Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19841 til 19860 af 158924
-
Fsa 2009
ForumindlægHejsa allesammen .. er der nogen der har downloaded før FSA 2009 både til Dansk , eller matemaik , tysk , eller engelsk .. -
Hjælp. Stx samfundsvidenskabelige retning. Er det hårdt?
ForumindlægHej, jeg skal snart vælge en linje på stx og jeg overvejer at vælge matematik på b niveau, engelsk på a, og samfundsfag på a. Er der nogen der har haft den her linje? Er det hårdt? Jeg har hørt at det skulle være hårdt og man havde næsten ingen fritid fordi man skulle lave mange lektier. Jeg er m... -
HA(almen), HA(jur), eller?
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge videregående uddannelse. Jeg kommer fra en STX med matematik og samfundsfag på A-niveau. Jeg ved, hvilken retning jeg gerne vil gå i, men mere ved jeg ikke på nuværende tidspunkt. Jeg håber, at I måske kan hjælpe mig på vejen til at finde ud af dette. Jeg har altid haft... -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
DMI opgør hvert år antallet af solskinstimer i december.
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til matematik og kunne godt bruge lidt hjælp til det her. DMI opgør hvert år antallet af solskinstimer i december. Tabellen viser fordelingen af antallet af solskinstimer i december i en 50-årsperiode. Antal solskinstimer Hyppighed (antal år) 0-20 ... -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
Jeg er bange for..
ForumindlægJeg er bange for at få dårlig standpunktskarakter.I Dansk siger jeg meget. I skriftlig har jeg fået følgende: 8/9, godt, 8/9, godt, set, udsædvanlig godt, godt, godt arbejde, 7/9, I math siger jeg også meget. I skriftlig har jeg fået følgende :7,8,7,8,7,11, 10, I Fysik/Kemi siger jeg også meget. ... -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Radius
ForumindlægJeg har virkelig svært ved dette matematik, så håber nogle kan hjælpe mig med denne ene opgave? Jeg har allerede et andet cirkelformet bed i min have. Arealet af dette bed er 27 m2. Men hvad er radius? Find den. Hint: x2 og √ (kvadratrod) er modsat af hinanden. Nogle der kan hjælpe? -
reduktion
Forumindlægjeg har fået stykket (8a-2b)^+(2a+b)^2-(a+2b)(a-2b) til 4a^2+b^2+8ab Er dette korrekt ? -
polymiunet
Forumindlæghvilken betydning a, b og c i polynomiet p(x) = ax^2 + bx + c ? -
sinus, cos, tan
Forumindlægnogle der ved hvordan man regner sinus og cos og tangent ud?? er det bare ved hjælp af at dividere de to vinkler der er angivet ? Sinus. Sin ( A ) = modstående katete / hypotunuse. = hosliggende eks; Modstående (4,5) / Hypotunuse (7) = 0,64 Tryk på lommeregneren1, sin-1 ( 0,64) = Sin... -
Hvordan bestemmer jeg k?
ForumindlægHej SP Bestem tallet k således, at afstanden fra punktet A(−2,3) til linjen med ligningen 15x−8y + k = 0 er 6. Hvordan gør jeg det? På forhånd tak! -
Eksponentialfunktion
ForumindlægJeg sidder med et matematik A eksamensspørgsmål og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Spørgsmålet lyder: Eksponentialfunktion Du skal redgøre for den eksponentielle funktion. Du skal bevise sætninger hvor den eksponentielle funktion indgår, herunder differentation og integ... -
log
ForumindlægHar brug for hjælp til matematik. Har en opgave der lyder: "beskriv med egne ord og tegninger at T 1/2=log/log(a)" Hvad stiller jeg lige op, forstår slet ikke lige opgaven. Håber at nogen kan hjælpe mig... -
reducering skrives ind på computeren?
ForumindlægJa, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b) -
Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!
ForumindlægJeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :) -
Xsamenshjælp!
Forumindlæghej alle. der mange forskellige anbefalinger fra folk på siden men er der nogle der kan hjælpe mig med at finde steder hvor man kan få hjælp op mod eksamen til matematik A og er ligeglad med om det koster penge for skal bare bestå den eksamen for en hver pris!?? SP
