Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 19941 til 19960 af 198015
-
Kildekritik?
ForumindlægHvad vil det sige, at man anvender historie fagets metoder ved at bruge kildekritik? Hvad menes der med kildekritik? -
Fysik eksamen C - Astronomi - bilag ?
ForumindlægHej søde, hjælpsomme mennesker :-) Jeg skal op i fysik C eksamen i morgen, og jeg er i gang med min 24 timers forberedelse. Men jeg er rigtig dårlig til fysik, så jeg ved ikke så meget andet om mit emne, andet end det jeg har læst til i dag, og det jeg har skrevet til min fremlæggelse i morg... -
Forskel på astronomi og kosmologi
ForumindlægEr der nogen forskel på astronomi og kosmologi, eller er det egentlig bare to ord for det samme? -
X 0 ??
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvad X 0 (lille 0) er i mat? Tak på forhånd:) -
Redegørelse for formlen på mekanisk energi i gymnasiet, hvornår?
ForumindlægHej Jeg har haft om mekansik energi i 1.g, men jeg fik ikke forklaringen/beviset (eller hvad man nu skal kalde det) på hvorfor formlen ser ud som den gør. Ved selvfølgelig godt at det er summen af kinetisk energi og potentiel energi, men hvordan er så disse formler kommet til. Det har jeg ikk... -
Hjælp til tysk stil!
ForumindlægHej alle jeg er ikke særlig god til tysk så håber i kan hjælpe mig da jeg skal aflevære min først tyske stil... Meine besten Ferien waren in Kroatien. Meine Familie und ich reisten nach Kroatien im den Summerferien vor drei Jahren. Wir wohnten in einer Kleinstadt namens Rabac. In Rabac war dem s... -
Scenisk tid?
Forumindlægjeg skal skrive en litterær artikel om BS Ingemanns salme: Lysets engel gaaer med glans, og jeg er i tvivl om, når det er en salme om det så er scenisk tid eller panoramisk tid? Håber der er en der kan hjælpe mig! :) -
stamfunktion af log
ForumindlægJeg har at S lnxdx = xlnx -x +k Så er S loga x dx ? Jeg ved at loga x = lnx/lna = 1/lna *lnx Men så får jeg jo at 1/lna * Slnx dx -
Hjælpe stoffers funktion
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig, hvilke funktioner disse hjælpestoffer har i en sugetablet? Polyacrylat 30% Silica perbemynteolie NatriumHydrogencarbonat På forhånd tak for hjælpen -
forklaring ?
Forumindlæghvordan "gør man rede" for noget ? et eksempel eller en forklaring. Og hvordan skal man diskutere en tekst med sig selv, uden at sige sin mening ? et eksempel eller en forklaring ? tal :) -
Engelsk - Det radikale Venstre
ForumindlægHvad synes I om Det radikale Venstres forslag om om at engelsk skal være landets andet officiele sprog? -
Bevis (lnx)' = 1/x og (e^x)' = e^x
ForumindlægHvordan beviser jeg, at (lnx)' = 1/x og (e^x)' = e^x? -
Afstanden mellem et punkt og en plan
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en figur, som jeg har brug for hjælp til at forstå. Hvordan kan det lade sig gøre, at: ? -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægRaul og hans bedste venner mødes ofte i byens nye flotte park for at spille basketball. De kan godt lide at spille basketball der, fordi de kan være næsten alene. Efter episoden med den irriterende mand spiller de kun, når der ikke er nogen på bænken og holder øje med dem. ”Har i taget basketbold... -
Retning af oversættelse
ForumindlægHej alle, Tænkte på om nogen havde lyst til at rette lidt i min tysk oversættelse? Vil gerne ride videre på bølgen af gode karakterer, men er meget i tvivl med denne stil :) -
Nogle her der bor på Fyn?
ForumindlægFynboere! Måske kunne vi mødes "live". Det er mere spændende end at udveksle Cyberspace-mails gennem en portal. V.h. Erik Morsing Gyrupvej 6 Otterup -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Systematisk navn af org. molekyle
ForumindlægHvordan vil I navngive denne her: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/6/6c/160px-Diphosgene.png ? Det er i hvert fald en ester af syrechlorid og chlormethan, men jeg kan ikke lige overskue navngivningen... Takker for enhver hjælp! -
Karakterer på A i forhold til B?
ForumindlægEr et 7-tal på A niveau mere værd end et 10-tal på B-niveau? -
Skråt kast
ForumindlægJeg har fået til opgave at opstille bevægelsesligninger for bevægelse i vandret og lodret retning ved skråt kast. Desuden skal jeg redegøre for, at banekurven er en parabel. Stighøjde og kastelængde inddrages i beskrivelsen. HVordan redegører jeg for at det er en banekurve...skal jeg så redegøre...
