Generelt

Personlige noter og plagiat

06. april 2016 af RasmusEu (Slettet)

Hej SP,

Må der gerne forekomme spor af plagiat i sine personlige noter, hvis man senere ønsker at offentliggøre dem, med henblik at være andre studerende behjælpelige?

Tak! (:


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2016 af Stats

Det er først vigtigt at vide, at man ikke må skrive af efter andres værker. Dette er forståeligt nok, da det ikke bør være dig som bliver hyldet på grund af en anden mand/kvindes værk. Derfor bør alt materiale skal kunne dokumenteres. Det er det som er formålet med kildehenvisninger og litteraturliste. Det er at dokumentere et objektivt og fagligt udsagn så der ikke sås tvivl om hvorvidt det er korrekt eller forkert og at du ikke kopirer andres værker.

(hvis du har fundet noter fra et værk én gang, så er det vel ikke så svært at finde dem igen?)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. april 2016 af Therk

Svaret er naturligvis et entydigt nej.

Hvis det blot er studienoter til at læse op til en eksamen, vil der så ske noget ved det? Højst sandsynligt ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. april 2016 af Moderatoren


Svar #4
07. april 2016 af RasmusEu (Slettet)

Jeg har ingen planer om, at give mig selv anerkendelse for noterne, dvs. jeg skriver ikke mit navn på dokumentet. Vil dette være moralsk okay? Som sagt er det blot studienoter.


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. april 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

#4 du kan vel ikke selv bruge noterne til noget, uden at skrive kilderne i noterne? Uden kilderne forsvinder noternes sandhedsværdi.


Skriv et svar til: Personlige noter og plagiat

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.