Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19861 til 19880 af 34042
-
Statskundskab, jura eller økonomi?
ForumindlægJeg skal studere efter sommerferien, men jeg er fortsat i tvivl om hvad jeg skal læse. Jeg ved, at jeg gerne vil arbejde ud fra et samfundsfagligt perspektiv, hvorfor jeg specielt finder uddannelserne Statskundskab, Jura og Økonomi interessante. Alternativt har jeg også overvejet journalist, da j... -
Engelsk kemiudtryk?
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad aliquot betyder? Det er i forbindelse med en animation af ELISA-princippet. På forhånd tak! -
hvornår bruger man
Forumindlægnogen der kan forklare mig i hvilket tilfælde man bruger "sin", "tan" og "cos" På forhånd TAK =) -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
Hjælp til problemregning.
ForumindlægHej. (-: Jeg sidder og laver en problemregning, men jeg sidder med en opgave som jeg er meget i tvivl om? det handler om en fodboldsbane hvilket har et areal på ; 7920 m² - kvadratmeter, opgaven lyder sådan her: - For at gove græsset større slidstyrke sættes der stave med kunstgræs svarende ... -
SInus og cosinus
ForumindlægDefiner funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. har jeg defineret sinus rigtig? vi laver en ny trekant uden nogle længder, disse trekanter har det til fælles at de begge to er ens vinkel (vinklen v) og de har begge en ret vinkel. og dette betyder at den sidste vinkel i ... -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Bestem f(x) og løs ligningen
ForumindlægJeg har det svært ved opgaven. Jeg skal løse den på papir, hvordan gør jeg? -
Bevis for logaritmeregneregler
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med give en forklaring på de 3 sidste logaritmer? -
Eksamen om differentialligninger.
ForumindlægHej, Spørgsmålet lyder sålees: "Du skal gøre rede for, hvordan man løser forskellige typer af 1. ordens differentialligninger" Hvordan ville i gribe det an på A-niveau? det virker lidt tyndt at gå ind og sige at vi har en tabel med løsninger og så indsætter vi tallene der i? Jeg havd... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe? Jeg forstår godt hvordan man regner det, men gør rede for??? Jeg har vedhæftet opgaven -
monotoniforhold
Forumindlæghej en der kan hjælpe med at finde monotiforholdet ved ikke hvordan man gør og forstår det ikke når jeg slår det op -
Differentiering af en logaritmefunktion og hvordan man ganger to funktioner sammen.
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: ------------------------------------------------------------------------------------- En funktion f er givet ved Bestem ------------------------------------------------------------------------------------- Jeg ved godt at for at gange to funktioner samme... -
Hjælp til nem reducering
ForumindlægHej:) Nogen der kan løse denne: (m3/2n2)4 -
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
-x^2+16x = 2x+30
ForumindlægHej skal løse funktionen i overskriften, men kan ikke komme i gang da jeg ikke kan huske hvordan man opløser -x^2. -
Hyldest til lektiehjælpere på SP
Forumindlæg.. Dette indlæg skal betragtes som en hyldest til tre lektieguruer på Studieportalen .. mathon Andersen11 peter lind Jeg tror at jeg taler på manges vegne, når jeg siger tusind tak for jeres fantastiske studiehjælp. Det... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Trigonometri - retvinklet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder og er igang med eksamensspørgsmål, her til om snart ;) Men jeg blev hurtigt i tvivl om dette: Du skal formulere og bevise sætningen om anvendelse af sinus, cosinus og tangens i den retvinklede trekant. - er det fint nok som bevis at forklare om enhedscirklen? eller en anden gode i... -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan?
