Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19801 til 19820 af 34042
  • Hjælp søges til en mat opgave

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med denne opgave, kan virkelig ikke forstå den har siddet med den en halv time nu uden at komme nogen vegne.
  • Maksimal acceleration for et tog

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt e...
  • black box - white box

    Forumindlæg
    Ejjjj hvor har jeg bare brug for hjælp lige nu :( Jeg skal redegøre for white box, black box, forstærker, diskussionsredskab og katalysator for reform. Det er en model hvor ethvert af de nænvnte er der en ring omkring. Det jeg har til opgave er at forklare hvad de enkelte ting betyder.. J...
  • funktionen

    Forumindlæg
    Er der nogen kan hjæpe med denne opgaver?
  • Herlufsholm

    Forumindlæg
    Nogle der har erfaringer med Herlufsholm? Er det godt? Er det hårdt? Lad os sige at jeg søger ind på et studie som Cand.polit, ville den samfundsvidenskabelige linje på Herlufsholm være et godt udgangspunkt til den uddannelse? Tak Mvh Oscar
  • Hvordan laver man en boksplot?

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke forstå hvad jeg skal ved det her spørgsmål. Talene ved opgave 3.4 er alle højderne er de 15-årige drenge.
  • Min egen definition af C!

    Forumindlæg
    Goddag! Jeg er så småt gået i gang med at skrive mit studieretningsprojekt trods det først rigtigt starter i December. Mit emne er Komplekse tal og Ellære, og da det er stensikkert at min problemformulering vil kræve af mig at jeg skal lave en indføring i de komplekse tal, er jeg gået i gang med...
  • Bestå faget mat på b

    Forumindlæg
    Hej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget?
  • vis at en vilkårlig stamfunktion kan skrives: 1/4x^2+3x+c

    Forumindlæg
    Heej jeg har brug for lidt hjælp:) er det bare f' jeg skalde finde altså gå bagud eller hvad er det man mener ? på forhånd tak :)
  • skulptur

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd!
  • Hvad skal jeg være og hvordan udregnes et snit?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er super glad for de naturvidenskabelig fag, men ved umiddelbart ikke hvad jeg skal være så tænkte på om nogen havde nogle ideer til hvad man kunne vælge at uddanne sig? Jeg tænkte også på hvordan jeg kan udregne mit snit på stx da man jo får bonus alt efter de forskellige fags niveau!
  • Bernoullis ligning

    Forumindlæg
    Der er givet et billed af et pitot rør. Skal bruge Bernoullis ligning til at vise at luftens hastighed relativ til vingen er givet ved: v = √(2*Δp / p) vi har bernoullis ligning: p + ½pv^2 + pgh = konstant kan ikk se hvordan jeg kommer videre.. håber i kan hjælpe (:
  • blandingsforhold saft

    Forumindlæg
    Hej har en opgaver omhandler saft Hvor meget fortyndet solbærsaft får man fra en flaske? 1 del saft og 5 dele vand 6*85= 510 cl = 5,1 liter?
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :)
  • Er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Lise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd.
  • dumpet sin studentereksamen?

    Forumindlæg
    Altså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag?
  • Er der nogen der ved?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan svare mig på, om man må have sin formelsamling med til terminsprøve. Altså både til Færdighedsregning og problem? På forhånd tak for hjælpen(:
  • Normalfordeling

    Forumindlæg
    Jeg skal løse denne opgave: Om en normalfordelt stokastisk variabel X oplyses, at P(X≤10)=0.25 samt at P(X≤20)=0.75 a) Bestem middelværdi og spredning for X. Jeg har forsøgt at løse ligningssystemet (billedet), men får fejl. Er der nogen, som vil være søde at hjælpe mig? :-)
  • Vektor HASTER

    Forumindlæg
    Hej, vi har en mundtlig prøve i morgen og jeg skal bevise beviset for en vektor projiceret på en anden vektor, men jeg har lige et par spg. om beviset, derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe? 1- jeg forstår ikke, at ba=k*vek.a?? hvad er k her? 2- er der en regel der siger, at hvis man...
  • Vektor med t

    Forumindlæg
    Hej, jeg har denne opgave, som jeg ikke kn finde ud af...