, opgaver!
Forumindlægvidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere en kort sigende overskrift.. det jeg mener er: kan man finde 1 g's årsprøver i matematik A niveau, så jeg kan øve mig.. har fundet til afslutningsprøven, men det er dog for ambitiøst at kaste sig ud i vektor, diffenrential etc. når man ikke har p... -
Bestem tallet k
ForumindlægHalløj! Jeg har siddet med denne opgave i noget tid, og kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal gøre... Bestem tallet k så de to vektorer er ortogonale a=(k^2/k) og b=(2/3) Jeg ved at man skal gange dem med hinanden og sætte det lig 0, men ved ikke hvad jeg ellers skal.. Håber nogen kan ... -
Chancer
ForumindlægHej, ved ikke lige hvordan man regner denne opgave ud :D ---------------------- Vi forestiller os, at chancen for at faa en pige er 50%, og chancen for at faa en dreng er 50% ved en foedsel. Et foraeldre par skal ha' trillinger. Hvor stor er sandsynligheden for, at det bliver: ... -
Forståelse af spørgsmål
ForumindlægHvordan skal dette spørgsmål forstås helt præcis? a) Udtræk fra Danmarks Statistikbank befolkningsfremskrivning 2013 til 2050 hvor det samlede folketal fordeles på henholdsvis o Oprindelsesland: vestlige, ikke-vestlige, Danmark o Køn: kvinder, mænd Skal der laves to tabeller med oprindel... -
Priskrydselasticitet
ForumindlægHej. Jeg står og skal til eksamen nu her og vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med en formel til udregning af PKE? Evt. forklare hvordan man gør ? Mvh Kenneth -
Studerende på 1. klasse
ForumindlægDe venlige sjæle fra LO har lavet en undersøgelse, som viser, at den danske studerende lever et liv på første klasse. Undersøgelsen viser, at der er mange studerende ved de højere læreranstalter, som får en eller anden form for støtte af forældrene eller optager et studielån. Derudover viser und... -
Hjælp mig :D
ForumindlægHer er lige nogle opgaver jeg inten fatter af... gi mig jeres bedste bud på mulige løsninger vil gerne se et svar på dem alle håber der er nogle derude der kan hjælpe mig lidt :D 1. Vækstmodeller Forklar om potensudviklingers ligning og vækstegenskaber. Du skal forklare, hvordan man finder kon... -
Kontinuitetsbegreb/integraler
ForumindlægEnhver funktion, der er sammenhængende (kontinuitet) har en stamfunktion: Men er det argumentation nok at redegøre således for en funktions kontinuitet: En funktion er kontinuert i a, hvis f(x)-> f(a), hvis x -> a Såfremt funktionen er kontinuert i hele defininationsmængden er funktionen... -
OL i London
ForumindlægHej! :) Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave, hvis der var en venlig sjæl derude der lige ville forklare hvordan man gjorde ville det være perfekt! :) A og B er med i samme 10 000 meter løb. A løber med en gennemsnitshastighed på 18 km/t. B løber med en gennemsnitshast... -
Årsprøve eksamenshæftet
ForumindlægHej allesammen var til årsprøve idag i dansk A og her fik vi eksamens hæftet fra Dansk A august 2010. Imorgen skal jeg så til Mat A er det så også eksamens hæftet fra august eller er det bare random? På forhånd tak -
Hvad betyder dette: Y = c+I+x-m ??
Forumindlægjeg har fået en opgave som handler om den græske økonomi og dertil er et spørgsmål som lyder: foretag en analyse af hvordan den forventede udvikling i forbruget påvirker den økonomiske vækst og arbejdsløsheden og inflationen. hvad er det jeg skal gå ind og kigge på og hvad menes der når de spør... -
Sammenligne Danske resultater med Udenlandske?
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg kan tage til udlandet og studere, men for kunne gøre det ønsker skolen en slags forklaring hvad de forskellige niveauer mine fag dækker over, altså hvad MAt A dækker over, fagligt.. Karakteren forstår de, da det er det samme system der, men lige hvad Mat A dækk... -
Hjælp med rumgeometri!
Forumindlægopg 9 En glas bygning indlagt i et koodinatsystem, glasbygningen har hjørnerne O,A,B og T O(0,0,0),A(4,5,0),B(0,7,0) og T(0,0,5) jeg har bestemt en ligning for den plan! Hvordan bestemmer jeg koordinatsættet til punktet D????
