Matematik

Dumpe matematik A?

20. maj 2015 af Flødemusen (Slettet) - Niveau: A-niveau
Hej,
Er i tvivl om hvorledes man regner den endelige karakter i matematik A ud. Jeg skal både op i skriftlig og mundtlig og har i forvejen fået 4 skriftlig og 7 mundtlig. Spørgsmålet er så, indgår disse karaktere i udredningen eller er det kun eksamener der er gældende eller skal alle fire karaktere regnes sammen og divideres med 4?

Vil jeg i så fald kunne få 00 & 00 og stadig bestå? - da 0+0+4+7 = 2,75?

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2015 af OnceUponATime (Slettet)

Ja det er alle karakterer (både årskarakterer og eksamenskarakterer) der vægter i dit gennemsnit, så det er helt rigtigt, det du skriver :)

Svar #2
20. maj 2015 af Flødemusen (Slettet)

Det lyder godt nok dejligt! - og det samlede skal bare være 2 eller derover? Så selv med et -3 og 00 vil jeg stadig kunne bestå da det giver 2? Tusind tak for dit svar!

Brugbart svar (0)

Svar #3

#2 Hehe, det var da godt, at du er så glad!

Men et 4-tal og et 7-tal er jo ret godt gået, så hvorfor forventer du ligefrem at dumpe, om jeg må spørge? :)

Svar #4

Jeg synes skriftlig eksamen er svær i matematik og ligeledes tænker jeg mundtlig er! - Ved heller ikke om jeg forventer at få 00 i begge, men er bang for at det sagtens kan ske! - men det beroligende mig meget, at jeg stadig kan bestå, trods evt. lave elsamens karakterer!

Brugbart svar (0)

Svar #5

Du er ikke alene... Trak også lige matematik mundtlig her i nat. Jeg ved ikke hvordan jeg skal nå det hele. Og det er endda den sidste eksamen, hvor karakteren skal skrives i huen....

Svar #6

Av, av, jeg føler med dig! - For ja, der er massive mængder forberedelser der skal laves til den eksamen.. Og hvis det ikke er dit stærkeste fag, er det også trist at have som det sidste, inden huen..!

Hvis man kan skrive privat herinde, kan du skrive en besked til mig - det kan jo være at vi kan være behjælpelige for hinanden! ??

Skriv et svar til: Dumpe matematik A?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.