Søgning på: matematik C. Resultater: 19841 til 19860 af 83846
-
QaZZaQ - hjælp igen igen
ForumindlægNu har jeg næsten kæmpet mig igennem alle opgaverne.. men mangler lige den her.. Vi placerer en istegning med massen 45 g og temperaturen - 16 grader i en termobeholder med vand. Vandet masse er 0.25 kg og vandets temperatur er 25 grader. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et te... -
forskrift
Forumindlæghvordan kan jeg finde en forskrift for andengradsligning, når jeg ved, at et graf går igennem 3punkter ? -
svære fysik opgaver
ForumindlægHej nogen der vil hjælpe med disse opgaver ? 1) I solrige lande er det nemt at skaffe varmt vand på vandre turen, idet man blot kan hænge en vandfyldt, sort plastiksæk op i solen. en sådan "solsæk" med 25L vand modtager varme med effekten 150W. Hvor lang tid varer det at varme vandet o... -
Bestemmelse af ukendte stykker i trekant
ForumindlægHej er der nogen der kunne vise mig en fremgangsmetode til følgende opgave, og evt. hjælpe mig med at lave den ene så jeg kan lave den anden. Mange tak! Bestem de ukendte stykker i trekant ABC, når der er givet at: 1) A = 110 grader, a = 9 og b =6,5 2) A = 45 grader, a =6 og b = 8 -
Rigtigt studievalg?
ForumindlægJeg er startet på International Virksomhedskommunikation med tysk og europæiske studier i år. Jeg har meget længe været meget i tvivl om, hvorvidt, jeg skulle vælge en humanistisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse. Jeg valgte netop dette studie, da jeg havde en ide om, at det nok v... -
opret katte
Forumindlæghejsa jeg vil godt vide noget om at opdrage en kat -
Mat på B-niveau.
ForumindlægJeg sidder så her og spekuler lidt over hvordan jeg skal blive Datamatiker? http://tietgenportalen.tietgen.dk/dk/vu/Uddannelserne/Datamatiker/Adgangskrav%20og%20optagelse/Sider/default.aspx som i se det link kræver det mat i B-niveau. Hvordan får jeg så det B-niveau? Ville den her måde virke for ... -
Hjælp!
ForumindlægHej:) Jeg er ved, at lave et eksempel på mulitiplikatorvirkning, med de nyeste tal fra nationalregnskabet. Jeg skal finde 6 ting, og den ene er importandel, og vil bare lige spørge, om det er hvad Danmark importerer, eller om det er hvad der bliver importeret til DK... -
Bestem a, tangent
ForumindlægHejJeg skal bestemme a så grafen f(x)=x^3 - 2x^2 + ax + 1 har én vandret tangent.Hvordan gør jeg? -
Hjælp til en funktion!
ForumindlægJeg mangler hjælp til denne opgave.. Er fuldstændig blank :SEn funktion f er givet ved f(x)= 1/8x^4 + 1/2x^3 - 3/2x^2 - 4xBesten f´(x)DEt oplyses at ligningen f`(x)=0 har løsningerne -4, -1 og 2.Bestem monotoniforholdene og de lokale ekstrema for f.Bestem værdimængden for f. -
Mat A
ForumindlægHej.. Jeg vil lige høre om der er nogle, som ligger inde med en matematikprøve (skr.) for A-niveau. Skal have det næste år, og vil derfor gerne forberede mig lidt.. Det er ligemeget hvilket årstal, såfremt det blot er Mat A :) -
Forskellen på DTU og KU ?
ForumindlægFørst og fremmest, tillykke til alle studenter i 2009 :) Ansøgninger skal jo være sendt inden søndag den 5 kl 12.. Jeg er stadig i tvivl omkring de forskellige uddannelser, så har nogle spørgsmål.. Hvad er forskellen på uddannelserne som findes på DTU og KU? Jeg ved at man på DTU både kan blive u... -
MANGLER EN TIL AT LÆSE MIN SSO I GENNEM!!!
ForumindlægEr det nogen matemtik "geni"/"hoveder", der har lyst til at læse min sso.. Hvis der er Pleas kontakt mig.. på forhånd tak :-D -
Hast
ForumindlægAngiv gerne en meget lang og præcis forklaring, Opgave 1) Angiv den præcise og fuldstændige definition for en differentiabel funktion. Opgave 2) Fortæl om den geometriske betydning af f’(x0) og udled ligningen for tangenten til grafen for en funktion f(x). Fortæl ligeledes om anvendelsen a... -
ligningsopgave
Forumindlægjeg skal løse en ligning,som ser sådan her ud: 2x^6 - 3x^3 - 9 = 0 -
5/12.. en karakter?
ForumindlægHej! I en fysik prøve fik jeg 5 ud af 12 rigtige? Hvilken karakter tror I, jeg får i karakter? -
Indkomst
ForumindlægHej allesammen :) Har problemer med dette: En person havde i 2000 en indkomst på 272000 kr. Hvad vil hans indkomst være i 2015, hvis indkomsten stiger med 2,7% om året? Hvad var hans indkomst i 1990, hvis hans indkomst siden da er steget med 2,7% om året? På forhånd tak :) -
hvordan grækerne skelnede mellem tal og størrelser
Forumindlæghej folks! jeg er midt i mit srp....og har lidt svært ved et af spørgsmålene: gør rede for, hvordan de gamle grækere skelnede mellem tal og størrelser? håber der er nogen der kan svare så hurtigt som muligt? så er der også lige en anden ting...: nogen der kender den grønne mat 1 bog? er nemlig i ... -
Spørgsmål til karakter
ForumindlægHvis man har et snit på 8,89, runder man så op til 8,9 eller ned til 8,8?! -
Perspektivlærens hovedsætning?
ForumindlægHELP HELP HELP!!! Jeg skal forklare og bevise perspektivlærens hovesætning: Billedet li , af en linje l er en linje, som går gennem linjens spor Sl i lærredet, dvs. skæringspunktet mellem l og lærredet, og skæringspunktet Fl mellem lærredet og en linje gennem Ø parallel med l. Fl kaldes linjen...
