Søgning på: engelsk fristil. Resultater: 19801 til 19820 af 24044
-
Varme
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til at beregne denne opgave: Lad os betragte en støbeproces, hvor 2,50 kg flydende bly ved en temperatur på 500?C hældes i en støbeform af beton (på engelsk: ”concrete”), som har massen 5,00 kg og starttemperaturen 20,0?C. Vi antager at der ikke udveksles var... -
HJÆLP HASTER
ForumindlægHej Studieportalen:) Jeg har til opgave at skrive om "Young criminals" og ligger på bar bund. Jeg er ikke rigtig kommet igang, og mangler inspiration. Det er en engelsk opgave, hvor jeg skal holde et oplæg. Jeg kan ikke rigtige svare på nogle spørgsmål. Det drejer så om disse: H... -
Historiesyn og metode?
ForumindlægHej, jeg skal op i AT på mandag og har derfor et spørgsmål. Jeg skriver i engelsk og historie om apartheid og min problemformulering lyder: "Hvilke konsekvenser havde apartheid for henholdsvis den sorte og hvide befolkningsgruppe og hvordan kommer denne grænseforestilling til udtryk i litte... -
Hjælp Haster
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at oversætte fra Dansk til Engelsk Tak. Familen bor i et gammelt hus nær kirken midt i byen. Anders er kaptajn og sejler mellem Newcaslte og Oslo. Pia er husmor, men tre dage om ugen arbejder hun som bogholder. Hun arbejder kun den havle dag, når Anders er hjemme... -
Haster
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at oversætte fra Dansk til Engelsk Tak. Familen bor i et gammelt hus nær kirken midt i byen. Anders er kaptajn og sejler mellem Newcaslte og Oslo. Pia er husmor, men tre dage om ugen arbejder hun som bogholder. Hun arbejder kun den havle dag, når Anders er hj... -
Hjælp til hvad jeg skal blive til?
ForumindlægHej. Jeg er en af de mange der har fået afslag fra en uddannelse, i dette tilfælde psykologistudiet. Planen har siden 8. klasse været at læse psykologi og derefter specialisere mig inden for traumepsykologi. Men nu skal jeg så have fundet på, hvad jeg så vil gøre med mit videre liv. Hvordan menne... -
Hvad vil det sige - adgangskrav.
ForumindlægHej "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Forstår godt at man ENTEN skal have fysik b og kemi b ELLER fysik b og bioteknologi A. Men hvad mener de med at de skal være beståe... -
HJÆLP til historiske kilder
ForumindlægHej alle, jeg sidder og laver AT og skal op i morgen. Jeg har valgt historie og engelsk. Vedr. historie har jeg ledt længe efter nogle lovtekster, og valgte til sidst denne hjemmeside: https://www.nelsonmandela.org/omalley/index.php/site/q/03lv01538/04lv01828/05lv01829/06lv01836.htm til at fortæ... -
4d.p.: log
ForumindlægHejsa, jg har fået nogle matematik opgaver, hvis tekst er skrevet på engelsk.. Og jeg forstår ikke helt, hvad det er jeg skal ?.. Jeg har aldrig hørt om noget lign. 4 d.p.: Min opgave lyder således: Solve the following logarithmic equation, giving your answer to 4 d.p.: 1a) log7x = 2.9 b) Inx... -
Fremtid
ForumindlægHej Jeg er en pige, som går i 2g, og skal til at starte i 3g efter sommerferien. Jeg vil gerne forbedre mig i de fag, som jeg skal afslutte næste år, så jeg ville spørge, om der er nogle, som evt. kender nogle kurser eller hvordan jeg kan forbedre mig? Jeg skal afslutte følgende fag: Matema... -
Får man sit eksamensbevis hvis man dumper en enkel eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og spikulerer over, hvis man får sit folkeskole eksamensbevis hvis man dumper en enkel mundtlig eksamen. (Fransk) Jeg har fået 10,10 og 12 i fysik, dansk og engelsk og mine karakterer er blevet sendt ud til Niels Brock da det er der jeg skal hen i august måned og tage en EUD. ... -
Oprustnings statistikker
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg er løbet ind i det problem at jeg godt kunne tænke mig nogle statistikker fra under den kolde krig, statistikkerne skal helst være noget om oprustningen i henholdsvis Sovjetunionen og USA. Eller noget om hvor mange penge der blev brug på våben/rumkapløbet under den kolde ... -
Privatundervisning spansk - Århus/omegn
ForumindlægHar du brug for hjælp med dine mundtlige eller skriftlige færdigheder i spansk? Jeg er kandidatstuderende (mangler specialet) i spansk med profil som translatør og tolk og har en bacheloruddannelse i engelsk og spansk fra 2007 samt 2 års erfaring som oversætter på freelancebasis. Jeg tilpasser un... -
How the Nurse Feels?
ForumindlægGoddag skal snart holde oplæg om et essay der hedder "How the nurse feels", for resten af klassen.Så ville høre om der nogen der har lavet den opgave før, evt med en gode analyse af essayet, eller af hovedpersoner,symbolik osv. Kunne godt bruge lidt inspiration nemlig, og samtidig imp... -
Eksamenskarakter - lavere end forventet
ForumindlægHej alle Idag har mange 3.g'ere fået deres karakterer tilbage fra eksamenerne. I min klasse (og på mit gymnasium for den sags skyld) har folk fået 1 til 3 karakterer lavere, end hvad de plejer at få, i mange af de sproglige fag! I mit tilfælde gælder det både i spansk, dansk og engels... -
Oversættelse (:
ForumindlægNogen der kan oversætte teksten til Engelsk ? : I vores nye markedsundersøgelse få vi vores medarbejdere ud i folks hjem, for at undersøge en række forhold. Vores medarbejdere vil følge familien i en uge og 8 timer i døgnet. Familien bliver ikke oplyst om, hvad der undersøges, fordi det er noget... -
Formulering af slætning :-S
ForumindlægJeg vil gerne sige denne her sætning på dansk: Hun slukkede sin cigarette med sandalen og pustede den sidste røg op mod den blå himmel. Hvordan siger jeg det på engelsk? Jeg slog op, at slukke om cigarette hedder 'put out', men hver gang jeg formulerer den sætning lyder det HELT forkert.... -
Rettelse - en sætning
ForumindlægHej, nogle som vil rette denne sætning? Dansk: En træklods vil under sin bevægelse ned ad et skråplan, blive påvirket af tre kræfter; tyngdekraften, normalkraften og en friktionskraft Engelsk: During a wooden block’s movement down an inclined plane it will be influenced by three forces: The g... -
HJÆLP.. har brug for det:D
ForumindlægHeej .. Jeg skal op til engelsk mundtligt til sommer, hvor vi selv har valget emnet, men min lærer sagde det skulle være noget som vi allerede har været igennem. SÅ har jeg valgt terror, og vi skal lave dispotisioner, hvor vi aflevere det til læren. Jeg har den her: What does the term specifical... -
MATEMATIK! HJÆLP
ForumindlægEfter sommerferien skal jeg begynde på STX gymnasiet. Jeg har studiretning Samf A Mat B og Engelsk A. Nu til sagen; jeg vil gerne bruge min sommerferie på at blive bedre til Matematik.. idet at jeg er fuldstændig dårlig til det. Hvad burde jeg lave, for at blive bedre, løse opgaver osv.. men ...
