Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19761 til 19780 af 34075
-
Nelson Mandela
ForumindlægHej.. Vil bare lige vide kort, hvorfor Nelson Mandela blev arresteret.. -
bestemmelse af forskrift
ForumindlægVi har 3 punkter: (2,1), (-2,13) og (1,1)Hvordan bestemmner man en forskrift for denne? -
kvalitativ metode = induktiv tilgang? kvantitativ metode= deduktiv?
Forumindlægsamfundsfag: kan man sige at ved en induktiv tilgang som er at man observerer enkelte tilfælde og konkluderer noget generelt sige at den bruges når man bruger kvalitativ metoder som interviews osv. og ligeledes med deduktiv tilgang ( går det fra specifikke (f. eks en teori) til det generelle (sam... -
binome ligninger
Forumindlægjeg er helt lost i denne her binome ligning:z^6 = -352 - 936i(a) Vis ved indsættelse, at 3-i er en af rødderne.(b) Find ved benyttelse af den opgivne rod 3-i også de andre rødder i ligningen -
Hhjælp, det haster!!
ForumindlægJeg skal op i engelsk mundtlig i morgen, og ved virkelig ingenting om det????? Hjælp mig! -
karakterskala
ForumindlægHej jeg går på 3. års HHXNår jeg går ud slutter mit år, bliver mine karakter så lavet om efter den nye karakterskala? -
jævnstrøm og vekselstrøm + elektrolyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik 9. klassesafgangsprøve i morgen. Jeg ville høre om nogen kan hjælpe mig, da jeg er lid´t i tvivl om i hvilke situationer man bruger jævnstrøm og vekselstrøm. Jeg ved, at man bruger jævnstrøm til elektrolyse? Så er der nogen der kan forklare mig i hvilke situationer... -
Tangentens ligning
ForumindlægHey ppl. Er der et sødt mennesker der ville være sød at udlede tangentens ligning? Og fortælle mig hvordan og hvorledes? =) -
Søen
ForumindlægEr der ikke en person, der kan komme med nogle bud på, hvilken betydning det har for en sø og de dinoflagellater der er i søen, hvis omgivelserne ændres fra marker med græssende køer til et skovområde? tak på forhånd ;) -
mundtlig fysik-kemi
Forumindlæghej ´med jer jeg sidder her og er ved at gå lidt død over min læseferie jeg læser op til mundtlig fysik-kemi, jeg er ret nervøs jeg tænkte om der er nogen der har nogle gode råd eller lign..? mange hilsner ida -
Skal vores tid ligge i et fast skema?
ForumindlægHvorledes ville I mene at vores tid skulle ligge i et fast skema? Hvad er tid? og hvilken betydning har det for dig? -
Blicher
ForumindlægTil dank synopse har jeg trukket St. St. Blicher, forfatteren som skrev Hosekræmmeren. Jeg skal vælge et digt eller en novelle, som han har skrevet. Jeg må ikke vælge Hosekræmmeren og digtet Ouverture, da vi har gennemgået dem i klassen. Hvis I har nogle gode forslag til, hvad jeg skal vælge... -
Eksamensangst
Forumindlæghej :) Jeg er en dreng, der skal til at prøve kræfter med terminsprøver. Umiddelbart har jeg forsøgt at fortælle mig selv hele dagen, at 02 og 4 er fantastiske karakterer, for ikke at blive skuffet. Jeg føler mig i den grad lost, fordi jeg føler ikke min klasse er blevet vejledt ordentligt, og få... -
Svingninger & Alkohol
ForumindlægHeeej. Jeg skal til fysik / kemi mundtlig eksamnen (FS10) på tirsdag. Jeg er i fult gang med at skrive noter og læse. Jeg er kommet til to punkter som hedder "Svingninger" og et andet emne som hedder Alkohol. Og det har jeg det lidt svært ved. Jeg ved ikke rigtig hvad man kan skrive om ... -
Haster : Beregn værdi for opløselighedsprodukt
Forumindlæg"Eleven benytter Ad,Agcl-elektroden til at bestemme opløselighedsproduktet for bly(II)chlorid. Han afmåler 10,0 mL 0,100 M Pb(NO3)2 og 50,0 mL 0,100 M KCL, som blandes i et bægerglas. Han foretager en måling. Voltmetret viser 97mV." Nogen der kan hjælpe mig med at beregne bly(II)chlori... -
Hjælp! Supernova
ForumindlægHej:'D Der er tilfældigvis ikke nogle, der kan huske, hvad Supernova handler om. Kan selv huske, faren har nogle hælervarer, og at der forgår incest mod lillesøsteren. - Men kan I huske, hvad der forgår oppe på et tag, hvor (ham der hedder Søren Snif) er ved at falde ned. Dør Søren Snif af ... -
vektor beregning
ForumindlægEr der ikke nogen der kan tage et hurtigt kig på den vedhæftede fil der hører med og give mig et lille hint for hvilken retning jeg skal tage for at finde bare en af de to vektores længder.. Mange tak på forhånd -
HHX 7 A fag
ForumindlægHej med jer, Ved I, om man kan få 7 a-fag på HHX på 3. år? -
Personlige noter og plagiat
ForumindlægHej SP, Må der gerne forekomme spor af plagiat i sine personlige noter, hvis man senere ønsker at offentliggøre dem, med henblik at være andre studerende behjælpelige? Tak! (: -
Potens
ForumindlægHej folkens Jge kunne godt bruge lidt hjælp jeg har fået denne opgave mit gæt er at jeg kan bruge de to formler ovenfor til at finde a og be, men i så fald, er det så ligegyldigt hvad jeg bruger som x1, x2 og y1, y2 i skemaet, eller skal jeg bruge en anden metode
