Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19801 til 19820 af 32798
-
ln og log
ForumindlægKan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer. -
Målene på kvisten
ForumindlægHej vi har en matematik opgave målene på kvisten g =468 cm, h =225,i=158,6 cm Udheng på kvisten er 30 cm.Vi skal beregne side højden k.Hvordan vi løser den opgave .Vi kan ikke lave den alene -
Reducer ligning
ForumindlægJeg stinker til ligninger, så er der et sødt matematik geni der vil hjælpe mig ? Reducer følgende udtryk mest muligt: −s2 + u(2s + 3) + u2 .. i behøver ikke lave det hele, bare hjælpe mig på vej. Vil meget gerne lære det. Tek :) -
HJÆLP til SIR-model
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at se om jeg mangler noget relevant i forhold til min SRP, hvori jeg skriver om SIR-modellen i matematikdelen. Er der en venlig sjæl, der vil læse og rette min matematik del? -
Hvorfor er ”k” overflødigt ved bestemte integraler
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i mundtlig matematik. Vi har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor er "k" overflødigt ved bestemte integraler? Hvordan gør man bedst muligt rede for dette ?? På forhånd tak -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina. -
Andengradsligning
ForumindlægMit matematik er lidt rustent, og kan simpelthen ikke huske hvordan man ophæver parentesen i en ligning som dette. Det er altså hvad der er a, b og c jeg ikke kan finde ud af. Er der en sød sjæl der vil hjælpe? (x-3)^2-4=0 -
Underviser søges
ForumindlægKan du hjælpe min søn med opgaveløsning på 3.g niveau i Matematik A ? Du skal kunne hjælpe i ca. 1-2 timer 2 gange om ugen. Du skal kunne bruge Texas Voyager 200. Vi bor nord for Kbh. Du skal kunne begynde hurtigst muligt -
Haster.... Hjælp....
ForumindlægHej... Jeg er en pige på nitten. bor i den nordlige del af odense... Betaler selvfølgelige for hjælpen... Jeg har brug for hjælp til 3 matematik projekter på A-nivaeu. Som jeg skal have afleveret inden den 15.5.2008.. Har brug for hjælp til at lave dem... Hilsen Henriette -
--->FSA<---
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN! Er der nogen der ved hvor jeg kan få alle svarer i FSA Matematik eller noget andet? Skal hurtigt bruge det, fordi jeg prøver at rette en FSA ark... :S Håber nogen der ved det.. ..::TAK::.. -
tangent til parablen - bestem p
ForumindlægHej igen igen :b Ville høre om der var et matematik geni der kunne hjælpe. Opgaven lyder: Linjen Y = -2x - 5 er tangent til parablen Y = x^2 - 6x + p. Bestem tallet p. Tak på forhånd :) -
Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!
ForumindlægJeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :) -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Skriftlig mat b eksamen..
ForumindlægHejsa folkens.. Der er j mange der skal til skriftlig matematik b eksamen nu her på onsdag og så vil jeg bare lige høre, om der er nogle af jer der skal eller var sidste år, som kender nogle gode måder til hvordan man læser op.. eller om det overhovedet er nødvendigt for den sags skyld? Mvh. Annie -
Spørgsmål vedrørende Kandidat uddannelse
ForumindlægForsikringsvidenskab, cand.act. Læge, cand.med. Matematik-økonomi, cand.scient.oecon. Revisorkandidat, cand.merc.aud. Civilingeniør cand.polyt Jura, cand.jur. Datalogi, cand.merc. Datalogi, cand.scient Erhvervsøkonomi, cand.merc. Hej Spørgsmål er hvad betyder al det her f... -
ko varians for uniform fordeling i to dimensioner
ForumindlægEr der nogen, som er rigtig gode til matematik derude, og som kan hjælpe mig med følgende problem. Jeg har brugt rigtig lang tid på det, og kan ikke komme videre. Det skal afleveres imorgen, så jeg ville blive rigtig glad, hvis nogen kunne give mig et hint. -
Nulpunkter og toppunkter.
ForumindlægHej. Jeg siden med en emneopgave i matematik der omhandler andengradspolynomier. Jeg er helt på bar bund hva angår top- og nulpunkter, hvad er deres betydning? Og hvordan finder man nulpunktet, toppunktet kan jeg godt finde. Jeg håber at i kan hjælpe. Mvh. Victor Falconer -
Er der nogle der vil hælpe kort omkring algebra??
ForumindlægEksamnens spørgsmål: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:) -
Opgave jeg ikke ved hvordan man løser!
Forumindlæghej jeg skal løse en opgave til min matematik aflevering. men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal finde det første tal??? nogen der kan hjælpe::::? __ 2 6 24 120 __ __ __ nogen der kan hjælpe? :) -
Deskriptiv Statistik
ForumindlægHejsa, jeg har på en emneopgave for i Matematik om Deskriptiv Statistik, og har virkelig brug for hjælp til min opg 2, så hvis du er god til Deskriptiv Statistik kontakt mig, og så sender jeg lidt penge hvis du laver den, ps sender opgaven privat over Facebook
