Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19921 til 19940 af 48964
-
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Ba. samt cand. studerende - hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder i en rigtig irriterende situation der ærligt talt gør mig pisse nervøs! Jeg mangler en sidste eksamen på mit studie bestående af 5 ECTS point førend jeg kan kalde mig bachelor. Problemet er bare at jeg har brug for gode råd til hvordan jeg kan forberede mig til den... -
Kære gymnasieelever: I aner intet om det virkelige liv!
ForumindlægKære gymnasieelever og diverse videregående folkNår man sådan læser hvad der bliver skrevet herinde som en fra det virkelige liv så chokerer det hele sku en.Altså hvem fanden tror i i er?Jeg er håndværker og selvom jeg bor hjemme så lever jeg i det virkelige liv.I lever virkelig i det man med et ... -
Den kolde krig, hjælp til problemformuleringer.
ForumindlægHej ! Jeg skal op i i historie i morgen og har derfor behov for noget hjælp. Jeg har trukket emnet den kolde krig, og har hertil fået 5 kilder som jeg har kigget på. Jeg har desværre bare svært ved at finde passende problemformuleringer og problemer med at finde ud af hvor jeg skal begrænse mig ... -
USA's Udenrigspolitik 1991 og frem?
ForumindlægHej :-) Jeg skal til at skrive SRP i historie og samfundsfag..(Begge A-niveau) Jeg har valgt emnet USA's udenrigspolitik uden rigtigt at have den store viden om det (ved dog lidt).. MEN, var til samtale i dag med mine vejledere og vi blev enige om at fokusere på USA's udenrigspolitik ef... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
Hjælp til at finde navne med betydning til min nye bog !!!
ForumindlægHejsa jeg skal til at skrive en ny bog. Alle personer i bogen har et navn, der har en særlig betydning, og som passer til deres rolle og person. F.eks. Silva = Skov (på latin) og William = beskytter Jeg mangler et navn til en ond hovederolle, så jeg tækte at jeg ville høre hvilke bud der ... -
oversættelse rettelse?
ForumindlægPå dansk.. El Mariachi er historien om en mand, der ankommer til en mexicansk landsby for at søge arbejde. Som sine forfædre ønsker han bare at spille guitar og leve med og af musikken. Han tror på det bedste og ved ikke, at noget slemt vil ske. det er tilfældigheder, der bestemmer, hvad der s... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at se om disse er rigtigt oversat? a) Han lod sit hår farve rødt = Er liess seine Haare rot farben. b) Om lørdagen sover de længe = Am Samstag, schlafen sie lange. c) Månen skinnede hvidt over landskabet = Der Mond schien weiss auf die Landschaft. d) Paula over... -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
Kolera - 1850 - 1910
ForumindlægHej alle! Jeg skal vise at jeg kan anvende historiefagets teori og metode, men jeg er virkelig i tvivl om hvad især "teori" inden for historie er... I 1849 var der mange som døde af kolera i KBH pga. dårlig sanitær situation.. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken teori man, i ... -
Hjælp til emnevalg i dansk/historieopgaven
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til at skrive dansk/historieopgave og skal derfor til at have lavet en problemformulering. Jeg har valgt at skrive i både dansk og historie men er endnu ikke helt sikker på mit emne. Indtil videre har jeg tænkt på moderne teknologi, apartheid i Sydafrika eller noget med udvi... -
Ny karakterskala
ForumindlægHej alle . Vi er en del i min klasse, der har diskuteret, hvorledes den nye skala fungerer mht. årskarakterer og eksamenskarakterer samt skriftlige karakterer på B-niveau. Så jeg ville høre, om der måske var nogen herinde, der havde et endegyldigt svar på disse diskussioner . Der er nogen i mi... -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
YEAH! :D
ForumindlægJeg har været oppe i samfundsfag på mellemniveau i dag!!! Fik 11 *weeeee*er super-glad.. :).. ved godt indlægget her måske virker lidt irrelevant.. men jeg ville sige spytte min glæde lidt ud :DHåber andre også har klaret det lige så godt :) -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Hvis man vælger Kemi på A niveau
ForumindlægHvis man vælger kemi på A niveau skal man så op til en årsprøve i skriftlig kemi i 3.g? -
Dumpe matematik A?
ForumindlægHej, Er i tvivl om hvorledes man regner den endelige karakter i matematik A ud. Jeg skal både op i skriftlig og mundtlig og har i forvejen fået 4 skriftlig og 7 mundtlig. Spørgsmålet er så, indgår disse karaktere i udredningen eller er det kun eksamener der er gældende eller skal alle fire karakt... -
Hvordan foregår den teoretiske del af idrætseksamen?
ForumindlægHejsa... Er der nogen som vil forklare mig hvordan den teoretiske del af idrætseksamen foregår? Det har vores lærer nemlig ikke lige uddybet.På forhånd tak -
ECTS-point?
ForumindlægJeg sidder og læser nogle artikler på ug.dk og falder over ordet "ECTS-point".Kan nogen forklare, hvordan opbygningen er mht. ECTS-point?
