Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 19761 til 19780 af 321608
-
ordsprog
ForumindlægHvad vil det sige med dette ordsprog? Den, som ikke kan se tværs gennem egne fingre, dur ikke til noget i denne verden. -
Fortællersynsvinkel
ForumindlægHej Jeg er ikke helt sikker på forskellen mellem skiftende- og hvævet fortællersynsvinkel, er der nogen som kan forklare mig det? -
matematik
Forumindlægen liter benzin oster 8,25kr. hvor mange liter kan man få for 115,5kr ?? -
Eksempel på en stamfunktion..
ForumindlægNogen der kan give mig et eksempel på em stamfunktion???? Også gerne hvorfor det er en stamfunktion:) knus... -
Enevældens fald
ForumindlægHvordan kan man diskutere årsagerne til enevældens fald (generelt)? Er der flere forskellige forklaringer? -
Syntese af benzoesyre
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig, med de røde markerede spørgsmål i den vedhæftet fil? -
Differentialligninger i MathCad
ForumindlægHej, Er det muligt at løse differentialligniger i MathCad? I tilfælde af at det er muligt, vil jeg gerne vide hvordan man gør. -
Hvor mange % vokser luftmodstanden, hvis bilens fart øges?
ForumindlægHej venner, Jeg er i gang med en matematik aflevering, har en smule problemer med den ene af opgaverne. Luftmodstanden på en bil afhænger af bilens fart; På en bil kan sammenhængen mellem bilens fart x (målt i km/timen) og luftmodstanden y (målt i newton) beskrives således; y = 0,035* x^2 ... -
Romantisme/biedermeier, modernisme og digtanalyse
ForumindlægHej alle! Jeg er i den heldige situtation at skulle op til studentereksamen i dansk (gab..) Det har aldrig været mit stærke fag, og jeg har et par hurtige spørgsmål som jeg utrolig godt kunne tænke mig at en der vidste lidt mere om emnet (end mig..) kunne svare på. Jeg har ledt overalt, og jeg s... -
Ligning
ForumindlægJeg skal udregne ligningen: 9x-6=23x-14 Når jeg så har isoleret x på den ene side og tal på den anden side og udregnet, så står der: 8/14=x altså 8 fjortende-dele. Er det svaret?? Det er det samme med en del af mine andre opgaver fx. 6y+18=y+12-3y det giver y= 3/4 altså 3 fjerdedele. Er de... -
Hjælp! Eksamen! Digtanalyse, Livsangsten af Charlotte Strandgaard
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk i morgen og skal have analyseret et digt ved navn 'Livsangsten' af Charlotte Strandgaard. Jeg håber I kan hjælpe mig med at komme med jeres bud på hvordan i forstår/fortolker teksten.. Jeg skal desuden analysere følgende punkter: Digte... -
Matematikens metoder og beviser
ForumindlægDette er ikke et spørsgmål, men rettere en opklaring/ hjælp til andre der i fremtiden skal beskæftige sig med matematik inden for AT: Metoder: I matematikken skal man kikke på induktiv og dekutive metoder. Matematik kan nemlig ikke sættes i bås med andre naturvidenskabelige fag, da matematik b... -
Dansk stil eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige været til dansk prøve eksamen 9.klasse, og jeg valgte en novelle hvor overskriften og temaet skulle være "at vaske sine hænder" som er et fast udtryk. Men jeg var ikke sikker på hvad det betød, er det ramt helt ved siden af, at det er noget forkert man ... -
andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :) -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
hjælp til differentialregning
Forumindlæghej.. Sidder noget i stå i denne opgave og håber der er en der måske kunne hjælpe: Linjen y = -2x-5 er tangent til parablen y = x^2-6x+p bestem tallet p. Håber der er en der, har lyst til at hjælpe :) mvh. Mathias -
Lineær regression
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave for hvor jeg skulle lave en lineær regression. En af delopgaverne er at skulle fortolke konstanterne a og b. Men vil det så sige at jeg skal forklare hvad a og b er, eller skal jeg bruge de tal jeg har fået i min forskrift? -
HISTORIE A-EKSAMEN
ForumindlægHej, Jeg fik trukket emnet: Kulturmøder mellem Islam og Kristendommen ca. 700 tallet til i dag.. Jeg ved at korstogene begynder ved 1000-tallet, men hvad begynder ved 700-tallet? på forhånd tak!! :D -
Jeg har 1 spørgsmål
ForumindlægJeg har skrevet det følgende i en opgave, men kan nu IKKE huske hvad der helt præcist menes med det: Jesu offer sit legme og blod, den kristne får betalingen for dens synder og forladelse, så mennesket kan være sikre på at dens synder er forladt... Hvad kan der mon menes med betaling for den... -
SARS opbygning
ForumindlægHej .. Jeg ska lave en slags plakat om SARS Men jeg synes jeg har svært ved at finde oplysninger om SARS virussens opbygning, jeg ved at den stammer fra coranavirussen, men så ikk rigtig mere .. Nogen dejlige mennesker der kunne hjælpe ?
