Søgning på: matematik b august 2013. Resultater: 19901 til 19920 af 107242
-
lektiehjælp til mat A
ForumindlægHej.. Jeg søger et matematikgeni som kan hjælpe mig med at forstå matematik... jeg starter i morgen på et GSk kursus matematik B-A.. Jeg bor på Frederiksberg... hvis der er en som har tid og lyst, må i meget gerne skrive på min mail [email protected] VH Sara -
Mat. A, sommer supplering, kvalitet?
ForumindlægHej SP! Jeg overvejer at supplere mit niveau i matematik fra B til A i sommerferien. Men inden jeg beslutter mig for at gøre det, vil jeg gerne høre, om dette korte sommerkursus overhovedet er noget værd. Vil jeg med den måned, som kurset tager, overhovedet måle kunne måle mig med de elever, ... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægJeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene Matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, engelsk og matematik til både folkeskole- og gymnasieelever. Jeg kan træffes på [email protected] eller tlf. 26 82 ... -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej alle, jeg skal op i matematik terminsprøve her imorgen, og tænkte på om i ikke vile gøre mig en stor tjeneste at hjælpe med at finde alle de forgående års Matematik eksamen b opgaver, hvor der står hvordan opgaven er løst? - På den måde kan jeg få indblik i de forskellige emner, og hvordan je... -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg afsluttede sidste år matematik på B niveau og her fik jeg både 02 i skriftligt og 02 i mundtligt. Jeg var uheldig at trække skriftlig, og her fik jeg 00. Så mit spørgsmål er nu: Har jeg bestået matematik eller dumpet det? På forhånd tak. -
Eksamensnart
Forumindlæghej. jeg vil lige høre om der er nogen af jer der har svar fra den skriftlige eksamen i matematik på b-niveau stx sidste år i maj måned. altså år 2007? det ville være rart, hvis man kunne sende den til mig. jeg skal nemlig snart til eksamen og jeg sidder her og kigger på en masse matematik opg... -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej derude jeg står og mangler noter til min mundtlig matematik eksamen i morgen. Mine egne noter er nemlig ik så gode. Det drejer sig om matematik på andet år i gymnasiet på b-niveau! Kan nogen give links til noter eller evt. sende. Det ville være så lækkert. Vh. Niels :) -
Lektiehjælp
ForumindlægHej :) Jeg søger en der kan hjælpe mig i matematik. Vedkommende skal være god til det, samt være god til at videreformidle stoffet. Jeg går i 2.g, og studerer fysik B, bioteknologi A og matematik A. Ydermere ville det være perfekt, hvis vedkommende også er god til fysik. Jeg bor i Hell... -
Videoer med matematikbeviser, hvor?
ForumindlægJeg leder efter et sted på nettet, hvor beviserne for STX A-niveau matematik bliver gennemgået i en video. Her på studieportalen er der ingen videoer for matematik. På siden frividen.dk er tilsyneladende kun beviserne, som svarer til B-niveau! Er der nogen, som har et bud på, hvor jeg kan overvær... -
Matematiklærer søges i Horsens
ForumindlægDa jeg skal til eksamen d. 8. og 10. december i matematik, leder jeg efter en privatlærer til at hjælpe mig med at blive klar :) Jeg har de sidste to måneder gennemgået matematik B i Århus, men jeg er lidt i tvivl omkring mine mundtlige evner. Hvis du kan hjælpe mig er du meget velkommen til at k... -
Hvad er forskellen på lineær model og lineær sammenhæng?
ForumindlægHej matematik genier. Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen, hvor der er et spørgsmål, der omhandler lineær model og et andet spørgsmål der omhandler lineær sammenhæng. Er der nogen der kan svare mig på, hvad forskellen mellem en lineær model og en lineær sammenhæng er?... -
HJÆLP! (:
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til min matematik aflevering i matematik B. Jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg skal. Opgaven lyder: Bestem ?y, i hvert af de følgende tilfælde: f(x)=k f (x)=x f(x)=kx Håber I kan hjælpe. -
Random Walk og udvalgte pladser
ForumindlægJeg sidder med et sidste matematik spørgsmål til mundtlig matematik b, hvor jeg skal; "Beskrive hvad der forstås ved en "random walk" og hvordan sandsynligheden for at lande på udvalgte pladser udledes" Er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet? Hvordan udle... -
Kan man tage (gsk) i sommerferien, selvom man ikke har afsluttet sin hf på enkeltfag?
ForumindlægHej Kan man tage et gymnasial supleringskursus (gsk) i sommerferien, selvom man ikke har afsluttet sin hf på enkeltfag? Sådan at fx, hvis jeg afslutter matematik B nu her til juni. Kan jeg tilmelde mig matematik A i sommerferien og forsætte efter sommerferien med de enkeltfag jeg mangler for ... -
Har brug for hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg læser en slide, som jeg kan bruge til min eksamen, men har lidt svært med forstå matematikken. Vil nogen derude hjælpe med at forstå matematikken ? Poblemet vedhæftes som en screen shot hvor jeg har delt den i 3 del. I "trin" 3 står der at a) Hvad betyder det, e... -
vinkler og areal
Forumindlæglængden af vektor a er 1længden af vektor b er 3Vinklen (a-vektor,b-vektor)=150grader1) hvordan beregner jeg gradetallet for vinklen mellen vektorerne a+b og a-b ??2) hvordan (eller med hvilken formel) beregner jeg endvidere arealet af det parallellogram som udspændes af vektorerne a+b og a-b?? -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
Klage over standpunktskarakter
ForumindlægHej, jeg har en handelsstuderende på 2. år snart 3. , men har gennem hele 2. år kæmpet for gode karaktere i matematik, eftersom jeg afslutter det fag i år. Men har lige fået min karakter i skriftlige på 7. Jeg vil derfor spørge til hvordan jeg kan klage over karakteren, og forhåbenligt ændret? J... -
trekantsulighed!
ForumindlægTrekantsuligheden: |a+b| mindre eller lig med |a|+|b|Er der nogen der ved hvad der så må gælde hvis der stor lighedstegn?Og |a-b| mindre eller lig med |a|+|b|Er der nogen der ved hvad der så må gælde hvis der stor lighedstegn? -
TI-89 til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal her imorgen til matematik skriftlig. Jeg har til daglig brugt en TI-84, mens min lillebror har en TI-89. Jeg har hørt noget med at TI-89 kan udregne nogle bestemte opgaver som vi i 3.g plejer at svare på. Er der nogen som ved hvordan man bruger TI-89 til de opgaver 5 eller...
