Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19901 til 19920 af 198015
-
Opstil differentialligning
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Jeg forstår ikke helt, hvad det er jeg skal gøre. Hvilke informationer skal bruge til at opstille differentialligningen? Tak på forhånd. -
det tager to sekunder
Forumindlæga)14*e^(-x)=8 b)e^(-3x+5)=31 c)73*e^½x=16 d)8*e^(x+5)=e^-x please hjælp mig med at løse de her ligninger! -
spørgsmål vedr. dasnk stil
ForumindlægHej er der nogen som kan svare mig på om man må skrive fx. jeg synes at el. jeg mener at når man skal diskutere nogle synspunkter i en stil. jeg tænker på de opgaver der er i et stileoplæg til skriftlig eksamen. det vil hjælpe mig meget hvis nogen kunne svare hurtigt på dette spørgsmål. -
spørgsmål
Forumindlægnogen der argumentere for, hvorfor danmark har mere reprænsentativt demokrati, istedet for direkte demokrati, udover at vi ikke har så mange folkeafstemninger som schweiz fx. -
polymer = fedtstoffer?
Forumindlæghvad hører under polymere ud over protein, kulhydrater, stivelse og aminosyre. fedtstoffer? -
hurtigt rettelse??
ForumindlægIn the news you often see president of The United State: George Walker Bush, he’s after my oppinion a very clever, and a person who’s really hard to understand. I think the world follows USA, in their policy system, rules, traditions as Halloween, TV-shows, channels, and especially the movies, fa... -
Bestå matematik
ForumindlægJeg skal til matematik A eksamen på HF til sommer, og har fundet en hjemmeside hvor jeg kan træne eksamensopgaver, men de har kun HF matematik på B, ikke A, så jeg tænkte om jeg i stedet kunne øve mig på deres STX matematik A? Er det nogenlunde det samme stof? Tak! PS: Hvis nogen ved hvor jeg ka... -
Bøger udover pensum
ForumindlægHej. Jeg kigger lige nu efter nogle bøger der ligger ud over pensum i på MatA+. Jeg vil specielt gerne have nogle forslag vedr. statistik og algebra. Har i nogle gode råd, til hvad i selv har brugt? -
Hjælp.. (Delingsproblem)
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig ? -
Indtægterne for den offentlig sektor
ForumindlægHej. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål: Hvorfor kan det være at indtægterne for den offentlige sektor er steget de sidste år påtrods af det indførte skatteloft? -
Transformation - formulering
ForumindlægHej alle (: Jeg er i gang med at skrive en fysikrapport om transformation. Jeg har lavet tre forsøg med et forskellige antal vindinger. Jeg skriver i min rapport udregninger der viser hvor mange % lavere mine resultater er, i forhold til hvordan de teoretisk set skulle have været. Men f.eks. i... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHey Nogle som vil kigge dette lille spanske stykke igennem for fejl? Har desværre ikke den danske tekst på Pc.. Eufemia no vive a casa con su padre, Hilario, porque vive en La Playa Ventanilla, que esta trece kilómetros de Tonameca. Eufemia alquilla una habitación con señora Gavina. es barato. ... -
down syndrom
Forumindlæger der nogle der kender sygdommen og kan kort fortælle hvad det er.... -
Skal bare lige være sikker på noget til eksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og skal lige være sikker på noget angående sandsynlighed og statistik. Jeg er ikke helt 100% sikker på det der med grupperet og ugrupperet observationssæt. Grupperede opservationssæt er når observationerne står i intervaller, og ugrupperet er når observationerne stå... -
SSO-- uendelige mængder
ForumindlægHar fået følgende opgave i min SSO som jeg ikk helt ved hvordan jeg løser: "Vis at mængden card R er større end eller lig med card Cr, hvor Cr betegner mængden af kontinuerte funktioner med definitionsmængde R." Lidt hjælp ville være super! :) -
Hvornår opstod livet?
ForumindlægHej.. Jeg har søgt forskellige steder, og nogen steder står der at det første liv opstod i vulkaner, og andre steder i havet. Dna, Protein, RNA og aminosyre, blev jo sådan set først "født" men var det i vilkanerne? Det var så her at livet begyndte at komme.. ? -
Privat undervisning i Matematik
ForumindlægHejsa jeg kunne godt tænke mig privatundervisning i matematik kender i nogen eller en hjemmeside... -
Gruppearbejde
ForumindlægGruppearbejde... Er det kun til, for at læreren skal have færre afleveringer at rette? Eller oplever man et større fagligt og socialt udbytte? Kan gruppearbejde i nogen fag være "übertræls" :p, mens det i andre fag er en byrde, der bliver lettet? Kort sagt: Hvad er din mening til grup... -
SSO i Tysk ? Hvad er betingelserne?
ForumindlægJeg har mulighed for at lave SSO i Tysk til næste år, men jeg ved ikke om jeg skal, for som jeg har forstået skal jeg "bare" læse på tysk og skrive på dansk og med den nye reform skal jeg vel lave en indledning på engelsk. Selv om jeg er ude i god tid, har jeg ikke tid til at læse på fu... -
Klokken perspektivering
ForumindlægHej jeg har valgt at analycere klokken af H.C. Andersen, men kan ikke lige komme på noget jeg kan perspektivere til. så ville lige høre om der var nogle af jer der havde et par ideer på forhånd tak :-)
