Matematik
Potens

Hej folkens Jge kunne godt bruge lidt hjælp jeg har fået denne opgave mit gæt er at jeg kan bruge de to formler ovenfor til at finde a og be, men i så fald, er det så ligegyldigt hvad jeg bruger som x1, x2 og y1, y2 i skemaet, eller skal jeg bruge en anden metode
Svar #1
12. april 2016 af Skaljeglavedinelektier
Der står ligefrem "lav potensregression vha. Geogebra" så hvorfor ikke gøre det, når det nu også, er den rigtige metode.
Svar #2
12. april 2016 af peter lind
Du skal bruge regressionsanalyse på de data. Det skal du bruge dit CAS værktøj til
Svar #3
12. april 2016 af 123434 (Slettet)
Når du får opgivet mere end to punkter, så skal du lave regression
Potensregression vha. wordmat giver
y=34,7811*x0,5002
Svar #4
12. april 2016 af Sariwa (Slettet)
#1Der står ligefrem "lav potensregression vha. Geogebra" så hvorfor ikke gøre det, når det nu også, er den rigtige metode.
Fordi vores lærer har sagt at vi helst skal prøve at brueg formler frem for geogebra hvis vi ivl have faget opraderet til et højere fagligt nivaeu, jeg ville lige sikre mig om jeg kunne bruge en anden udregning inden jeg brugte et program til at løse en opgave jeg i princippet kunne udregne ved hjælp af formler.
Svar #5
12. april 2016 af Skaljeglavedinelektier
Denne opgave skal løse med regression. Brug dit regressionsværktøj. Det vil du også gøre til eksamen på A-niveau.
Skriv et svar til: Potens
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.